Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

thenumbers skrev:Hej
Jeg vejer pt. 65 kg og er ca. 180 høj.
Er bestemt ikke overvægtig mere, men der sidder dog stadig lidt småfedt rundt omkring som jeg gerne ville af med bl.a. på maven og ballerne.
Jeg ville ikke bekymre mig om at tabe mere lige pt, men derimod at bygge noget masse på rammen.Jeg har læst rigtig mange begynder guides, og kan forstå at jeg skal dedikere de første 6-12 uger til et opbyggende program hvor jeg lærer teknikken ad og får opbygget en base. Synes sjovt nok at alle disse begynder programmer er forskellige, og til trods for at jeg ved at folk vil sige at programmerne er individuelt fra person til person, så er jeg i tvivl om hvad jeg skal følge eftersom jeg ikke kender øvelserne og effekten af dem.
Jeg tænker på om der er nogen som selv har stået i min situation og har gennemført et begynder program de selv har været glade for?
Jeg vil helt ikke kaste mig ud i selv at skulle til at skrue et program sammen endnu
Der er vildt mange gode programmer også når man bliver mere øvet.Anbefales det at tage protein pulver i opstarsfasen og er der evt. andre tilskud man kan tage?
Det er noget du selv skal finde ud af med dig selv.Hvordan håndterer i kosten når man bor hjemme? [...] Skal jeg bare begrænse det usunde?
Jeg har jo ikke mulighed for at veje og regne ud hvor meget jeg har indtaget og kan derfor ikke sige med sikkerhed om jeg er i overskud eller underskud.. Er der i det hele taget nogle begynder guides, eller madprogrammer rettet imod begynder fasen?
Det sidste jeg vil spørge om er skrækken ved at vade ind i et fitness center.. Jeg har tænkt mig at starte ud i et center udenbys indtil jeg får skabt en rutine, men jeg er simpelthen så bange for at gå over til de løse vægte.. Kan ikke lade være med at synes det er pinligt, eller tænke over hvad de andre mon tænker når man står der med de mindste vægte de nærmest kan løfte med en lillefinger.. Tænker på at prøve at tage derop på nogle lidt skæve tidspunkter hvor der måske ikke er så mange andre.. Evt. om aften før lukketid? Er virkelig bange for at ligne en forvirret idiot der ikke aner hvad han laver.. Er der nogen som har stået i lignende situation, hvordan tanklede i det?
- Jeg synes også det var lidt "skræmmende", om man vil, at stå der de første 5-6 gange, men efterhånden bliver det bare en del af hverdagen. Ift. de løse vægte, så er det første du skal gøre, er at kigge på de løft du skal køre i evt Stronglifts; Bænk, squat, dødløft, Barbell rows og Military Press. Kig nogle videoer på youtube. Jeg kan anbefale "MAXER.DK"

Jeg vil kigge på nogle af de programmer du nævnte, og evt. prøve at finde nogle af øvelserne på youtube. TAK!! 

thenumbers skrev:Hej Andreas
Tusind tak for dit detaljerede svar! Det hjalp virkelig megetJeg vil kigge på nogle af de programmer du nævnte, og evt. prøve at finde nogle af øvelserne på youtube. TAK!!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster