peter n skrev:Bash skrev:peter n skrev:kasperroed skrev:Jeg syntes du skal køre noget i stil med dette:
Squat 5x5
Dødløft 5x5
Bænkpres 5x5
Militairy Presses 4x8
BOR 4x8
Pull ups/Chin ups 4*8
Dips 4*8
Curls 4*8
Evt. slutte af med lidt mave, læg og nakke, hvis du føler for det :-)
kasperroed, ti stille.
Markels: Tjek Stronglifts 5x5, Starting Strength eller en Bill Starr variant.
Selv om vi kan blive enige om at for mange begyndere læser et par indlæg, et par artikler og pludselig får lyst til at spille eksperter, så er der principielt set ikke noget galt i hans forslag. At der selvfølgelig mangler en periodiseringsmodel, er vel mere reglen end undtagelsen herinde.
Du mener ikke, at 5x5 i dødløft tre gange om ugen - sandsynligvis med tvivlsom teknik - kan være problematisk? Problemet med Kasperroed's "program" er, at det ikke er et program, men blot en arbitrær liste af øvelser. Der behøver ikke være super avanceret periodisering i et program til en begynder eller en "let øvet". Jeg mener dog, at der som minimum skal være nogle retningslinier for hvornår og hvordan man øger intensitet.
Som udgangspunkt mener jeg ikke at dødløft 5x5, 3 gange om ugen er problematisk. Vil man være god til noget, skal man gøre det ofte. 5x5 betyder jo ikke nødvendigvis at alle dage er tunge. Selvfølgelig kræves der styr på teknikken, men hverken du eller jeg ved om han har denne.
Men jeg giver dig selvfølgelig ret i at nogen form for periodisering er nødvendig, eftersom han ikke er helt nybegynder.
Efter 7 år på boardet har jeg set rigtig rigtig mange programmer anvist af andre bruger, og jeg kan med sikkerhed sige at 90% er langt værre end det Kasperroed kom med. Har man fulgt lidt med i Kaspers indlæg, så ved man også at han er meget ny i gamet. Det første skridt imod at lægge et godt program, er at det overvejende består af frivægts- og flerledsøvelser. Det indikerer at Kasper har lært noget.
Jeg har også fulgt dine indlæg Peter, og ved derfor at du er en af de på boardet der har styr på sine sager. Derfor opfordrer jeg dig til at være konstruktiv og uddele af din viden(som du plejer)
Ellers kan du lege forumpolice indtil du får grå hår i hovedet, hvis ikke af Kasperroed, så af de 50 andre der forsøger at "hjælpe" med deres "programmer" i den næste måneds tid.

Markels: Kig på de forslag som Peter N kom med tidligere.
Vejen mod 400 point.