Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

natmad

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

jeg har læst at det er dumt at spise havregryn før man skal sove. jeg plejer ellers at indtage 100 gram havregryn og noget mælk blendet sammen inden sove tid ( som jeg desuden også indtager om morgenen, og efter træning )
er det dumt at få indtaget alle de kalorier inden sove tid ? og er det langsomt eller hurtigt optageligt proteiner jeg får spist, tænker nemlig på at efter jeg har trænet skal jeg jo have hurtigt optageligt proteiner, så er havregryn og mælk en god kilde?
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Man bør se kulhydrater som brændstof til din krop, eller energi om man vil. Hvis du ikke bruger den energi du smider ind, så lagre kroppen det til senere brug i form af fedt.
Derfor mener jeg at man kun bør fylde på med store mængder kulhydrat, som havregryns består mest af, ind på de tidspunkter hvor der er brug for energien.
Dvs. når du står op, før, under og efter træning. Alle andre tidspunkter bør man holde kulhydratsmængden længere nede.
Mht. protein bør du have et konstant flow hele dagen igennem om det er morgen, middag eller aften.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

okay tak for svaret. Men er det godt at drikke en havregryn shake efter træning ? eller er det for langsomt optageligt
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste

merijaan skrev:okay tak for svaret. Men er det godt at drikke en havregryn shake efter træning ? eller er det for langsomt optageligt

Det er ganske udemærket hvis du spørg mig, putter du lidt proteinpulver i eller noget i den dur?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Ville nok personligt vælge banan + proteinpulver løsningen eller maltodextrin/dextose + proteinpulver hvis du træner i et kommercielt center og ikke har et køkken ved hånden hvor du kan lave havre-shaken.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er nu ikke så svært at blende nogle havregryn til pulver og tage med.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

er det okay at æde havregryn med bananer/rosiner/mandler 3-4 gange om dagen, eller er det for ensformigt? i forhold til vitaminer og essentielle fedtsyrer og hvad man eller skal tage højde for? :?

Geografisk sted: Aarhus/Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

rallen skrev:Det er nu ikke så svært at blende nogle havregryn til pulver og tage med.

Sandt, men blander du det op med vand efter træning eller med mælk før, så smager det vammelt. IMO anyways. :p

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu skal det heller ikke gøres til en større videnskab end det er. Med hensyn til om det bliver for ensformigt med vitaminer, fedtsyrer osv - hvis du får proteiner og kcal. nok, skal du nok vokse :)

grønt+nødder
Brugeravatar

Geografisk sted: vejle

Kostplan: Ingen kostplan

Pind skrev:Ville nok personligt vælge banan + proteinpulver løsningen eller maltodextrin/dextose + proteinpulver hvis du træner i et kommercielt center og ikke har et køkken ved hånden hvor du kan lave havre-shaken.

kan ikke drikke protein pulver. jeg begynder på det når jeg bliver lidt ældre.. men jeg indtager havregryn for ca 1100-1200 kcal om dagen (300 gram)
er det for meget hvis jeg cutter ?

Styrkeliste

merijaan skrev:
Pind skrev:Ville nok personligt vælge banan + proteinpulver løsningen eller maltodextrin/dextose + proteinpulver hvis du træner i et kommercielt center og ikke har et køkken ved hånden hvor du kan lave havre-shaken.

kan ikke drikke protein pulver. jeg begynder på det når jeg bliver lidt ældre.. men jeg indtager havregryn for ca 1100-1200 kcal om dagen (300 gram)
er det for meget hvis jeg cutter ?

Det er kun for meget hvis du er i kcal overskud.. Hvis du er i kcal underskud med 300g gryn om dagen + resten, så er det ikke for meget.. ville jeg mene..

Jeg spiser yoghurt m/whey 100 Proteinpulver til natmad, hvilket virker fint for mig (:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

problemet er at jeg ved ikke om jeg i kalorie underskud eller overskud. min vægt den variere med ca 2 kg om ugen. nogle gange er den høj nogle gange lav, den virker ikk helt præcist.

jeg spiser en del men løber også 25-30 min på løbebånd 4-5 gange om ugen..

Styrkeliste

merijaan skrev:problemet er at jeg ved ikke om jeg i kalorie underskud eller overskud. min vægt den variere med ca 2 kg om ugen. nogle gange er den høj nogle gange lav, den virker ikk helt præcist.

jeg spiser en del men løber også 25-30 min på løbebånd 4-5 gange om ugen..

find dit ligevægtsindtag,
tæl kcal.. Og se om du er over eller under dit ligevægts indtag :´)
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste

jeg kan prøve, men det er lidt (meget) svært da min mor tit laver mad og det ikke sådan noget kylling og grøntsager det en ordenlig gryde med en hel masse blandet i som jeg ik lige kan finde kcal på

Styrkeliste

merijaan skrev:jeg kan prøve, men det er lidt (meget) svært da min mor tit laver mad og det ikke sådan noget kylling og grøntsager det en ordenlig gryde med en hel masse blandet i som jeg ik lige kan finde kcal på

så øs op på tallerkenen, og prøv at del det op sådan nogenlunde når du har det på tallerkenen, og vej det derefter- Det gjorde jeg da min mor lavede mad (;
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster