Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Ny kostplan for sommeren

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Har gjort mit bedste for at lave en kostplan for sommeren, nu skal det lige siges at jeg afventer det protein pulver jeg har bestilt, whey 100 (første gang jeg prøver protein pulver). Jeg er 17 år gammel, vejer 80 og er 183cm høj. Mit ligevægtsindtag er på 3000, og jeg vil gerne cutte et par kilo af. Jeg uploader kostplanen i håb om der er én eller flere der kan give noget konstruktivt kritik, og måske hjælpe til hvis det hele bare er noget skrammel :)
kostplan

Vil gerne lige pointere igen, at dette er for sommeren, så tidspunkterne kan virke lidt off, især morgenen.

Tusinde tak

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal skrue ned for kalorieindtaget. At ligge 500 kcal under sit ligevægtindtag er en god tommelfingerregel, når man cutter. Det er det også essentielt at få protein nok.
Imo så burde du skære ned på kulhydraterne, og så ellers bare drikke en shake i løbet af dagen, når du nu modtager dit pulver.
"Failure is not an option. Everyone has to succeed"
- Arnold

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Vis logbog

Okay, tak. Har du nogle % man kan gå efter (Dem der står nede i bunden, fx der hvor der står 18 ved det protein jeg indtager). Eller er det en dum ting at kigge på?

Styrkeliste

IMO, ned med kylhydraterne, op med prots og fedt! Jeg har haft god erfaring med MEGET lavere carb-indtag samtidig med MEGET højere prot indtag. Hvis ikke du vil have en mere ketogensk tilgang(no carbs) burde du ligge i større underskud end du gør nu.

Det her er jo baseret på mine erfaringer, så prøv det selv og find ud af om du kan overskue det. Jeg ville helt sikkert anbefale dig at spise omkring 40/20/40, nu du bad om procentsatser. Måske endda endnu mindre kulhydrat (10%).
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København NV

Kommentarer til programmet som det ser ud nu (uden proteinpulveret):

Sigt efter at ramme 2 gram protein pr. kropskilo

Det samme med fedt, bare 1 gram i stedet for

Noget du kan fjerne i din kostplan, for at komme længere ned i kcal (da du knap er 100 kcal under dit ligevægtsindtag, og dette er uden pulveret) kan være chokoladen, kakao, og så prøve at erstatte spegepølsen med noget magert pålæg
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Håber det er iorden med TS, at jeg lige låner tråden til et spørsmål.

NBM skrev:IMO, ned med kylhydraterne, op med prots og fedt! Jeg har haft god erfaring med MEGET lavere carb-indtag samtidig med MEGET højere prot indtag. Hvis ikke du vil have en mere ketogensk tilgang(no carbs) burde du ligge i større underskud end du gør nu.

Det her er jo baseret på mine erfaringer, så prøv det selv og find ud af om du kan overskue det. Jeg ville helt sikkert anbefale dig at spise omkring 40/20/40, nu du bad om procentsatser. Måske endda endnu mindre kulhydrat (10%).

Det du har haft god erfaring med, er det så en keto diæt du mener(CKD, alm keto f.eks) eller har du bare et lavt carb indtag på 10% som du f.eks nævner?

Geografisk sted: KBH SV

Træner her: Fitness World

Dennislaarsen >> Jeg har prøvet begge dele og har haft fin succes med begge. Jeg sætter et noget højere carb-indtag til TS, fordi jeg ikke mener at det ikke ville være nødvendigt for ham(i starten af han diæt) at starte på alm. Keto, som kommer til at lægge hans indtag på omkring 15-30 g om dagen.
Brugeravatar

Du kan med fordel inkorporere ngoet sundt fedt, i form af mandler, nødder, avocado etc.
evt. også noget fisk
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

@ NBM

Okay, hvordan har din energi været på alm keto? er selv et stykke henne i min første diæt(ikke keto, bare alm 40/40/20) og har hørt samt læst en masse om keto, både positivt og negativt. Hvad jeg har læst til lyder en CKD bedst mht energien.

Vil lyve og få en masse kommentarer på det, hvis jeg ikke sagde at jeg var lidt lav for energi, dog mener jeg, at man blot skal holde sine refeed-dage for at fungere fint. Jeg vil klart anbefale at starte med en diæt der bare tager højde for lavere carb-indtag, inden man skærer dem fuldstændig fra. Man kan vænne sig til meget!
Brugeravatar

@ NBM

Tænkte det nok mht energien :)
Tak for besvarelsen!

Tak for alle svarene, en ting jeg undrer mig over er der hvor du siger: Sigt efter at ramme 2 gram protein pr. kropskilo.

Hvis jeg vejer 80 kg, hvor meget protein skal jeg så indtage dagligt gennem protein pulveret?

Styrkeliste

Hentze skrev:Tak for alle svarene, en ting jeg undrer mig over er der hvor du siger: Sigt efter at ramme 2 gram protein pr. kropskilo.

Hvis jeg vejer 80 kg, hvor meget protein skal jeg så indtage dagligt gennem protein pulveret?

Du skal bare supplere med normal kost / kosttilskud til du rammer 2 gram pr. kropskilo, simple as that
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

NBM skrev:Det her er jo baseret på mine erfaringer, så prøv det selv og find ud af om du kan overskue det. Jeg ville helt sikkert anbefale dig at spise omkring 40/20/40, nu du bad om procentsatser. Måske endda endnu mindre kulhydrat (10%).

Men hvis jeg skal indtage 2 gram protein per kilo, kommer jeg op på ca. 25%, og du siger det er en god idé at komme op på ca. 40%, betyder det så at jeg får alt for lidt protein fra min generelle kost?

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster