Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Nogle nybegynder spørgsmål..

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej
Jeg er ny herinde og har en masse spørgsmål jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med.
lidt info..

Dreng
15 år
75-76 kg
1.80 høj
kender ikke min fedt%

Jeg har en masse spørgsmål jeg har gået og tænkt på i noget tid, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
-Kan man miste fedtprocent og få noget ud af træningen samtidigt? Jeg har nemlig været oppe på 88 kg og havde planer om at ryge ned på det 70 stykker, men er ikke klar over om det kan svare sig når jeg gerne vil have mine muskler skal blive større.
-Er en kostplan nødvendig for et fuldt udbytte? (bor hjemme og mutter gider ikke hjælpe med at købe mad til mig, da hun ikke syns hun har tid til det.)
-hvor lang tid skal man restituerer fra hver træningsdag med den enkelte muskel?
-Hjælper proteinpulver virkligt så meget? Syns ikke jeg har mærket den store forskel da jeg brugte det.
-Hvor lang tid går der før man ser tydelige fremskridt? Har trænet i 8 måneder og kan da også se mit bryst og armene er blevet mere tydelige, men hvor lang tid går der før man begynder at blive "stor"?
- Hvilket træningsprogram skal man bruge når man vil have sine muskler til at vokse?

Tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har en masse spørgsmål jeg har gået og tænkt på i noget tid, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

-Kan man miste fedtprocent og få noget ud af træningen samtidigt? Jeg har nemlig været oppe på 88 kg og havde planer om at ryge ned på det 70 stykker, men er ikke klar over om det kan svare sig når jeg gerne vil have mine muskler skal blive større.

Du skal være i kcal overskud for at opbygge muskelmasse.

-Er en kostplan nødvendig for et fuldt udbytte? (bor hjemme og mutter gider ikke hjælpe med at købe mad til mig, da hun ikke syns hun har tid til det.)

En kostplan er ikke en nødvendighed, men kunne være en god ide hvis du vil have styr på kosten.

-hvor lang tid skal man restituerer fra hver træningsdag med den enkelte muskel?

48-72h vil nok være at foretrække alt efter hvor hårdt muskel er bleve tæsket.

-Hjælper proteinpulver virkligt så meget? Syns ikke jeg har mærket den store forskel da jeg brugte det.

Proteinpulver virker godt hvis du ikke for proteiner nok i din daglige kost. Hvis du for nok protein gennem kød, æg etc. er det irrelevant at indtage.

-Hvor lang tid går der før man ser tydelige fremskridt? Har trænet i 8 måneder og kan da også se mit bryst og armene er blevet mere tydelige, men hvor lang tid går der før man begynder at blive "stor"?

2 år 1 måned og 16 dage
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Det er fuldt ud muligt at opbygge muskler under kalorieunderskud som begynder, men under 18 kg er lige at strække den. Du kan jo evt. tabe så meget du nu kan, og når din styrke begynder at falde så må du træffe beslutningen om at fortsætte eller begynder at opbygge muskler i stedet.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Absolution:

der er intet videnskabeligt evidens for at man skal være i kalorieoverskud for at tage muskelmasse på. Der er også en hel del eksempler på nybegyndere, der har smidt fedt & gainet muskelmasse samtidig. Derudover er proteinsyntesen i den muskel/muskler, man har trænet større i 36-48 timer efter træningen og ikke 48-72 :)

Til TS:

du behøver skam ikke en kostplan. Sørg for at få ca. 2g protein pr. kg kropsvægt pr. dag(mere protein er ikke nødvendigvis bedre), og spis generelt sundt. Proteinpulver er intet wonderdrug, det er bare proteiner :) jeg vil foreslå et fullbody 3 dage om ugen. Du kan søge lidt på boardet, da der er tusindvis af tråde omkring træningsprogrammer til nybegyndere.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

der er intet videnskabeligt evidens for at man skal være i kalorieoverskud for at tage muskelmasse på. Der er også en hel del eksempler på nybegyndere, der har smidt fedt & gainet muskelmasse samtidig. Derudover er proteinsyntesen i den muskel/muskler, man har trænet større i 36-48 timer efter træningen og ikke 48-72 :)

Når du ligger i kalorieunderskud falder insulin og testosteron niveauet i kroppen, samtidig med at blodsukker niveauet også daler. Det betyder at kroppen vil prøve at genetablere dit blodsukker, det gør den ved at danne sukker i leveren fra blandt andet aminosyre der bliver frigivet fra nedbrudt protein.

Dette er ikke just det bedste grundlag for opbygning af masse.

Og ja, en nybegynder ville godt kunne opbygge muskelmasse i underskud. TS har dog trænet et års tid, ville ikke betragte dette som en fuldstændig nybegynder. Derfor vil jeg stærkt fraråde at han begynder at ligge i underskud med fokus på opbygning af muskelmasse da dette groft sagt vil være en umulighed.

Han skal derimod fokusere på cyklusser af under/overskud af længere perioder.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online