Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1094
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

Nogle begynderspørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, har været på SS i nogle måneder nu, er gået ok, har fået squat og DL op på 100 kg men bænk pres, skulderpres etc. er mere eller mindre det samme, så nu har jeg lavet en kostplan for at være sikker på at få nok. Har bare lige nogle spørgsmål. Er forresten 20 år, vejer 62 kg og 172 cm høj.

Hvor meget protein skal jeg spise? Tænkte på 1.4 g pr kropsvægt, men alle siger forskellige ting.

Jeg løber 4-6 dage om ugen (Inkl. styrketræning) i 20-35 minutter. Så skal jeg vel have en del kulhydrater?

Har desuden regnet ud at jeg skal bruge ca. 2800 kalorier for at holde min vægt. Synes dog dette lyder lidt højt - nogle hjemmesider får jeg det til 2,400. Hvor meget skal jeg spise for at tage på, og er 500 gram det optimale om ugen? (Vil helst ikke blive for fed før sommer :D)

Og slutteligt, skal jeg spise det samme antal kalorier hver dag, uafhængigt af om jeg træner eller ej?

Tusind tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Et sted imellem 1,4-2,0 g protein pr kg kropsvægt. Du behøver nok ikke mere end de 1,4/1,5 g pr kg kropsævgt du selv har tænkt på. Hvis du er interesseret i kilder kan du kigge på mussetrussens apropos om proteinindtag (her på siden), og her

Kaloriemæssigt kan du jo prøve dig frem og starte i den lave ende først og så kører kalorierne op imens du holder øje med vægten. 2800 kalorier lyder dog ikke af meget, men derimod ganske normalt.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

1.5-2 gram protein pr. kg kropsvægt er rigeligt.

Det ville være en god idé at få nogle kulhydrater ja, men det er også næsten uundgåeligt.
De dage du ikke træner forbrænder du jo ikke kalorier igennem træning, så dit ligevægtsindtag er lavere, så kan du bare spise det færre kcal.

Hvad jeg lige kan se er dit ligevægtsindtag et sted mellem 2500 og 2800 kcal.
500 gram er fint at tage på i ugen. Du skal nok spise omkring 500 kcal i overskud for at det kan lade sig gøre, altså mellem 3000 og 3300 kcal dagligt.
Numze
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Holstebro

da jeg havde din vægt skulle jeg spise 3500 for at tage på. og jeg løber ikke engang, men dyrker lidt andet sport ved siden af.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Hvad er så grunden til folk typisk ligger på 2,5 pr kg kropsvægt har også set nogle kostplaner hvor den var helt op på 3/4 gram pr kg
Det er som om folk er bange for at indtage for lidt

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Hvad er så grunden til folk typisk ligger på 2,5 pr kg kropsvægt har også set nogle kostplaner hvor den var helt op på 3/4 gram pr kg

En mere er bedre mentalitet - du beskriver det faktisk fint selv. Emnet er behandlet i Mussetrussens apropos der kan findes her

Mængden af protein kan dog være så høj grundet et højt kalorieindtag.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Taekwondo body skrev:Hvad er så grunden til folk typisk ligger på 2,5 pr kg kropsvægt har også set nogle kostplaner hvor den var helt op på 3/4 gram pr kg

jeg spiser omkring 2,5 - 3g per kropsvægt. Men det er udelukkende fordi jeg skal have en 4000 kcal fordelt på en krop som vejer 70 kg pt.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster