Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 883
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 880

Følg bodybuilding.dk på

Muskelbygning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

Nu har jeg trænet seriøst i ca. 8 mdr. med ganske fin fremgang, både i forhold til forøgelse af muskelmasse, fedtforbrænding og styrke. Eller fremgangen har været stor med undtagelse af brystregionen, så nu søger jeg nogle tips.
Pt træner jeg ca. 6 gange om ugen i et 2-split program, hvor jeg dog bruger 3.-dagen til at indhente hvad jeg måske har forsømt i løbet af de to andre dage (hovedsageligt arme) samt mavetræning og træning med høj puls.

1. Hvad jeg har læst mig til, handler det først og fremmest om genetik - hvor har du størst tendens til at forøge din muskelmasse - er det korrekt??

2. Hvordan bør jeg træne for at forøge muskelmassen omkring brystregionen uden at forøge muskelmassen for meget andre steder på kroppen? Kan jeg f.eks. lave meget tung træning for bryst (2-4 gentagelse med absolut maks) også bare køre en 8-10 i de andre muskelgrupper? Skal jeg kombinere min brysttræning, så der både er den helt tunge og den lidt lettere del med 8-10 gentagelser?

3. Nogle specifikke øvelser der har hjulpet jer?

PS alle råd tages imod med (kæmpe) kyshånd.

på forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er jo en tommelfingerregel omkring rep-range ift. hypertrofy. Hvis du vil have masse på, så er det en god ide at køre mere til udmattelse end at køre fx. 2 - 4 reps i øvelserne. Drop dit max-løft og få nogle flere gentagelser på.

Just my 2 cents.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

enig
men din fremgang vil også begynde at gå langsommere, så det skal du ikke være bekymret over sker. det er helt naturligt.
men hvis du vil vokse, så er kosten vigtigere end træningen. du skal bare spise, spise og spise og så træne til udmattelse
You gotta eat big to get big
But That's Just My Advice, Do Whatever The Fuck You Wanna Do! - Hodgetwins

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Bænker du med BB eller DB?

Hvad er din 5RM i disse øvelser?
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Tak for foreløbige svar :)

Jeg er ikke inde de forskellige termer og forkortelser, så kan du uddybe lillelise?

energypump skrev:Jeg er ikke inde de forskellige termer og forkortelser, så kan du uddybe lillelise?

Tryk her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

energypump skrev:Tak for foreløbige svar :)

Jeg er ikke inde de forskellige termer og forkortelser, så kan du uddybe lillelise?

Naturligvis, omend det også vil være smart at læse sig igennem det som er linket.

BB = Barbell, dvs stang. Dvs. konventionel bænkpres med stang.
DB = Dumbell, dvs håndvægte. Dvs. bænkpres med håndvægte, høhø.

Jeg spørger fordi en del af det trænede miljø her på bb.dk og lignende sider har haft stor succes med at droppe BB bænkpres til fordel for DB bænkpres. Det er også konsensus at sidstnævnte har det største potentiale for hypertrofi, altså skabe responset for muskeltilvækst. Såfremt den største portion af dine brystpas er med "normal" bænk med stang, vil det evt. være fordelagtigt at forsøge sig med noget mere håndvægts bænk. Evt. kan du køre en masse sæt med submaksimal vægt hvor du fokuserer på at spænde dit bryst i toppen af bevægelsen og "føle" bevægelsen når du sænker håndvægtene - ydermere kan du også pause lidt i bunden af bevægelsen og derved mærke spændet over din brystmuskulatur og forhåbentligt bygge en større følelse for den pågældende muskel.
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online