Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 837
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 834

Følg bodybuilding.dk på

"newbie gains"

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Måske lidt misledende titel men ved ikke hvad jeg skal kalde det.

Har trænet i lidt over et år hvor jeg har bulket og stort set kun kørt compounds, jeg er så startet på en cut op til sommer og ændret program til et med isolations øvelser - fks. har jeg ikke kørt flys, side/rear laterals og shrugs før. Det har så medført at mine side/rear delts og nakke halter MEGET. har kørt programmet i 3 uger nu og spist 2000 kalorier om dagen (ca. 800 under maintenance) - Jeg har stort set ikke tabt mig, måske 0.5kg - men synes jeg ser noget mere markeret ud - Kan et ændring af program hvor man køre nye øvelser man aldrig har lavet før, give vækst i et kalorie underskud? Jeg er 100% sikker på mit maintenance er 2800 - jeg tog nemlig 0.5kg på om ugen ved 3300 kalorier, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke taber mig.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du har styr på ligevægtsintag mm, så vil jeg sige det er et dumt spg du stiller.
Hvis du ikke taber dig nok, så er det fordi du spiser for meget - længere er den simpelthen ikke.. :)
Brugeravatar

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

måske dit "fedt" fra bulk lige skal omdannes til lidt muskler.. prøv og giv det 3 uger mere og se om vægten så ikk falder lidt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)

rba skrev:Hvis du har styr på ligevægtsintag mm, så vil jeg sige det er et dumt spg du stiller.
Hvis du ikke taber dig nok, så er det fordi du spiser for meget - længere er den simpelthen ikke.. :)

Der er ingen dumme spørgsmål i begynder forumet - hvorfor tror du jeg stiller det her, og ikke i bodybuilding sektionen. Fatter bare ikke en skid af at jeg ikke taber mig på 2000 kalorier efter knap nok at tage på ved 3300 i slutningen af min bulk. Selv om vi antager det er muligt at jeg tager masse på i de muskelgrupper jeg er begyndt at isolere kan det da umuligt medføre en forøgelse i FFM der overstiger et vægttab i et underskud på ca. 800 kalorier? Eller hvad? og ja jeg vejer alt min mad. Vil selvfølgelig ikke udelukke der fks. er flere kalorier i mit protein pulver end angivet, men jeg tvivler.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du ligger i kaloriunderskud vil du ikke gå op i vægt eller holde vægten. Det er ikke fysisk mulig.
Så hvis du ikke går ned i vægt nu på 2.000 kcal i 3 uker - så må du af en eller anden grund ligge lidt i overskud.
Jeg ville prøve og gennemgå kosten meget grundig igen og se om der er noget du har overset. Dyrker du mere kardio nu?
Hvis du ikke finder svaret der ville jeg prøveat gå ekstra 200 kcal ned i indtaget.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Muskler der ikke er vant til at blive trænet, som så får tæsk, ville godt kunne vokse eller i hvert fald komme til at blive tydeligere, selvom du cutter. Min ryg og bagskuldre har også haltet igennem et par måneder - men det er bare med at knokle på og træne igennem, så skal du sgu nok se resultater selvom du ikke æder som et svin :)

Jeg gætter på dine skuldre er fremskudte, så det ligner at du går som en gorilla? Det var i hvert fald det problem jeg havde, og igennem et par måneder med meget fokus på ryg, bagskuldre og nakke, kan jeg allerede se en KÆMPE forskel - som sagt selvom jeg har cuttet i et stykke tid.

Det er sgu bare at klø på og så bruge spejlet som indikator for, om der sker noget eller ej. Og vigtigst af alt: om du er tilfreds.
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Marcg skrev:Muskler der ikke er vant til at blive trænet, som så får tæsk, ville godt kunne vokse eller i hvert fald komme til at blive tydeligere, selvom du cutter. Min ryg og bagskuldre har også haltet igennem et par måneder - men det er bare med at knokle på og træne igennem, så skal du sgu nok se resultater selvom du ikke æder som et svin :)

Jeg gætter på dine skuldre er fremskudte, så det ligner at du går som en gorilla? Det var i hvert fald det problem jeg havde, og igennem et par måneder med meget fokus på ryg, bagskuldre og nakke, kan jeg allerede se en KÆMPE forskel - som sagt selvom jeg har cuttet i et stykke tid.

Det er sgu bare at klø på og så bruge spejlet som indikator for, om der sker noget eller ej. Og vigtigst af alt: om du er tilfreds.

Tak for et ordenligt og konstruktvt svar - og ja, præcis. Havde kun kørt presses til skuldre og bryst, det har så resulteret i at min front delt er hyuge i relation til side og rear der var ikke eksisterende. Havde også kun kørt flad bænk, så den øverste del af mit bryst var fesent i forhold til det nederste. Det kombineret med at armene er foran resten af kroppen gør at mine proportioner er lidt sære, men synes sgu at min nakke, delts og øverste bryst vokser nu på trods af kalorie underskud og jeg ser mere markeret ud i spejlet, så fuck vægten. Tror faktisk bare jeg vil til at bruge taljemål som en indikator istedet for.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fenderbender skrev:
Marcg skrev:Muskler der ikke er vant til at blive trænet, som så får tæsk, ville godt kunne vokse eller i hvert fald komme til at blive tydeligere, selvom du cutter. Min ryg og bagskuldre har også haltet igennem et par måneder - men det er bare med at knokle på og træne igennem, så skal du sgu nok se resultater selvom du ikke æder som et svin :)

Tak for et ordenligt og konstruktvt svar - og ja, præcis. Havde kun kørt presses til skuldre og bryst, det har så resulteret i at min front delt er hyuge i relation til side og rear der var ikke eksisterende. Havde også kun kørt flad bænk, så den øverste del af mit bryst var fesent i forhold til det nederste. Det kombineret med at armene er foran resten af kroppen gør at mine proportioner er lidt sære, men synes sgu at min nakke, delts og øverste bryst vokser nu på trods af kalorie underskud og jeg ser mere markeret ud i spejlet, så fuck vægten. Tror faktisk bare jeg vil til at bruge taljemål som en indikator istedet for.

Lyder lige præcis, som den kæmpe begynderfejl jeg selv lavede :)
Men som sagt, det er bare at klø på og give den gas. Kan selv huske at jeg faktisk havde rigtig meget nedtur på over at min kropsholdning var som den var, det ser sgu ikke skide godt ud når ens arme hænger ind foran kroppen. Men tro mig, fokus på dybe rows hvor du virkelig koncentrerer dig om at det er musklerne omkring skulderbladet og generelt ryggen, der skal trænes - så går det hurtigere end du tror. At en solid ryg oveni er et kæmpe plus at rende rundt med, gør det kun endnu bedre at have fokus på :)

At køre med en fornuftigt teknik og virkelig bruge "mind to muscle", fremfor bare at køre tungt, det er noget der batter!
Held og lykke med din træning fremover i hvert fald! :)
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster