Hej med jer....
Man siger jo om mange ting, at det aldrig er for sent ? Men jeg er dog kommet lidt i tvivl i mit tilfælde...
For snart en del år siden, nærmere 17 år hvor jeg var omkring de 30 dyrkede jeg styrketræning i Nautilus ude i Norgesgade, et lækkert center og rigtig gode maskiner (det er lukket) jeg dyrkede det meget seriøst i ca. 1 år og fik faktisk en rigtig pæn krop, jeg løbetrænede ved siden af.Desværre måtte jeg stoppe på grund af smerter fra min skulder, som jeg har fået bortoperet en vandcyste fra, jeg havde simpelthen overtrænet den del af kroppen og desværre kom jeg aldrig igang igen idet jeg blev gift og blev selvstændig og så havde jeg ikke tid og overskud til at starte igen.
Jeg er så nu blevet en del år ældre, nærmer mig de 47 år og lider af overvægt, pt. 112,4 kg, som skyldes en rigtig dårlig livsstil, med for meget fed mad, alkohol, cigeretter og nul motion.
Jeg har gennem det sidste år"s tid godt kunne se hvad vej vinden blæser og for knap 14 dage siden tog jeg så konsekvensen, jeg stoppede med alkohol, forkert mad og er begyndt at småtræne lidt nede i vores lille kælder hvor vi har lidt vægte til husbehov, jeg har som belønning allerede tabt 3,4 kg, nok vædske det meste, men bedre end ingenting.
Det jeg faktisk er gået igang med er en total ny livsstil og selvom der kun er gået knap 14 dage,ja så nyder jeg det allerede !!
Nu er jeg skruet sådan sammen at jeg ikke gider bruge kræfter på noget halvfærdigt og med det mener jeg, at blive det man kalder motionist for sjov, nej nu skal der andre boller på suppen og jeg vil prøve at køre linen helt ud og se hvor langt jeg kan komme med min styrketræning og min krop.
Det jeg gerne vil er at indenfor en periode på 2 til 5 år få en pæn krop, gerne med lidt muskler de rigtige steder, dog uden at komme til at ligne Arnold "GG" Nej en pæn sammensat muskelløs krop.Jeg er som sagt begyndt lidt i småtings afdelingen, men starter op i Fitnessworld her i Vanløse den 1 August og så kører jeg på fuld skrue et halvt år for at tabe de 35 kg jeg vejer for meget og derefter vil jeg så prøve at bygge kroppen op.
Og det er her jeg har et par spørgsmål til jer.....
Er jeg blevet for gammel til at forøge min muskelmasse markant ??
Kan jeg indenfor den tidsramme jeg har sat opnå pæne resultater ??
Håber på noget posetivt respons !!
Forøvrigt et rigtig lækkert forum det her, jeg nyder at læse alle de tråde der ligger herinde...
Fortsat god sommer..
MVH.marn