DonKahle skrev:Nu er det jo en individuel sag hvor meget man vil rykkes rundt

.. Har de samme tanker som Active, og vi er nok ikke de eneste. Kan du, eller en anden, løfte sløret for hvor grænsen ligger på de mellemstore maskiner? Tænker her på 0-100, topfart, prisen i forhold til hvor meget sjov man får for pengene osv.
For mig at se, virker det klogt at købe en maskine, der ikke er så hidsig i starten. Så har man mulighed for at blive bedre til at køre, lære ens egne, samt motorcyklens grænser at kende, uden at slå sig selv halvt ihjel fordi de 300 km/t frister.
Lige til dig Active: Hvor meget regner du med at slippe for dit kørekort? Har hørt alt fra 8.000-16.000
0-100 er ret forskelligt på cykler, det kommer jo også an på hvilken stil man kan lide. Jeg havde først en motard, og har nu en gammel cafe racer, som langtfra er noget lyn, men river man i håndtaget skal den nok komme frem. En Suzuki GS500 (typisk skolecykel) kører vel 0-100 på omkring 5,5 sekunder, hvilket selvfølgelig ikke er ligeså hurtigt som en R1 som gør det på under 3, men det føltes altså stadig ret hurtigt. Du bliver desuden meget mere fortrolig med en "mindre" mc, end en R1/CBR1000-whatever, som kun er ude på at slå dig ihjel. ;)
Som sagt jeg havde en motard, og der skal jeg hen igen på et tidspunkt, for det var fanme et sjovt køretøj selvom jeg aldrig havde den over 140 - hvilket også var noget af en oplevelse grundet kørestillingen.
Jeg gav desuden ca. 9500 kr. for mit kørekort i 2013, hvor jeg drønede lige igennem det hele. 400 for lægeerklæring, 1500 for EU prøverne, 600 for selve teori- og køreprøven, og så resten på en pakke med teori og køretimer.
Jeg tog kørekortet hos Kørekortpro i Hvidovre, som jeg varmt kan anbefale.