Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1864
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1860

Følg bodybuilding.dk på

No carbs inden træning under bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Læste et sted herinde, hvilket jeg naturligvis ikke kan finde nu omkring at holde indtaget af carbs nede inden træning selv under bulk for at have så højt (muligvist lavt) not sure... et insulin niveau som muligt.. er det noget nogen gør brug af? evt. kan sende nogle links til noget godt læsestof :) på forhånd tak!

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sæt dig ind i basal viden omkring kost i stedet for at hænge dig i bagateller. Det ses ofte at folk hænger sig i detaljerne der giver de sidste 0,1 % når der er andre parametre der kunne optimeres i stedet.
Hvis du ikke spiser kulhydrater så vil dine glykogendepoter tømmes hen ad vejen. Hvis du træner med tomme glykygendepoter så fremmer det de katabolske processer (muskelnedbrydning) og det er du vel ikke interesseret i?
Så der er ingen grund til at gemme sine havregryn og kartofler til efter man har trænet kl. 18.

Gør det ikke til en videnskab, men til en livsstil! Og så bare spis og træn og bliv et monster!

Reputation point: 255

Lucas1994 skrev:Sæt dig ind i basal viden omkring kost i stedet for at hænge dig i bagateller. Det ses ofte at folk hænger sig i detaljerne der giver de sidste 0,1 % når der er andre parametre der kunne optimeres i stedet.
Hvis du ikke spiser kulhydrater så vil dine glykogendepoter tømmes hen ad vejen. Hvis du træner med tomme glykygendepoter så fremmer det de katabolske processer (muskelnedbrydning) og det er du vel ikke interesseret i?
Så der er ingen grund til at gemme sine havregryn og kartofler til efter man har trænet kl. 18.

Gør det ikke til en videnskab, men til en livsstil! Og så bare spis og træn og bliv et monster!

Har styr på min kost, også derfor jeg stiller et spørgsmål som dette :-)... Ville naturligvis fylde op med carbs inden træning... men synes at have læst at det skulle gavne ikke at få for mange carbs optil...

Holst. skrev:
Lucas1994 skrev:Sæt dig ind i basal viden omkring kost i stedet for at hænge dig i bagateller. Det ses ofte at folk hænger sig i detaljerne der giver de sidste 0,1 % når der er andre parametre der kunne optimeres i stedet.

Har styr på min kost, også derfor jeg stiller et spørgsmål som dette :-)... Ville naturligvis fylde op med carbs inden træning... men synes at have læst at det skulle gavne ikke at få for mange carbs optil...

Du skal ikke "synes", du skal vide. ;) Hvis du vil være stor og stærk, så skal du spise en god portion af kulhydrater og protein inden, evt. under og efter træning. Layne Norton har givet nogle arbitrære procenter af daglig carbindtag, som han anbefaler at man skal spise inden og/eller under træning. Google er din ven. Hvad ens optimale daglige carbindtag er, er svært at vurdere. Det afhænger først og fremmest af hvor mange kalorier man kan tillade sig at indtage, så man bliver større og stærkere, uden at tage for megen fedt på.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Kostplan: Ingen kostplan

Hej Holst.

Tjek Carb backloading - af Kiefer. Du kan også tjekke nogle videoer af Ben Pakulski på youtube. Hans kanal indeholder flere forskellige videoer omkring hvordan han mener at man skal manipulere sine kulhydrater / insulin niveau.

Kiefer skrev en bog/ ebog om emnet - selvfølgelig med stærke salgs intentioner. Den kan nemt findes som Pdf på diverse torrent sites.

Kiefers site skiftede til det her domæne: http://athlete.io/

- siden sitet har skiftet domæne, er der ikke sket en skid. Jeg har heller ikke tjekket om mange af hans gamle artikler er derinde, så jeg linker med det forbehold :wink:
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Jarlby skrev:Hej Holst.

Tjek Carb backloading - af Kiefer. Du kan også tjekke nogle videoer af Ben Pakulski på youtube. Hans kanal indeholder flere forskellige videoer omkring hvordan han mener at man skal manipulere sine kulhydrater / insulin niveau.

Kiefer skrev en bog/ ebog om emnet - selvfølgelig med stærke salgs intentioner. Den kan nemt findes som Pdf på diverse torrent sites.

Kiefers site skiftede til det her domæne: http://athlete.io/

- siden sitet har skiftet domæne, er der ikke sket en skid. Jeg har heller ikke tjekket om mange af hans gamle artikler er derinde, så jeg linker med det forbehold :wink:

1. Det videnskabelige grundlag bag carb backloading er ekstremt tvivlsomt. En udmærket opsummering kan læses her: http://www.muscleforlife.com/does-carb- ... ding-work/

Med andre ord er carb backloading formentligt blot endnu en variant af kalorierestriktion, dog i forhold til styrketræning mindre optimal end andre former af kalorierestriktion på grund af det totale fravær eller minimale indtage af kulhydrater op til og/eller under træning.

2. Trådstarter taler om et bulk. At anbefale en, der skal bulke, og som sandsynligvis IKKE er en avanceret løfter med en stor portion muskelmasse i baggagen, at carb backloade er ikke at gøre ham nogen tjeneste. I en tid, hvor folk fokuserer meget på relativt mindre betydningsfulde detaljer, men mangler basal forståelse for hård og intelligent styrketræning samt forståelse for og evne til at spise korrekt i de rigtige størrelsesordninger (ikke mindst mere mad, når det omhandler at blive stor og stærk), synes jeg ikke man bør give dem endnu endnu mere grund til at blive forvirrede ved at henvise dem til diverse håndbøger.
Brugeravatar

BigHungry skrev:jappejap

Hvad har det med sagen at gøre?

Vedkommende retter et direkte spørgsmål, hvori han efterspørger information om et konkret emne.

Det giver jeg vedkommende.

Det er ikke op til mig at dømme og tolke samt udlede hvad jeg vil fra hans nysgerrighed. Det er op til vedkommende selv at drage sine egne konklusioner. Jeg bidrager bare med den efterspurgte viden.

Nå det så er sagt, så hjalp flere af de værktøjer/ informationer som Kiefer beskriver i hans bog; Carbbackloading, mig på min vej fra 78 - 101 kg. Jeg siger ikke og har ALDRIG sagt at CBL er vejen frem for alt i verden, men mere viden og flere perspektiver bidrager altid til en bedre overordnet forståelse.

Her har du, med bogen, et udgangspunkt for fremadrettet at kunne diskutere CBL
Brugeravatar

Styrkeliste

Jarlby skrev:Hvad har det med sagen at gøre?

Først og fremmest var det ikke min mening at fornærme dig. Min kritik går på konceptet, ikke dine resultater.

Men at carb backloading har et tvivlsomt videnskabeligt grundlag bag sig, og alt andet lige er en ineffektiv kosttilgang i en træningskontekst, har da alt med sagen at gøre, når nogen spørger ind til konceptet.

I forhold til din egne resultater, er det ikke overraskende at man kan tabe sig eller tage på ved at følge et kostdogme, så længe man er i et kalorieoverskud eller -underskud. Du skrev, at du har taget på ved hjælp af carb backloading-principper. Jeg går stærkt ud fra, at du var i kalorieoverskud i det meste af tiden også? I så fald vil jeg mene, at kalorieoverskud hjalp dig til at tage på. Med mindre du har så stor en appetit, at du har svært ved at holde igen - selv på et bulk, så vil jeg ikke mene, at carb backloading-principperne har haft afgørende betydning.

Personligt vil jeg mene, at carb backloading og ting som systematisk faste i begrænsede perioder i en træningskontekst (konteksten er vigtig, da flere ting tyder på at faste kan have positive effekter på ens helbred, jf. Nedergaard) KAN have sin berettigelse er, hvis man har at gøre med personer som har svært ved at påføre sig kalorierestriktion på normal vis og har nemmere ved at følge et dogme, hvor ens mad eller kulhydratindtag er i restriktion i begrænsede perioder. Det er dog stadigvæk ineffektivt i en træningskontekst i forhold til performance.

Min oprindelige pointe var bare, at jeg har en ide om, at trådstarter ikke lider af disse problemer. Han ønsker trods alt at bulke, men måske tager jeg fejl.
Brugeravatar

BigHungry skrev:Først og fremmest var det ikke min mening at fornærme dig. Min kritik går på konceptet, ikke dine resultater.

Men at carb backloading har et tvivlsomt videnskabeligt grundlag bag sig, og alt andet lige er en ineffektiv kosttilgang i en træningskontekst, har da alt med sagen at gøre, når nogen spørger ind til konceptet.

Sådan tolkede jeg det heller ikke :D

De fleste dogmer virker til et vist omfang, deraf deres popularitet.

Ja selvfølgelig lå jeg i overskud for at tage på? Og selvfølgelig ligger du i underskud hvis at du ikke spiser nok?

Mine resultater med CBL blev ikke nævnt for at være et omdiskuteret emne, men blot for at belyse at det ikke nødvendigvis er noget der kun fungere i vægttabsregi. Bogen diskutere flere forskellige strategier, hvori det kan anvendes.

Det er ikke pointen at man absolut SKAL følge CBL - bogen har mange interessante pointer om insulin og ens madindtags påvirkning på det.

Om det er ineffektivt eller effektivt vil jeg ikke afgøre. Det er jeg slet ikke i stand til. Det er heller ikke en spise strategi jeg selv anvender på nuværende tidspunkt.

Som alt andet skal tingene ikke læses som sort/ hvidt og ultimative sandheder, men som guidende værktøjer der kan suppleres med anden viden for at danne sig en bedre forståelse for emnet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ville generalt bare gerne læse noget om det, derfor mit spørgsmål :-). Kunne dog ikke huske det cbl.

af løft jeg har lavet:

1x200 (dødløft)
5x120 bænk
4x75kg military (uden hjælp fra ben)

Har trænet i snart 4år, så har efterhånden styr på min kost bulk/cut. Og når jeg ligger i cut, går jeg meget op i ikke at få kulhydrater indtil lige inden træning og efterfølgende holder jeg også niveauet nede kører typisk... 40 20 40. og under bulk kører jeg 35 35 35

Holst. skrev:Har trænet i snart 4år, så har efterhånden styr på min kost bulk/cut. Og når jeg ligger i cut, går jeg meget op i ikke at få kulhydrater indtil lige inden træning og efterfølgende holder jeg også niveauet nede kører typisk... 40 20 40. og under bulk kører jeg 35 35 35

Hvordan definerer du "lige inden" og "lige efter" træning og hvilken effekt mener du at det har?
Brugeravatar

Holst drop nu dine trolls. Før var det slankepiller og nu er det low carb?
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

fyforenskefuld skrev:Holst drop nu dine trolls. Før var det slankepiller og nu er det low carb?

Haha godt med dig ;-) det er ingen troll, og slankepiller var som dette, lidt skæve emner, som jeg godt kunne tænke mig at vide mere om :).

og fordele skulle være noget omkring lave insulin niveau eller lign. :) ikke den skarpeste på emnet, erko. derfor jeg spørger! :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster