Jeg hørte først om Active Release Technique(ART) fra amerikanske styrkeløftere, der roste teknikken til skyerne. Senere læste jeg om hvordan bodybuilderen Milos Sarchev aflyste en skulderoperation efter en behandling af opfinderen af ART, Michael Leahy. Milos havde så alvorlige problemer med sin supraspinatus, at han ikke kunne lave andre skulder øvelser end lateral raises for skulderen. 20 minutters ART behandling og Milos kunne lave dumbbell presses for skuldrene igen. Tunge dumbbell presses! Milos aflyste operationen og fortsatte sin karriere.
Historien gjorde mig interesseret, men jeg tænkte det sikkert var typisk amerikansk salgsgas. Senere begyndte jeg at læse flere og flere styrkeløftere anbefale ART og fortælle om deres positive resultater i deres træningslogs på diverse undergrunds fora. Nu var jeg oprigtigt interesseret.
I artiklen her vil jeg fortælle om ART generelt. Jeg kommer også ind på mine egne erfaringer med at bruge ART som behandlingsform og fortæller lidt om uddannelsen.
Læs artiklen her:
http://www.bodyman.dk/shop/cms-active-r ... nique.html