Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1268
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1266

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder, lider af "DOMS"

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej!

Jeg er absolut aldeles helt ny i styrketræning, det står så grelt til, at jeg ikke lige har rørt en finger i ~12 år på det område. Det ses, så det er jeg så begyndt at gøre noget ved. For nu to dage siden begyndte jeg så at styrketræne, primært ryg, arme og ben. Da jeg har løbet et par år, er benene helt fine, men mine arme og ryg er hårdt ramt af 'forsinket muskelømhed'. Kender jeg mig selv ret, så går der lige et par dage før jeg ikke er øm mere, men jeg er ikke overbevist om jeg kan vente så længe.

Så spørgsmålet er, kan jeg træne videre, selvom jeg lider af ømhed i musklerne, eller er det bedre at vente til jeg er klar igen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du giver den bare fuld skrue... Det er en myte at du ikke må træne når dine muskler er ømme!

Det gør av i starten, men når du er varm forsvinder det.. :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland

Træner her: Ultimate Gym
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Hvis det ikke gør ondt - så kunne alle gøre det :lol:

Jeg var selv i samme situation for et halvt år siden - for mange år uden seriøs træning - lidt tøseløft når jeg havde tid og gad og så ellers en masse tid på den flade.

I starten gjorde det bare nas steder jeg ikke viste det kunne gøre ondt dunkede og jeg smurte mig ind i tykke lag af Voltaren døgnet rundt - men efter en tid stoppede det - selvfølgelig er jeg øm efter en seriøs omgang men på den "gode" måde og det går over efter kort tid - nogle dage hiver jeg i et par ekstra kilo bare for at føle den samme ømhed som jeg havde i starten - så klø du bare på - du skal selvfølgelig ikke overbelaste dine led - husk at de skal sammen med dine sener bruge lidt mere tid for at komme op på niveau med dine muskler - men træn igennem uden at overbelaste dine led og nyd den dejlige dunken i dine ømme muskler som en god solid træning giver og glæd dig så til at du skal købe nye T-shirts med plads til dine "nye" arme.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

"Shut the fuck up and TRAIN"

:pumping:
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

De første par gange jeg trænede havde jeg virkelig voldsomme DOMS, som varede op til 3 dage, men hvis jeg får DOMS nu, varer de kun den næste dag. Nogle folk har også en tendens til meget kraftigere DOMS end andre. Fx får jeg aldrig doms i mine skuldre og biceps, selv hvis jeg træner dem meget hårdt en dag :)

Bare nyd dine DOMS mens du har dem. Du sagtens træne med dem. De har ingen betydning.

Selvom DOMS ikke er en indikator for hypertrofi er jeg selv vild med fornemmelsen af, at have brugt kroppen til noget den ikke var vant til.
Brugeravatar

For lige at præcisere, det handler ikke om hvorvidt det gør ondt eller ej- jeg tager det skam positivt, at jeg har ramt et 'ømt punkt' (pun intended!) :-). Derudover holder jeg pause med løberiet vinteren over, så det er bestemt ikke ukendt for mig, at det gør naller, når man starter op igen. Faktisk har de fleste løbesæsoner båret præg af konstante smerter, så jeg har vænnet mig til det åbenbart bare er sådan, for mig.

Næh, pointen er såmænd bare, hvad der er 'bedst'/mest effektivt. Jeg kender 'DOMS', som sagt fra løberiet, og ved, at jeg løber hurtigere, hvis jeg venter til benene er klar igen. Jeg ved dog ikke om det kan sammenlignes med styrketræning, så derfor spørgsmålet. Jeg har signet op for et helt år, så der er dog ikke tale om at lave en kylling her!

Derudover, jeg har vægtmæssigt absolut ingenting at rutte med, så er der nogen gode artikler at læse her, når der er tale om at tage vægt på?

embrace the pain.

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Thy skrev:Derudover, jeg har vægtmæssigt absolut ingenting at rutte med, så er der nogen gode artikler at læse her, når der er tale om at tage vægt på?

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/bodybuilding/bulking.html

Fuld gas!
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster