Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Natarbejde

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har prøvet at søge i forummet ang. emnet uden held.
Jeg arbejder på lidt "sære" tidspunkter. F eks skal jeg i dag arbejde fra 18.30-05.00. Og netop fordi jeg er vant til at være oppe om natten sover jeg nogen gange meget længe som i dag hvor jeg stod op kl 12.
Nu mine spørgsmål. Hvordan skal jeg spise? F eks når jeg står op kl 12 og skal arbejde i nat skal jeg så 1) spise morgenmad kl 12 og så mit sidste natmad kl ca 23, eller 2) spise frokost og så lade resten følge min dag så jeg spiser det sidste natmad lige inden jeg får fri kl 5 i morgen tidlig? Og betyder det noget for kroppen?
Mange tak C.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ringsted

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Arbejder selv nat, men spiser ikke efter nogen kostplan.

Jeg ville mene du blot skal tage udgangspunkt i hvordan din dag er skruet sammen. Hvis du står op klokken 12 så tager du morgenmad der. :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ja, du skal bare forskubbe din dag indtil du står op, således at du spiser morgenmad på det givne tidspunkt! Så bliver du bare ved med at spise med intervaller af tre timer og husk nu at få natmaden med :wink:

PS: Natarbejde har vist en negativ effekt på ens træning, på grund af dit biologiske ur bliver fuldstændig røvrendt! Desuden er det vist også lavet undersøgelser på at folk med nattearbejde gennemsnitlig har et kortere liv - blot lidt stof til eftertanke...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:Ja, du skal bare forskubbe din dag indtil du står op, således at du spiser morgenmad på det givne tidspunkt! Så bliver du bare ved med at spise med intervaller af tre timer og husk nu at få natmaden med :wink:

PS: Natarbejde har vist en negativ effekt på ens træning, på grund af dit biologiske ur bliver fuldstændig røvrendt! Desuden er det vist også lavet undersøgelser på at folk med nattearbejde gennemsnitlig har et kortere liv - blot lidt stof til eftertanke...

JA hvis man har natarbejde mere end 10 måneder begynder det at blive problematisk i forhold til helbreddet. Men jeg holder senest til sommer, men måske før, hvis jeg skal et smut til NZ, Australien og Thailand :mrgreen:

Nogen, der kan uddybe på den skadelige effekt i forhold til træning?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

J-S-O skrev:Ja, du skal bare forskubbe din dag indtil du står op, således at du spiser morgenmad på det givne tidspunkt! Så bliver du bare ved med at spise med intervaller af tre timer og husk nu at få natmaden med :wink:

Mange tak. Jamen så er det jo til at gå til og jeg skal ikke være sulten.
Ja det kan godt være det er usundt, men kan du så ikke lige skaffe mig et dagjob eller tale med min bank+ hi hi. Ej jeg kan li mit job. Meget afvekslende og spændende :)og jeg har pga dét en del fridage hvor jeg så stadig træner om eftermiddagen. Synes det går fint nok, men ved jo heller ikke det vilde om det...
Brugeravatar

8800 skrev:Arbejder selv nat, men spiser ikke efter nogen kostplan.

Jeg ville mene du blot skal tage udgangspunkt i hvordan din dag er skruet sammen. Hvis du står op klokken 12 så tager du morgenmad der. :)

Jeg takker for svar :) og go tur når du kommer dertil :)
Brugeravatar

Sidder lige og ser på min madplan. Må jeg så bytte rundt på de forskellige måltider? Jeg kan jo ikke lave aftensmad når jeg er på job men kan godt spise de andre måltider "on the road". Er det tilladt? Så kan jeg nemlig spise min aftensmad som måltid nr 3 lige inden jeg tager afsted.
Brugeravatar

Charlotte69 skrev:Sidder lige og ser på min madplan. Må jeg så bytte rundt på de forskellige måltider? Jeg kan jo ikke lave aftensmad når jeg er på job men kan godt spise de andre måltider "on the road". Er det tilladt? Så kan jeg nemlig spise min aftensmad som måltid nr 3 lige inden jeg tager afsted.

Ja. Det kan du sagtens.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

du kan bare bytte ligeså meget rundt på dine måltider du vil.. det giver det samme kcal indtag i sidste ende..

bare husk ikke at få for mange carbs lige inden du går i seng
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00