Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder, ser det ok ud ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er helt og aldeles ny til styrketræning, men efter at have kigget lidt rundt er jeg kommet frem til dette:

Mandag: Bryst, skulder, mave og triceps
Tirsdag: Ben, Ryg, Nakke og biceps
Onsdag: Boksning
Torsdag: Bryst, skulder, mave og triceps
Fredag: Ben, Ryg, Nakke og biceps
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Ja som sagt bokser jeg to timer hver onsdag. Hvad syntes i om det?

Nogen få nybegynder spørgsmål:

Kan jeg her på siden finde en oversigt over hvordan jeg træner de forskellige muskler?

Hvordan skal jeg træne hvis jeg vil fokusere mest på muskelmassen?

Når der i forskellig programmer står f.eks. 5x5 betyder det så at løfte 5 gange holde pause og så løfte 5 gange igen, ialt 5 gange?

Vil det være en idé at spise protein efter træning når jeg vil øge muskelmassen?

På forhånd tak..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Stromgren skrev:Jeg er helt og aldeles ny til styrketræning, men efter at have kigget lidt rundt er jeg kommet frem til dette:

Mandag: Bryst, skulder, mave og triceps
Tirsdag: Ben, Ryg, Nakke og biceps
Onsdag: Boksning
Torsdag: Bryst, skulder, mave og triceps
Fredag: Ben, Ryg, Nakke og biceps
Lørdag: Fri
Søndag: Fri

Udemærket 2-split, kører selv et lignende!

Stromgren skrev:Ja som sagt bokser jeg to timer hver onsdag. Hvad syntes i om det?

Ganske udemærket, det giver sgu god kondition og det er fornuftigt at du ikke lægger din boksning samme dage som styrketræning.

Stromgren skrev:Kan jeg her på siden finde en oversigt over hvordan jeg træner de forskellige muskler?

Ja søg lidt på siden og kig i folks logbøger der er masser der kører efter samme model. Hvis du vil se hvordan de forskellige øvelser udføres så kig under fanen "øvelsesbibliotek" :)

Stromgren skrev:Hvordan skal jeg træne hvis jeg vil fokusere mest på muskelmassen?

Det er et godt spørgsmål. Hvis jeg var dig ville jeg ikke bekymre mig så meget om selve træningen, men derimod på kosten. Der er her du vil kunne hente de fleste resultater vil jeg tro!

Stromgren skrev:Når der i forskellig programmer står f.eks. 5x5 betyder det så at løfte 5 gange holde pause og så løfte 5 gange igen, ialt 5 gange?

5x5 betyder 5 sæt af 5 gentagelser. Dvs. du løfter en vægt 5 gange, holder pause i 1-2 min. løfter igen 5 gange osv.. indtil du har kørt 5 sæt!

Stromgren skrev:Vil det være en idé at spise protein efter træning når jeg vil øge muskelmassen?

JA! Det er virkelig vigtigt med noget hurtigt protein+kulhydrat LIGE efter træning :wink:

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Jeg synes dit program ser fornuftigt ud ja! Her er et overblik over nogle øvelser:

oevelsesbiblotek/

5*5 mener 5 gange, så pause, så 5 gange igen ja! I lalt 25 reps fordelt på 5 set.

Hvis du vil fokusere mest på masse er det som udgangspunkt en god idé at ligge med 6-12 reps pr set. Jeg vil anbefale dig at starte ud med 4*8 i alle øvelserne og øge vægten når de 4*8 er for let. Det er vigtigt at du heletiden sørger for at teknikken er i orden.

Proteinpulver (valleprotein) er et godt tilskud umiddelbart efter træning. Du kan med fordel indtage det sammen nogle rosiner for at få insulinniveauet op.

Men læs en masse artikler om kost og træning her på siden, så vil det hele give meget mere mening for dig.

EDIT; Matt din nørd du kom først :D Men ganske udmærkede råd du giver :)
Sidst rettet af Friche 12. feb 2007, 23:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Først af alt, tak for de hurtige svar.

Nu siger i at 5x5 betyder fem løft fem gange, men når jeg så kigger rundt på de forskellig trænigsprogrammer står der måske tre øversler per dag af 5x5, for at give et eksempel, på denne måde vil træningen jo være overstået i løbet a ti minutter, er der noget jeg har misforstået?

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri

Stromgren skrev:Først af alt, tak for de hurtige svar.

Nu siger i at 5x5 betyder fem løft fem gange, men når jeg så kigger rundt på de forskellig trænigsprogrammer står der måske tre øversler per dag af 5x5, for at give et eksempel, på denne måde vil træningen jo være overstået i løbet a ti minutter, er der noget jeg har misforstået?

Hvor mange øvelser man har per dag afhænger hovedsageligt af den samlede træningsvolumen for hele programmet. At nogle kun tager tre øvelser per dag kan der derfor være mange argumenter for. Men hvis du som begynder lære de gode basisøvelser at kende og træner en 5-7 øvelser á 4*8 er det en rigtigt god start på din træning.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)