Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

J-S-O skrev:Efter en hel nats søvn, så er kroppen i en katabolsk fase! Leverens glykogendepoter er forholdsvis tømte og kroppen vil derfor skaffe sig energi ved nedbrydningen af muskel- og fedtvæv. Man forbrænder altså muskel og fedtvæv, hvis man ikke indtager en normalt måltid morgenmad! Hvis du derimod spiser morgenmad og træner et stykke tid derefter eller sågar senere på dagen, så vil energien komme fra kulhydrat og fedt, og altså IKKE muskelvæv. Derfor bør man IKKE træne cardio før sin morgenmad...

Rosendal skrev:J-S-O skrev:Efter en hel nats søvn, så er kroppen i en katabolsk fase! Leverens glykogendepoter er forholdsvis tømte og kroppen vil derfor skaffe sig energi ved nedbrydningen af muskel- og fedtvæv. Man forbrænder altså muskel og fedtvæv, hvis man ikke indtager en normalt måltid morgenmad! Hvis du derimod spiser morgenmad og træner et stykke tid derefter eller sågar senere på dagen, så vil energien komme fra kulhydrat og fedt, og altså IKKE muskelvæv. Derfor bør man IKKE træne cardio før sin morgenmad...
Der er jo mange meninger om dette... Så vidt jeg ved er ingen er delene dokumentere helt endnu..
Har efterhånden hørt fra en del erfarne mennesker som hver især mener at deres måde er den "rigtige"
Vil dog give dig ret i at uden noget mad overhoved er der stor chance for at forbrænde muskler osv. Men det kommer igen an på intensiteten af cardioen, hvis det er powerwalk gør det ikke så meget at kroppen ikke er fyldt helt op, her vil en shake eller andet være rigeligt..
Men hvis du derimod skal ud og presse dig selv bør man nok indtage et større måltid..

J-S-O skrev:Rosendal skrev:J-S-O skrev:Efter en hel nats søvn, så er kroppen i en katabolsk fase! Leverens glykogendepoter er forholdsvis tømte og kroppen vil derfor skaffe sig energi ved nedbrydningen af muskel- og fedtvæv. Man forbrænder altså muskel og fedtvæv, hvis man ikke indtager en normalt måltid morgenmad! Hvis du derimod spiser morgenmad og træner et stykke tid derefter eller sågar senere på dagen, så vil energien komme fra kulhydrat og fedt, og altså IKKE muskelvæv. Derfor bør man IKKE træne cardio før sin morgenmad...
Der er jo mange meninger om dette... Så vidt jeg ved er ingen er delene dokumentere helt endnu..
Har efterhånden hørt fra en del erfarne mennesker som hver især mener at deres måde er den "rigtige"
Vil dog give dig ret i at uden noget mad overhoved er der stor chance for at forbrænde muskler osv. Men det kommer igen an på intensiteten af cardioen, hvis det er powerwalk gør det ikke så meget at kroppen ikke er fyldt helt op, her vil en shake eller andet være rigeligt..
Men hvis du derimod skal ud og presse dig selv bør man nok indtage et større måltid..
Jeg indrømmer gerne jeg ikke er ekspert på området, men jeg formoder dog stadig at det er alment anerkendt at man er i en katabolsk fase efter en lang nats søvn! Når man er i en katabolsk fase, så nedbrydes muskelprotein til aminosyrer - dyrker man derfor cardio på tom mave må denne nedbrydelse vel blot blive større? Energien skal jo stamme fra et sted, og kommer den ikke fra fødevarer, så må den jo komme fra kroppen selv!
Hvad angår powerwalk diskussionen, så vil jeg MENE det er ligegyldigt, så længe er ens forbrænding er den samme? Altså, jeg vil tro at det er ligemeget, hvorvidt man forbrænder 500 kcal på en times powerwalk eller på 30 minutters løb! Energimængden er jo den samme...
Som nævnt, jeg er ikke ekspert, så hører gerne en faglig forklaring!

Rosendal skrev:J-S-O skrev:Rosendal skrev:J-S-O skrev:Efter en hel nats søvn, så er kroppen i en katabolsk fase! Leverens glykogendepoter er forholdsvis tømte og kroppen vil derfor skaffe sig energi ved nedbrydningen af muskel- og fedtvæv. Man forbrænder altså muskel og fedtvæv, hvis man ikke indtager en normalt måltid morgenmad! Hvis du derimod spiser morgenmad og træner et stykke tid derefter eller sågar senere på dagen, så vil energien komme fra kulhydrat og fedt, og altså IKKE muskelvæv. Derfor bør man IKKE træne cardio før sin morgenmad...
Jeg indrømmer gerne jeg ikke er ekspert på området, men jeg formoder dog stadig at det er alment anerkendt at man er i en katabolsk fase efter en lang nats søvn! Når man er i en katabolsk fase, så nedbrydes muskelprotein til aminosyrer - dyrker man derfor cardio på tom mave må denne nedbrydelse vel blot blive større? Energien skal jo stamme fra et sted, og kommer den ikke fra fødevarer, så må den jo komme fra kroppen selv!
Hvad angår powerwalk diskussionen, så vil jeg MENE det er ligegyldigt, så længe er ens forbrænding er den samme? Altså, jeg vil tro at det er ligemeget, hvorvidt man forbrænder 500 kcal på en times powerwalk eller på 30 minutters løb! Energimængden er jo den samme...
Hehe ja vi kan godt blive enige om at 500kcal er 500kcal om du så løber, cykler eller kravler..
Mente blot at hvis der skulle dyrkes motion på tom mave, bør ikke være krævende og i længere tid..
Men ja man må vel prøve sig frem, folk er jo forskellige..
Personligt klarer jeg mig med en shake..

J-S-O skrev:Rosendal skrev:J-S-O skrev:Rosendal skrev:J-S-O skrev:Efter en hel nats søvn, så er kroppen i en katabolsk fase! Leverens glykogendepoter er forholdsvis tømte og kroppen vil derfor skaffe sig energi ved nedbrydningen af muskel- og fedtvæv. Man forbrænder altså muskel og fedtvæv, hvis man ikke indtager en normalt måltid morgenmad! Hvis du derimod spiser morgenmad og træner et stykke tid derefter eller sågar senere på dagen, så vil energien komme fra kulhydrat og fedt, og altså IKKE muskelvæv. Derfor bør man IKKE træne cardio før sin morgenmad...
Hehe ja vi kan godt blive enige om at 500kcal er 500kcal om du så løber, cykler eller kravler..
Mente blot at hvis der skulle dyrkes motion på tom mave, bør ikke være krævende og i længere tid..
Men ja man må vel prøve sig frem, folk er jo forskellige..
Personligt klarer jeg mig med en shake..
Så du mener at ens forbrænding ved cardio om morgenen bør mindskes i forhold til et normalt cardiopas om eksempelvis eftermiddagen? I så fald kan man jo lige så godt smide sin træning om eftermiddag i stedet for at lave et halv træningspas - sådan ser jeg i hvert fald på det...
Hvad angår din shake - indtages den LIGE før træningsstart eller som en slags morgenmad?

Sandman skrev:Nu har vi fået teorien diskuteret, så vil jeg bidrage med lidt personlig erfaring og mening:
Har kun dårlige erfaringer med at løbe om morgenen, føles som om kroppen skriger efter mad og byggeklodser - og energien/motivationen til selve løbet er markant lavt i forhold til at løbe om eftermiddagen/aften.
Personligt løber jeg 1 til 1½ time efter aftensmaden, når maden har lagt sig lidt i maven og der er rigeligt med energi at tage fra. Men jeg bruger kun løb til at supplere bodybuilding, og vil ikke tabe mig bare ét gramÆder også omkring 300-400kcal efter løbet.

Kæmperen skrev:Sandman skrev:Nu har vi fået teorien diskuteret, så vil jeg bidrage med lidt personlig erfaring og mening:
Har kun dårlige erfaringer med at løbe om morgenen, føles som om kroppen skriger efter mad og byggeklodser - og energien/motivationen til selve løbet er markant lavt i forhold til at løbe om eftermiddagen/aften.
Personligt løber jeg 1 til 1½ time efter aftensmaden, når maden har lagt sig lidt i maven og der er rigeligt med energi at tage fra. Men jeg bruger kun løb til at supplere bodybuilding, og vil ikke tabe mig bare ét gramÆder også omkring 300-400kcal efter løbet.
Det er s.. nogle halvlange løbeture du for taget dig.
Hvor langt når du ca. på sådan en time?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster