Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

muskler til løb

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hej bb.

jeg skal til at køre neavy seals programmet når vi når hen imod sommer. men da det er vinter ligger jeg særlig meget vægt på styrke- og bodybuilding.
jeg træner selvfølgelig ben,ryg,mave osv.

mit spørgsmål til jer er hvilke dybdeliggende muskler der vil være gode at træne til løb og hvordan man træner dem?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det ser umiddelbart ud til at en 100 meter løber som Usain Bolt træner hele kroppen :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Kostplan: Ingen kostplan

Udover det åbenlyse med benene, så bruges skuldre, bryst og arme faktisk rigtig meget, når man accelererer. Hvis du gerne vil løbe hurtigt, så tænk på at du kun rører jorden i omkring 150 millisekunder, inden du "springer" videre; der skal altså noget eksplosivitet og kraft bag, før det går stærkt.

Jeg kan huske, at jeg engang så en udsendelse på Discovery Channel, hvor de analyserede bevægelsesmønstre og lignende, og de kom så ind på, at man gennem forsøg havde opdaget, at olympiske løftere faktisk var hurtigere end mange 100 og 400m løbere til at accelerere; men efter 10-20 meter sakkede de selvfølgelig gevaldigt bagud.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Logbog: Vis logbog

tak for svaret +faktor :) :drink:

Noget det er vigtigt at være stærk i - hvis vi snakker sprint - er bestemt også mave/ryg. Det er blandt andet vigtigt for at kunne overføre kraften fra afsættet til fremdrift. :)

Men ja, generelt handler sprint om at kunne påvirke jorden med så meget kræft på så kort tid som muligt. Så er en høj frekvens vigtigt. Ligeledes er skridtlængden. For en super frekvens med en skridtlængde på 12cm giver jo ikke meget fremdrift - og omvendt :D

En meget brugt styrkeøvelse blandt sprintere er frivend. Ligeledes er et-bens-squat og opstigninger.
stud.scient. i biologi på Århus Universitet.

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 160.00

abovling skrev:Noget det er vigtigt at være stærk i - hvis vi snakker sprint - er bestemt også mave/ryg. Det er blandt andet vigtigt for at kunne overføre kraften fra afsættet til fremdrift. :)

Men ja, generelt handler sprint om at kunne påvirke jorden med så meget kræft på så kort tid som muligt. Så er en høj frekvens vigtigt. Ligeledes er skridtlængden. For en super frekvens med en skridtlængde på 12cm giver jo ikke meget fremdrift - og omvendt :D

En meget brugt styrkeøvelse blandt sprintere er frivend. Ligeledes er et-bens-squat og opstigninger.

Hvad mener du når du i denne sammenhæng skriver frekvens?
mener du at det er vigtigt at fødderne røre jorden ofte?
eller mener du at det er vigtig at træningen skal foregå flere gange om ugen?

ON Topic.
Jeg mener og have lært engang, at de vigtige muskler i benene til løb, er hoftebøjere og haserne. men ellers er det vel generelt at hvis du vil vøre god til at løbe, så skal du ud og løbe træne.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

THIBAUDEAU skrev:Hvad mener du når du i denne sammenhæng skriver frekvens?
mener du at det er vigtigt at fødderne røre jorden ofte?
eller mener du at det er vigtig at træningen skal foregå flere gange om ugen?

Jeg mener evnen til at tage skridt hurtigt. Hvis du har en skridtlængde på 2,5 meter, hjælper det ikke noget, at du er 3 sek om hvert skridt du tager.

Hvis vi snakker sprint, er det oftest baglåret folk er for svage i. Af en eller anden årsag, bliver baglåret ikke trænet så ofte som "alt det andet".

Jeg vil gerne uddybe noget med løbestil/-teknik en gang efter den 17. januar (hvor jeg har min sidste eksamen), hvis det kunne have interesse?

Styrkeliste

Hvis det er navy seals programmet du skal igang med at træne. Hvor man træner op til at løbe 50 km, om ugen - så er det fløjtende ligegyldigt, hvor hurtig man er til at accelerer. Begynd at løbetræn hvis det er det der er dit mål. Musklerne, sener og led og især de to sidstnævnt tager lang tid om at vænne sig til den længere varende belastning, der er ved løb.

For at vende tilbage til ben-musklerne. Så er der næsten ingen der ikke indgår i løb. Squat og død ville ramme disse muskler. Udover ben er maven og lænden også vigtige for løb. Og de to mindre balle muskler er MEGET vigtige.

abovling skrev:Jeg vil gerne uddybe noget med løbestil/-teknik en gang efter den 17. januar (hvor jeg har min sidste eksamen), hvis det kunne have interesse?

Det kunne da være spændende. Hvilken eksamen er det?
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

+Faktor skrev:Det kunne da være spændende. Hvilken eksamen er det?

Så vil jeg se om jeg kan huske det :D

Det er eksamen i generel fysiologi. Hvilket byder på et stort, men som regel spændende pensum :?

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster