har nogle erfaringer de vil dele vil jeg meget gerne modtage dem
til orienteringer kender alle jo til princippet om variation... jeg kører pt HST så kan det gøre en forskel?
Hvad mener i`?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Lave reps kan sagtens give større hypertrofi end 6-12.
Problemet har nok været at sammenligningerne har været imellem BBere og VL/SLere.
VL/SL træner jo for styrke primært og holder derfor længere pauser.
I forsøget varierer man desværre også på pausen imellem sættene - hvorfor?
Det interessante er jo rep/sæt kombinationen, så hvorfor bringe endnu en variabel ind.
Måske nok pga. den traditionelle tilgang til høj/lav rep træning, men den traditionelle lav-rep træning er jo fokuseret på styrke og skal derfor bruge længere pauser imellem sættene.
Måske derfor TJ opnåede den bedste hypertrofi med WSB træning, hvor der køres med endog meget korte pauser på nogle af dagene
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BB.
3 sæt, 10 reps, 75 kg = 2250 kg i tonnage
SL:
8 sæt, 3 reps, 90 kg = 2160 kg i tonnage
Som man kan se i dette eksempel så er tonnagen næsten ens. Alligevel vil BB-programmet (alt andet lige) stimulerer mere hypertrofi.
Absolut ikke min erfaring. Med korte pauser imellem de 8 sæt vil man få en betydelig større hypertrofi.
Absolut ikke min erfaring. Med korte pauser imellem de 8 sæt vil man få en betydelig større hypertrofi.
Netop. Det er den oplevelse jeg har haft, og jeg har prøvet alt mellem himmel og jord for at blive større, da jeg trænte ren BB. En 8-10 sæt af 3-5 reps, med korte pause vil stimulere voldsom god hypertrofi. Og jeg vil endda påstå bedre hypertrofi end 3-5 sæt af 8-10 reps.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thomas
QUOTE (Thomas J @ 23. Apr 2004, 18:43)
Netop. Det er den oplevelse jeg har haft, og jeg har prøvet alt mellem himmel og jord for at blive større, da jeg trænte ren BB. En 8-10 sæt af 3-5 reps, med korte pause vil stimulere voldsom god hypertrofi. Og jeg vil endda påstå bedre hypertrofi end 3-5 sæt af 8-10 reps.
Thomas
Hvordan så med intensiteten ved de 3-5 reps ?
Mine skuldre bl.a., ville sikkert gå kolde ret hurtigt, hvis det var tungt hele tiden...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvordan så med intensiteten ved de 3-5 reps ?
Mine skuldre bl.a., ville sikkert gå kolde ret hurtigt, hvis det var tungt hele tiden...
Ja, for mig styrtdykker intensiteten i hvertfald enormt hurtigt ved tunge vægte, så ender man (jeg) tit op med en underlig udefinerbar fornemmelse af træthed, hvor man ikke føler man har presset sig selv nok.
Jeg gad også godt se et bud på intensiteten ved lave reps. Først der kan man vel egentlig sammenligne.
Hvis man skal definere intensiteten, så skal man jo først kende sine RM´s ved en given intensitet, men lad os da endelig stille et teoretisk eksempel op.
60 % = 20RM
65 % = 15RM
70 % = 12RM
75 % = 10RM
80 % = 8RM
85 % = 5RM
90 % = 3RM
95 % = 2RM
100 % = 1RM
Lad os bare antage at det er vores cirka RM´s ved de forskellige intensiteter. Ved normal bodybuilding kunne et pas se således ud.
4 sæt x 8-10 reps med 75 % af 1RM med 2-3 minutter mellem sættene
Når vi snakker om lav-rep bodybuilding, så kunne det se således ud.
10 sæt x 4 reps med 80 % af 1RM med 1 minut mellem sættene
Et andet eksempel kunne se således ud.
Normal BB pas.
4 sæt x 6-8 reps med 80 % af 1RM med 3-4 minutter mellem sættene
Lav-rep BB.
12 sæt x 3 reps med 85 % af 1RM med 2 minutter mellem sættene
Personligt synes jeg at høj-rep sæt tapper mere end lav-rep sæt. Jeg føler mig langt mere frisk efter 10 sæt af 3 reps med korte pauser, end jeg gør når jeg kører 3 sæt x 10 reps med lidt længere pauser.
Thomas

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster