Altså så man sletter alt?
På forhånd tak

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nick_91 skrev:Hvordan nustiller man sin pc, så den bliver, som da man købte den?
På forhånd tak

TheFatboy skrev:Nick_91 skrev:Hvordan nustiller man sin pc, så den bliver, som da man købte den?
På forhånd tak
Formaterer harddisken

Lithium skrev:Nick_91 skrev:TheFatboy skrev:Nick_91 skrev:Hvordan nustiller man sin pc, så den bliver, som da man købte den?
På forhånd tak
Formaterer harddisken
Når jeg vil formatere C-drevet, siger den, at jeg ikke kan![]()
What to do?
Smid xp/vista cd`en ind og sæt biosen til at boote på cd/dvd-drevet så kan du vælge at formatere harddisken og geninstallere windows i den install-menu der kommer frem efter du rebooter.
Eller brug den recovery-cd som evt fulgte med pc`en

Jesperhs skrev:Hvilken PC har du ? En du selv har samlet eller?
Hvis det er en HP eller Acer ligger den en skjult recovery partion på harddisken.

Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.
Er den mon varm? Og derfor skal nulstilles?

Nick_91 skrev:Jesperhs skrev:Hvilken PC har du ? En du selv har samlet eller?
Hvis det er en HP eller Acer ligger den en skjult recovery partion på harddisken.
Det er en HP. Så jeg skal bare trykke f11, når systemet starter ikke? Så skulle der nemlig gerne komme en menu frem. Men prøver det senere, da den ikke skal nulstilles lige nu

Jesperhs skrev:Nick_91 skrev:Jesperhs skrev:Hvilken PC har du ? En du selv har samlet eller?
Det er en HP. Så jeg skal bare trykke f11, når systemet starter ikke? Så skulle der nemlig gerne komme en menu frem. Men prøver det senere, da den ikke skal nulstilles lige nu
Lige præcis. F10 eller F11 alt efter hvor gammel maskinen er.

Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.

Lithium skrev:Karl Æg skrev:Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.
Det er standard på nyere HP-maskiner. I stedet ligger der et genoprettelsesprogram på pc'en, som man aktiverer ved at trykke F11 ved opstart.
Ja der ligger recovery på en selvstændig partition på harddisken i stedet for medfølgende cd/dvd.
Den burde være rimelig selvforklarende når man starter den, men tager formentlig en krig at komme igennem.

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Karl Æg skrev:Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.
Det er standard på nyere HP-maskiner. I stedet ligger der et genoprettelsesprogram på pc'en, som man aktiverer ved at trykke F11 ved opstart.
Ja der ligger recovery på en selvstændig partition på harddisken i stedet for medfølgende cd/dvd.
Den burde være rimelig selvforklarende når man starter den, men tager formentlig en krig at komme igennem.
Det endte med, at jeg har siddet og slettet ALT manuelt, da recovery-delen ikke virker![]()
Ved ikke hvad der er fucket op, og kan ikke overskue det nu, har siddet med det i flere timer
Hvad er problemet præcist med den pc ? - er den bare langsom eller hvad sker der ?
kører du xp eller vista ?

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Karl Æg skrev:Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.
Det endte med, at jeg har siddet og slettet ALT manuelt, da recovery-delen ikke virker![]()
Ved ikke hvad der er fucket op, og kan ikke overskue det nu, har siddet med det i flere timer
Hvad er problemet præcist med den pc ? - er den bare langsom eller hvad sker der ?
Vista
and what seems to be the problem ?

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Karl Æg skrev:Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.
Vista
At den ikke vil gendanne fabrikstilstanden, altså som den var, da jeg købte den.
Hvorfor vil du det ?

Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Nick_91 skrev:Lithium skrev:Karl Æg skrev:Poliquin skrev:Virker underligt der ikke er fuldt noget med.
Vista
At den ikke vil gendanne fabrikstilstanden, altså som den var, da jeg købte den.
Hvorfor vil du det ?
Fordi jeg vil sælge dwen (:
Så bare fjern det du har installeret og slet det du har gemt manuelt - selvom det er røvsygt er det nok måden at gøre det på nu hvor det andet ikke virker og du ikke har fungerende recovery.
nøgenbilleder af damen/dig selv er jo en big nono når man sælger en pc videre

At formatere din hdd er i sig selv ikke en 100% måde at sikre sig at ens ting er væk:
As with regular deletion, data on a disk is not fully destroyed during a high-level format. Instead, the area on the disk containing the data is merely marked as available (in whatever file system structure the format uses), and retains the old data until it's overwritten. If the reformatting is done with a different file system than previously existed in the partition, some data may be overwritten that wouldn't be if the same file system had been used. However, under some file systems (e.g., NTFS; but not FAT), the file indexes (such as $MFTs under NTFS, "inodes" under ext2/3, etc.) may not be written to the same exact locations. And if the partition size is increased, even FAT file systems will overwrite more data at the beginning of that new partition.
From the perspective of preventing the recovery of sensitive data through recovery tools, the data must either be completely overwritten (every sector) with random data before the format, or the format program itself must perform this overwriting; as the DOS FORMAT command did with floppy diskettes, filling every data sector with the byte value F6 in hex.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster