Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Nogle Spørgsmål

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Mig og en træningspartner har et par spørgsmål.

bruger dette program http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics

nogle der ka smide en video ind af en korrekt mavebøjning? vi er lidt i tvivl om hvordan den ska tages korrekt.

det samme med den maveøvelse hvor benene tages op og ned og man ligger på ryggen.

vi har overvejet at tilføje en cable pushdown/dibs + en til bicep så vi har 2x tricep og 2x bicep, er 1 øvelse nok? vi føler godt vi ka tilføje lidt?

Er det ikke en dum ide have det bryst træning programmet har`? vi har en dunbell inchline, bænk normal, men INGEN FLIES??

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

micker skrev:Mig og en træningspartner har et par spørgsmål.

bruger dette program http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics

nogle der ka smide en video ind af en korrekt mavebøjning? vi er lidt i tvivl om hvordan den ska tages korrekt.
Prøv at søg på Youtube efter det, der kommer helt sikkert en video frem omkring det

det samme med den maveøvelse hvor benene tages op og ned og man ligger på ryggen.
Er ikke lige helt sikker på hvilken øvelse i mener her.. Men igen, tjek Youtube

vi har overvejet at tilføje en cable pushdown/dibs + en til bicep så vi har 2x tricep og 2x bicep, er 1 øvelse nok? vi føler godt vi ka tilføje lidt?
Hvorfor ikke bare køre programmet som det nu er lavet? 1 øvelse til triceps / biceps er rigeligt når man har de andre basisøvelser med

Er det ikke en dum ide have det bryst træning programmet har`? vi har en dunbell inchline, bænk normal, men INGEN FLIES??
Programmets brysttræning er der som sådan ikke noget i vejen med. At inkludere flies er langt fra nødvendigt når man træner bryst, da alle de andre øvelser (normal, decline og incline) giver meget bedre
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

men ville det skade eller gavne programmet at tilføje tricep/bicep/flies?

Føler bare måske godt vi ku føle os lidt mere smadrede efter træning

micker skrev:men ville det skade eller gavne programmet at tilføje tricep/bicep/flies?

Føler bare måske godt vi ku føle os lidt mere smadrede efter træning

Selvfølgelig kan I ændre programmet som I vil. Men b2b-programmet er ikke udformet som det er ved en fejl eller et tilfælde. Det er sammensat for at skabe et godt forhold mellem basis-/iso-øvelser, over-/underkrop, ryg/bryst/arme/ben etc.

Hvis I bare vil føle jer mere smadrede, så tag en hviledag ud af programmet. Eller tilføj et ekstra sæt i de eksisterende øvelser.

Når det så er sagt, så sker der intet ved at sætte en ekstra biceps/triceps/wtf ind..
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Hvis i ikke er smadrede efter træning må i ikke træne hårdt nok....
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Nicobruun skrev:Hvis i ikke er smadrede efter træning må i ikke træne hårdt nok....

+1

.. løft tungere.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Nicobruun skrev:Hvis i ikke er smadrede efter træning må i ikke træne hårdt nok....

Nu er der ingen der siger at man absolut skal føle sig max smadret efter hvert træningspas, for at opnå fremgang. Den gode gamle Bill Pearl havde den filosofi, at man skulle efterlade noget i centret hver gang man forlod det, så man havde noget at bygge videre på næste gang. Og jeg er i lang udstrækning enig. Hård træning er vigtigt, men det er ligeså vigtigt at kunne opretholde en kontinuitet, og det kan man sjældent, hvis man altid brænder sig selv i bund.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

A Menace To Chicken skrev:

+1

.. løft tungere.

Jeg ville nu heller ikke gide den relativt begrænsede workload i det program må jeg indrømme. Men ellers er jeg nogenlunde enig.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

Løfter så tung som muligt, kører tit failure på sidste sæt så presser mig selv max. og har hævet en del siden start, og føler mig også delvist smadret men føler bare godt man kunne tage en øvelse ekstra? altså føler mig tit bare utrolig pump, og træt i kroppen efter træning, men sys jeg restituerer utroligt hurtigt igen og er klar nærmest. syntes heller ikke jeg ser andre kun tage 1 øvelse på f.eks bicep?

Man skal dog også huske på, at det at tæske sig selv synder og sammen og derefter føle sig smadret, ikke bør være et succeskriterie for ens træning. Så det er med at finde en hensigtsmæssig balance.

EDIT: der var Thomas hurtigere.

Følger I progressionen, som siger at man skal vælge en vægt, som man akkurat kan løfte seks gange?

micker skrev:Løfter så tung som muligt, kører tit failure på sidste sæt så presser mig selv max. og har hævet en del siden start, og føler mig også delvist smadret men føler bare godt man kunne tage en øvelse ekstra? altså føler mig tit bare utrolig pump, og træt i kroppen efter træning, men sys jeg restituerer utroligt hurtigt igen og er klar nærmest. syntes heller ikke jeg ser andre kun tage 1 øvelse på f.eks bicep?

Programmet er skuret fornuftigt sammen, men jeg tror sgu ikke, at der ville ske det store ved at tilføje en ekstra biceps-øvelse.

Failure-træning er også en teknik, man bør anvende med omhu. Dvs., at det ikke er noget, man ofte bør benytte sig af.

micker skrev:men sys jeg restituerer utroligt hurtigt igen og er klar nærmest

Så gå da i gang igen. I dont see ze problem.

micker skrev:syntes heller ikke jeg ser andre kun tage 1 øvelse på f.eks bicep?

De fleste andre er idioter. Ikke bare halvdumme, men deciderede idioter. Kig på dem og overvej så om du gider ligne dem.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, og hvis vi kan tage 4x6 fuldt ud, hæver vi til 4x8, når vi kan det fuldt ud, hæver vi vægt. har trænet en måned, tager kreatin,weightgainer,vitaminpiller & fiskeolie af tilskud ved siden af en okay kost. er gået fra 16kg til 24kg i inchline bryst alene, hævede sidste gang fra 22 til 24.

Føler os bryst træning er tilpas fin, tænkte bare om flies ikke trænede fra en anden vinkel eller hvad man kan sige og delvist lidt anderledes på brystet. og så tænkte jeg bare om det ikke ville gavne at tage lidt ekstra på bicep tricep ?

micker skrev:Ja, og hvis vi kan tage 4x6 fuldt ud, hæver vi til 4x8, når vi kan det fuldt ud, hæver vi vægt. har trænet en måned, tager kreatin,weightgainer,vitaminpiller & fiskeolie af tilskud ved siden af en okay kost. er gået fra 16kg til 24kg i inchline bryst alene, hævede sidste gang fra 22 til 24.

Føler os bryst træning er tilpas fin, tænkte bare om flies ikke trænede fra en anden vinkel eller hvad man kan sige og delvist lidt anderledes på brystet. og så tænkte jeg bare om det ikke ville gavne at tage lidt ekstra på bicep tricep ?

Personligt ville jeg ikke ændre på programmet, men hvis du virkelig ønsker en isolationsøvelse mere, skader det nok ikke.

Folk har ofte den opfattelse, at brystmuskulaturen er særlig kompliceret - hvilket den overhovedet ikke er. Det kræver altså ikke det store at ramme den komplet.

Der findes mange myter og misforståelser. F.eks at man, via forskellige øvelser kan ramme den inderste del af brystet. Det forholder sig dog således at brystmusklen hæfter sig i en vifteform, horisontalt ud fra skuldren. Holdt det i baghovedet.

En muskelfiber strækker sig i dens fulde længde, ligesom en elastik gør. Det vil sige, at du kun kan flytte stresset på tværs af muskelfibre, og ikke langs med. Dette gøres, f.eks. via incline bænk, som flytter stresset på musklen en smule opad.

Dog som jeg tidligere nævnte er brystmusklen ikke særlig svært at ramme komplet, og forskellen mellem incline og alm. bænk er derfor heller ikke enorm.

Så flies gir slet ikke anderledes? Ellers kunne man måske tilføje et sæt
Eller øvelse på tors / fre da man har hele fre lør og søndag til at restituerer ?

micker skrev:Så flies gir slet ikke anderledes? Ellers kunne man måske tilføje et sæt
Eller øvelse på tors / fre da man har hele fre lør og søndag til at restituerer ?

Flies er ikke andet end en isolationsøvelse til brystet. Jeg synes umiddelbart ikke det er nødvendigt at have flies med - tunge presseøvelser (som dem der er i programmet i forvejen) vil i øvrigt være mange gange bedre til at opbygge masse og styrke, men få sæt flies i ny og næ gør virkelig ingen forskel.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hvad er bedst, lige bænk skullcrushers, stående eller sidende? ligger pt som i programmet, men har set andre side.

der er tilpas nok enighed om at flies er ligemeget, så dem dropper jeg bare

micker skrev:Hvad er bedst, lige bænk skullcrushers, stående eller sidende? ligger pt som i programmet, men har set andre side.

der er tilpas nok enighed om at flies er ligemeget, så dem dropper jeg bare

.. på dit nuværende niveau, er det i og for sig komplet ligegyldigt. Skullcrushers er per definition liggende, på en flad bænk. Kør dem sådan, varier evt. med dumbbell overhead extensions og hold dig til det.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Thomas Jagd skrev:

Nu er der ingen der siger at man absolut skal føle sig max smadret efter hvert træningspas, for at opnå fremgang. Den gode gamle Bill Pearl havde den filosofi, at man skulle efterlade noget i centret hver gang man forlod det, så man havde noget at bygge videre på næste gang. Og jeg er i lang udstrækning enig. Hård træning er vigtigt, men det er ligeså vigtigt at kunne opretholde en kontinuitet, og det kan man sjældent, hvis man altid brænder sig selv i bund.

Det ved jeg udemærket godt og jeg har hørt det "citat" før.
Men hvis man ikke er træt efter man har trænet, har man IMO virkelig ikke trænet hårdt nok.
At kører til failure hele tiden er ikke optimalt. Det handler om at finde sin grænse. Den grænse, hvor man kan mærke, hvor mange reps. man mere kan klare før failure. 1-2 måske 3 reps før failure, vil jeg sige er fint.
Men jeg har på fornemmelsen at vi er nogenlunde enig.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Vi hæver som programmet anbefaler, så vi ligger hele tiden på vores ultimative maksimum. ved bare ikke om "1" øve er nok til at smadre muskelmassen? selvom jeg ikke er stor.

Altså, jeg er smadret efter træning, i den sammenhæng at mine muskler jeg har trænet er virkelig spændte, og tit "udmattede" eller sådan jeg ka f.eks mærke mit ben er ved at gi efter osv efter squad, men nu jeg f.eks hjemme, trænede kl 16-17, og er frisk igen

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster