Som stadig "nybegynder" (ca 1 år) i BB vil jeg blot af spontan glæde over fremgang dele mine erfaringer med jer.
Som det gamle ordsprog siger - Af skade bliver man klog - så handler dette blot i kort kronologisk form året der er gået på godt og ondt.
For et år siden startede jeg som novice i FW på Frederiksberg og havde vel som fokus at tabe mig lidt og komme i bedre form. Så naturligvis fik cyklen og diverse maskiner en over nakken. Efter et par måneder faldt motivationen en del - ja jeg havde tabt mig lidt - men det var for ensformigt og da jeg startede forårssæsonen til fodbold fik jeg en lyskenskade der demotiverede mig en hel del. Herefter var det ufokuseret træning og nogle ugers pause, hvor jeg bare ikke kunne slæbe mig afsted.
Hen på forsommeren opdagede jeg BB forummet her og fandt ny inspiration til, at komme igang igen. Fik læst nogle spændende artikler, indlæg og fik selv stillet "de dumme spørgsmål" herinde. Så jeg fik lært lidt og kom jævnt igang igen - men dog var jeg ikke fokuseret på et mål og havde kun ændret lidt på mine kostvaner.
I august startede jeg nyt arbejde og træningen gled lidt i baggrunden. Jeg havde simpelthen ikke energien og motivationen var dalet lidt igen pga. problemer med lysken (igen) og meget lidt fremgang. Jeg havde hverken tabt mig eller det modsatte.
I november besluttede jeg mig så for, at køre et "hjemmestrikket" FB program og cardio. Det var ca 1,5 - 2 timer pr. gang hver anden dag, lavede en kostplan som lå under ligevægtsindtaget, læste flere artikler og BUMP
kun lidt fremgang de næste 2 måneder. Så da demotivationen endnu engang stod for døren måtte jeg endnu engang evaluere, hvad fanden det var jeg IKKE havde styr på.Endnu engang tilbage til artiklerne og konstatere 2 ting - vil du TABE dig eller vil du have STØRRE MUSKLER ??
Efter at have trawlet forummet igennem og overvejet tingene frem og tilbage blev målet defineret:STØRRE MUSKLER Det jeg ændrede var så følgende:
Jeg fik defineret mit mål
Jeg fik ændret min kostplan til kcal. overskud +2-300 pr. dag
Jeg gik fra FB program til 2 split
Jeg lavede IKKE cardio på styrketræningsdage
Jeg er begyndt på at skrive LOG over mine træningspas
Og surprise - Det virker sgu
Min motivation er kommet STORMENDE tilbage: Jeg kan SE resultaterne - Jeg har fået FOKUS på målet - jeg har MERE energi i træningspassene - Jeg bruger i gennemsnit MINDRE tid - OG jeg har LÆRT af mine egne FEJL.
Er mit mål nået - NEJ. Heldigvis ikke - for det er nu igen blev SJOVT - endog RIGTIG SJOVT at gå til træning igen. Jeg har nu fået hjælp både herinde i BB forum og via at være mere ÅBEN og spørge FW coachen i centeret (som iøvrigt selv vil stille op til konkurrence i 2011) og dem som træner i centeret.
Om jeg har nogle vise ord til sidst - NEJ. Dertil er jeg stadig en "rookie" - MEN jeg fandt mit fokus og motivation igen og dette villle jeg gerne dele med jer.
Hav en dejlig weekend

nu hedder det frie vægte, "rigtig" squat og et par kabeløvelser.