Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1593
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1590

Følg bodybuilding.dk på

My bench sucks and I don’t care

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Mit bænkpres sucks, men egentlig er bænkpres jo ikke nogen speciel vigtig øvelse.

Jeg er derfor ret ligeglad med denne macho-øvelse.

Hvad med dig, er bænkpres ikke bare Macho og ret irrelevant?

Fuck bench squat instead.
Brugeravatar

Reputation point: 260

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Irrelevant i forhold til hvad.. Målet afgøre vejen dertil.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg er heller ikke meget for bænkpres. Hvis det hænder bliver det lidt skrå press med kogler. Eller Close Grip.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

jeg er med her! Fuck bænk! #TeamNoChest

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 230.00

Det kan selvfølgelig ikke stilles op sådan.
Bænk er en aldeles god compound øvelse til overkroppen. Og irrelevant? Anhænger jo af målet. Er du styrkeløfter er den et must, er din træning mere bodybuilding inspireret er det stadig en super øvelse, omend man sagtens kan lave andre øvelser, eller varianter af bænkpres, med gode resultater til følge.

Reputation point: 0

Omend jeg aldrig laver konventionel bænkpres, så kan den godt have sin berettigelse. Eksempelvis til at indlære en bevægelse. At presse med stang er ofte nemmere at håndtere end håndvægte.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Jeg syntes bænkpres varianter er en hurtig og effektiv måde at træne bryst, triceps og forside skulder. Alternativt skal du fedte rundt og lave separate øvelser for for de 3 muskler med div. wier og små håndvægte...
Jeg laver heller 9 x bænk end: 3 x bryst, 3 x triceps og 3 x front skulder...
Lidt 4 kantet måske, men bænk passer godt ind i mit fullbody, da det giver mere tid til andre muskler..

Reputation point: 15

Geografisk sted: Kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Bænk er supplement for mig. De rigtige 3 "store" er oh press, squat, dl. Fuck resten, hvis bare man er stærk i de 3, så er man også stærk i resten.

Reputation point: 90

Barbell bench press er en glimrende brystøvelse, men langt fra for alle. Et større mindretal er simpelthen ikke biomekanisk bygget til at få fuld udbytte af bænkpres, som brystøvelse, hvorfor de vil være meget bedre tjent med div. pres med håndvægte, dips eller endda reverse grip bench press.

Har man, som jeg, lange arme og naturligt brede skuldre (clavicles/kraveben) samt skuldermobiliteten til at køre med tilpas stort elbow flare og stangen over brystvorterne, så er konventionel bænkpres med stang en formidabel brystøvelse, med godt carry-over til triceps og delts.

Men når det er sagt, så er der fanme mange derude der lystigt ligger og bænker løs, fordi monkey-see-monkey-do, selvom det eneste de for alvor opnår, på sigt, er skulderbøvl og ærgrelse. Det er omtrent ligeså dumt, som det er blankt at kassere øvelsen fordi man synes den er "macho", og gerne vil hoppe på team squat-kurerer-alt. Squat i stedet for bænkpres? Squat er en underkropsøvelse, for helvede... måske den bedste underkropsøvelse overhovedet, men stadig en underkropsøvelse. Og så kunne man endda skrive en længere smøre, om at squat heller ikke er for alle. Men det er en helt anden historie.

Træn hele kadaveret, med de øvelser der (biomekanisk) er bedst egnet til dig.

Dixi.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

.
Sidst rettet af dioxy8800 18. nov 2019, 12:41, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

A Menace To Chicken skrev:
Men når det er sagt, så er der fanme mange derude der lystigt ligger og bænker løs, fordi monkey-see-monkey-do, selvom det eneste de for alvor opnår, på sigt, er skulderbøvl og ærgrelse. Det er omtrent ligeså dumt, som det er blankt at kassere øvelsen fordi man synes den er "macho".

Dixi.

Det er ikke for at anfægte dit ræsonnement, da det du skriver, langt hen ad vejen er valid og giver mening, men det er bare de færreste (for at sige alle) begyndere, der selv kan korrigere og opstille en distinktion mellem givende/ikke-givende for mig pga. biomekanik, weakpoints, antonomi etc., når det kommer til øvelsesvalg - hvilket kan plæderes for en række af øveler og heraf variationer. Jeg trænede selv ud fra devisen om, de første år, at bænkpres var numero uno brystøvelse, og samtidig var den var lige til at udføre: læg dig ned og bevæg vægt fra punkt a til b. Først senere hen - for nogen aldrig - går det op, hvad der specifik er gavnlig for en selv.

A Menace To Chicken skrev: Træn hele kadaveret, med de øvelser der (biomekanisk) er bedst egnet til dig

Pointen var, at dette statement er korrekt og en samtidig en tautologi, men ikke efterleves, hvis man ikke har den fornødne viden, hvilke vel ikke alle har. Så følger man jo bare det, alle andre gør og altid har gjort altid.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:
A Menace To Chicken skrev:
Men når det er sagt, så er der fanme mange derude der lystigt ligger og bænker løs, fordi monkey-see-monkey-do, selvom det eneste de for alvor opnår, på sigt, er skulderbøvl og ærgrelse. Det er omtrent ligeså dumt, som det er blankt at kassere øvelsen fordi man synes den er "macho".

Dixi.

Det er ikke for at anfægte dit ræsonnement, da det du skriver, langt hen ad vejen er valid og giver mening, men det er bare de færreste (for at sige alle) begyndere, der selv kan korrigere og opstille en distinktion mellem givende/ikke-givende for mig pga. biomekanik, weakpoints, antonomi etc., når det kommer til øvelsesvalg - hvilket kan plæderes for en række af øveler og heraf variationer. Jeg trænede selv ud fra devisen om, de første år, at bænkpres var numero uno brystøvelse, og samtidig var den var lige til at udføre: læg dig ned og bevæg vægt fra punkt a til b. Først senere hen - for nogen aldrig - går det op, hvad der specifik er gavnlig for en selv.

A Menace To Chicken skrev: Træn hele kadaveret, med de øvelser der (biomekanisk) er bedst egnet til dig

Pointen var, at dette statement er korrekt og en samtidig en tautologi, men ikke efterleves, hvis man ikke har den fornødne viden, hvilke vel ikke alle har. Så følger man jo bare det, alle andre gør og altid har gjort altid.

Al træning kræver jo en vis grad af indsigt, enten qua trail-and-error eller ved vejledning af en erfaren person. Så, ja.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Squat i stedet for bænkpres?

Altså, jeg vil lige påpege at mit inner-chest voksede helt vildt da jeg begyndte at squatte!

#squat4everything
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Træner BP hver dag, da jeg synes det er et af mine week-points. Træner også læg hver dag, da jeg har læst et sted at der er mange hvide muskelfibre, som skal stimuleres anderledes. Læg er dog ikke en af mine week-points.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00

rkaminski001 skrev:Træner BP hver dag, da jeg synes det er et af mine week-points. Træner også læg hver dag, da jeg har læst et sted at der er mange hvide muskelfibre, som skal stimuleres anderledes. Læg er dog ikke en af mine week-points.

Det er korrekt at "Hvide" og "Røde" fibre respondere- og, bør i princippet, trænes forskelligt. Dog er din læg fyldt med en overvejede del af Slow twitch fibre - som er røde og ikke hvide.
Hvide fibre - Fast twitch fibre fylder fx en overvejede del i fx din Tricep Brachii.

Og hvad er ideen i bænk hverdag? Hvis du kører tungt hver dag, er det bare et spørgsmål om tid før du får skulder knas. Skrue ned for træningspas eller skrue op for rotatorcuff træning, opvarmning osv.
Prof. Bach. Fysioterapi stud.

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 165.00

PeterLund skrev:
rkaminski001 skrev:Træner BP hver dag, da jeg synes det er et af mine week-points. Træner også læg hver dag, da jeg har læst et sted at der er mange hvide muskelfibre, som skal stimuleres anderledes. Læg er dog ikke en af mine week-points.

Det er korrekt at "Hvide" og "Røde" fibre respondere- og, bør i princippet, trænes forskelligt. Dog er din læg fyldt med en overvejede del af Slow twitch fibre - som er røde og ikke hvide.
Hvide fibre - Fast twitch fibre fylder fx en overvejede del i fx din Tricep Brachii.

Og hvad er ideen i bænk hverdag? Hvis du kører tungt hver dag, er det bare et spørgsmål om tid før du får skulder knas. Skrue ned for træningspas eller skrue op for rotatorcuff træning, opvarmning osv.

i forhold til ST og FT fibre kan det mere eller mindre deles op i hvilken del af triceps surae der tales om. Soleus er en såkaldt antityngdekraftmuskel og har derfor mange røde fibre mens gastrocnemius er modsat.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 140.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 98 gæster