Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1154
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1152

Følg bodybuilding.dk på

Nogen herinder der vil hjælpe en makker igang? Viby J

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer. Jeg er en gut midt i tyverne fra Viby J, der gerne vil starte til træning. Jeg bor i Viby J, og søger en træningsmakker som vil hjælpe mig igang !
Jeg oprettede en lignende tråd på bodyhouse.dk helt tilbage i 2003, og jeg er aldrig kommet igang siden :shock:.. Jeg har stadig koden til brugeren derinde som jeg brugte til den ene tråd, og det er lidt syret at kigge det igennem idag, og se at der på over 10 år ikke er sket noget mht. til at jeg skulle komme igang.. Men efterhånden som jeg er modnet tror jeg også at jeg er mere klar på opgaven idag.. Og med mine sølle 70 kg fordelt på 185 cm. må der gerne ske noget, så det bliver lidt sjovere om sommeren.

Er der nogen fra området der vil være behjælpelig, og hjælpe mig igang? Krydser fingre :)

Og lige et tillægsspørgsmål: Det der skræmte mig mest dengang var de svage løft der i sagens natur må være der, når man lige er startet. Plejer stemningen at være go' i centrene, også over for nybegyndere der kæmper bare med stangen under bænkpres?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jagg skrev:Hej med jer. Jeg er en gut midt i tyverne fra Viby J, der gerne vil starte til træning. Jeg bor i Viby J, og søger en træningsmakker som vil hjælpe mig igang !
Jeg oprettede en lignende tråd på bodyhouse.dk helt tilbage i 2003, og jeg er aldrig kommet igang siden :shock:.. Jeg har stadig koden til brugeren derinde som jeg brugte til den ene tråd, og det er lidt syret at kigge det igennem idag, og se at der på over 10 år ikke er sket noget mht. til at jeg skulle komme igang.. Men efterhånden som jeg er modnet tror jeg også at jeg er mere klar på opgaven idag.. Og med mine sølle 70 kg fordelt på 185 cm. må der gerne ske noget, så det bliver lidt sjovere om sommeren.

Er der nogen fra området der vil være behjælpelig, og hjælpe mig igang? Krydser fingre :)

Det er sgu et long shot at satse på, at der er en random, som ikke kender dig, der vil tage dig under vingen. Dertil skal tillæges at langt fra alle er kompetente nok, på trods af de har trænet længe og selv mener det, til at uddele råd og vejledning til andre.

Find dig en kompetent personlig træner, som kan hjælpe dig i gang hvis du ikke selv kan overskue at sætte dig ind i tinggene. Overvej evt. at starte i Performance Gym inde i Århus. Der er kompetente vejledere og langt mere hjælp at hente end som i den lokale FitnessDK eller FitnessWorld. Stemningen er også en helt anden, da man ikke bare et et nummer i computeren.

Jagg skrev:Og lige et tillægsspørgsmål: Det der skræmte mig mest dengang var de svage løft der i sagens natur må være der, når man lige er startet. Plejer stemningen at være go' i centrene, også over for nybegyndere der kæmper bare med stangen under bænkpres?

Vi har alle været nybegyndere og haft forskellige udgangspunkter. At du ikke løfter specielt meget er der intet at være flov over.

Træner du med hovedet under armen, så er historien dog en anden. Sæt dig ordentligt ind i tingene fra start, eller skaf dig som sagt noget kvalificeret hjælp. Det lønner sig i sidste ende.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Pind said it all!

Du må endten investere penge eller tid for at blive klogere på dette område.
Uanset hvad du vælger, så læs denne igennem. Det vil besvare en del spørgsmål:

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Tak for hjælpen begge to, det er noteret.

Hej igen. Jeg ved godt hvad der blev svaret i februar da jeg oprettede denne tråd, men jeg har læst frem og tilbage siden, og jeg har læst flere tråde herinde hvor flere medlemmer tilbyder at gå en en enkelt runde i centeret med en trådopretter, der har skullet igang, ligesom mig. Altså bare at gå en runde den ene gang med nybegynderen, for at vise teknik.

Jeg er tilflytter til Viby J, og jeg kender ikke et øje her. Jeg er bestemt ikke for nærig til at tage en instruktørtime fra en der er ansat i et center, men eftersom muligheden tilsyneladende også ligger der for at en herinde vil hjælpe mig igang, så bliver jeg nødt til at høre om det er helt urealistisk? Eller er det fordi jeg selv opsøger det, at det bliver anset som forkert? :)

Jeg har læst og læst, også om kost og alt det teoretiske omkring kosten har jeg styr på, og faktisk oprettede jeg en tråd på bodyhouse.dk (yes yes) helt tilbage i 2003, fordi jeg gerne ville igang med træning.. Det er over 10 år siden, og jeg kan stadig huske koden til brugeren, og det er lidt af en øjenåbner for mig, at jeg stadig ikke er kommet igang.. Men jeg vil gerne igang nu, og jeg kender ingen i Viby der ville kunne gå en enkelt runde med mig.

Er det virkelig et long shot af dimensioner?

En time er som regel ikke nok. Jeg ville investere i en håndfuld timer, på den måde kan du springe mange måneders trial and error over.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Jagg skrev:Hej igen. Jeg ved godt hvad der blev svaret i februar da jeg oprettede denne tråd, men jeg har læst frem og tilbage siden, og jeg har læst flere tråde herinde hvor flere medlemmer tilbyder at gå en en enkelt runde i centeret med en trådopretter, der har skullet igang, ligesom mig. Altså bare at gå en runde den ene gang med nybegynderen, for at vise teknik.

Jeg er tilflytter til Viby J, og jeg kender ikke et øje her. Jeg er bestemt ikke for nærig til at tage en instruktørtime fra en der er ansat i et center, men eftersom muligheden tilsyneladende også ligger der for at en herinde vil hjælpe mig igang, så bliver jeg nødt til at høre om det er helt urealistisk? Eller er det fordi jeg selv opsøger det, at det bliver anset som forkert? :)

Jeg har læst og læst, også om kost og alt det teoretiske omkring kosten har jeg styr på, og faktisk oprettede jeg en tråd på bodyhouse.dk (yes yes) helt tilbage i 2003, fordi jeg gerne ville igang med træning.. Det er over 10 år siden, og jeg kan stadig huske koden til brugeren, og det er lidt af en øjenåbner for mig, at jeg stadig ikke er kommet igang.. Men jeg vil gerne igang nu, og jeg kender ingen i Viby der ville kunne gå en enkelt runde med mig.

Er det virkelig et long shot af dimensioner?

Når du ikke selv har haft gåpåmod til at starte, på trods af du i februar oprettede denne tråd, ikke engang har forsøgt dig i en time(den første træningstime er gratis mange steder), så virker det virkelig ikke til at din motivation er ret stor. Sorry to say.

Jeg ville hverfald ikke have lysten til at skulle bruge 1-2 timer på at oplære dig(har heller ikke viden nok), når du ikke selv i løbet af et halt år har afsat en time til det. FitnessDK centre tilbyder en times gratis træning med instruktør, såfremt man er medlem. Kvaliteten af dette kan selvfølgelig variere, men det kan det så sandeligt også hvis du bare tager den første og den bedste herinde der tilbyder.

Edit: Som nævnt ovenfor er en time heller ikke nok, men det vil hjælpe dig i den rigtige retning.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Kostplan: Ingen kostplan

Capper11 skrev:Når du ikke selv har haft gåpåmod til at starte, på trods af du i februar oprettede denne tråd, ikke engang har forsøgt dig i en time(den første træningstime er gratis mange steder), så virker det virkelig ikke til at din motivation er ret stor. Sorry to say.

Jeg ville hverfald ikke have lysten til at skulle bruge 1-2 timer på at oplære dig(har heller ikke viden nok), når du ikke selv i løbet af et halt år har afsat en time til det.

Hold da fast. At jeg ikke er startet har også meget at gøre med at jeg stadig er lidt skræmt af de svage løft i starten, som jeg også skrev i den indledende tekst.

Jagg skrev:Hold da fast. At jeg ikke er startet har også meget at gøre med at jeg stadig er lidt skræmt af de svage løft i starten, som jeg også skrev i den indledende tekst.

Hvis du ikke starter, kommer du aldrig videre. Til sammenligning kan du jo tænke på hvor meget erfaring du ville have haft at trække på nu, hvis nogen skulle hjælpe dig på stående fod, hvis du havde startet dengang du oprettede tråden.
Så havde du ikke været total nybegynder. Så kunne et par timer fra en kompetent person have gjort meget, i forhold til hvor meget de gør for en der aldrig har rørt en vægtstang.

Hvorfor være bange for "de svage løft"? Om noget, er det nok de løft man skal være mindst bange for.

Start med stangen, håndvægte på 10 kg, 5 kg, whatever. Alle skal starte et sted.
Sidst rettet af Merodium 30. jul 2014, 16:09, rettet i alt 2 gange.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

De andre er ligeglade med hvad man løfter. Folk passer generelt sig selv, medmindre man beder dem om andet.

Jeg ligger selv og bænker stangen + omkring 30kg., pt, pga. en skulderskade, og der kommer ingen hen og peger fingre ad mig, fordi jeg starter med bare at træne med stangen.

Se at komme afsted, du vil ikke fortryde :-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Tak , jeg må se at komme afsted, og nappe den instruktørtime så :)

Merodium skrev:Hvorfor være bange for "de svage løft"? Om noget, er det nok de løft man skal være mindst bange for.

Start med stangen, håndvægte på 10 kg, 5 kg, whatever. Alle skal starte et sted.

Det var mest bare tanken om hvad andre tænker når man ligger og fedter med de lette vægte, men selvfølgelig burde folk egentlig være ligeglade :)

Jagg skrev:Det var mest bare tanken om hvad andre tænker når man ligger og fedter med de lette vægte, men selvfølgelig burde folk egentlig være ligeglade :)

Husk på du ikke er verdens centrum. Folk er som regel uendeligt ligeglade med hvad andre løfter, da de har travlt med selv at træne.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Jagg skrev:Det var mest bare tanken om hvad andre tænker når man ligger og fedter med de lette vægte, men selvfølgelig burde folk egentlig være ligeglade :)

Husk på du ikke er verdens centrum.

Tak for heads up, det er jeg skam klar over.

Hvis du er bange for hvad folk tænker om dig når du er nede i centeret, hvad enten det er størrelsen på vægtskiverne, eller din krop, eller noget helt tredje, (hvilket meget godt kunne tyde på, eftersom du har været over 10 år om at tage dig sammen til at komme ned i centeret), kan du jo altid starte med at træne derhjemme.
Der ligger et hav af artikler på nettet om hjemmetræning, det vil hjælpe dig med at komme i gang uden at skulle vise dig frem for nogen og evt. være medvirkende til at knække den mentale barriere der forhindrer dig i at tage ned i centeret.
Under alle omstændigheder kan du i løbet af et par måneder opnå en grundform der gør du vil kunne løfte en smule større vægte, og en se en smule større ud, så burde dit første besøg i centeret om ikke andet blive en smule mindre grænseoverskridende.
Men for alt i verden, så sæt dig lidt ind i kosten, det behøver ikke være fuldstændig skræddersyet mht. indtag af makronæringsstoffer (fedt, kulhydrater og proteiner), bare du ikke lever af cornflakes eller sådan noget og/eller du kun indtager 1200 kcal om dagen.

Det lyder helt vildt det er så svært for dig at komme af sted, jeg tror du lægger alt for meget i hvad folk tænker om dig, de fleste i træningscenteret har travlt med deres egen træning, og hvis ikke, siger det mere om dem, end om dig.

Håber du kan bruge det til noget.

Jagg skrev:
Pind skrev:

Husk på du ikke er verdens centrum.

Tak for heads up, det er jeg skam klar over.

Tag det ikke som en fornærmelse, der er sandhed i det der bliver sagt. De fleste lægger sjældent mærke til hvad fremmede mennesker løfter - hvilket så meget desto mere gør sig gældende så længe at det er i den lave ende. Ualmindeligt tunge løft og flot teknik er derimod noget som fanger de flestes opmærksomhed og som hænger ved.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

princejohn skrev:Det lyder helt vildt det er så svært for dig at komme af sted, jeg tror du lægger alt for meget i hvad folk tænker om dig, de fleste i træningscenteret har travlt med deres egen træning, og hvis ikke, siger det mere om dem, end om dig.

Håber du kan bruge det til noget.

Det er der nok en sandhed i, sådan har jeg altid haft det, og det gælder med mange ting. Der er noget psykisk at arbejde med den vej, men jeg er sikker på at det også vil være bedre efter første træningspas .

ThomasNielsen skrev:Tag det ikke som en fornærmelse, der er sandhed i det der bliver sagt. De fleste lægger sjældent mærke til hvad fremmede mennesker løfter

Det gør jeg heller ikke! Men jeg skrev det fordi jeg bestemt heller ikke tror at alting roterer rundt om mig, men derfor ved jeg stadig ikke hvor travlt folk har med andre folks træning sådanne steder.

Men jeg må bare komme afsted!

Jagg skrev:Tak , jeg må se at komme afsted, og nappe den instruktørtime så :)

Merodium skrev:Hvorfor være bange for "de svage løft"? Om noget, er det nok de løft man skal være mindst bange for.

Det var mest bare tanken om hvad andre tænker når man ligger og fedter med de lette vægte, men selvfølgelig burde folk egentlig være ligeglade :)

Hvor er det sødt xD ville ønske du trænede i Glostrup, så skulle jeg nok tage dig med i fitness world, og vise dig at der ikke er noget at være bange for!! Jeg har godt nok lige været syg, så føler mig lidt weak.

Gå nu bare ind klæd om og husk lås til dit skab, og et håndklæde, for det er pisse varmt xD

Der er ikke nogen der tænker noget!! Udover deres vægt de selv fedter med og så de fitness piger som der nu er :p
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online