Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mojtaba skrev:Hej bb.dk
Jeg ved ikke om det er rigtigt, men har hørt, at der er mange, der siger, at man kan risikere at ødelægge musklerne fuldstændig, hvis man træner alt for tunge vægte, som man ikke kan tage, men i stedet kommer til failure, så det ender med at musklerne ikke længere har muligheden for at kunne vokse mere - på grund af at man har kørt for tungt på dem. Altså at man så overhovedet ikke kan få større og stærkere muskelmasse og styrke. Kan det virkelig passe ???
Også har jeg også hørt noget om, at kroppen heller ikke kan danne muskelfibre mere, så snart man begynder at styrketræne. Dvs. at man bliver nødt til at nøjes med de muskelfibre man har også træne dem større. Men er dét muskelfibrene, der er tale om man kan risikere at ødelægge, hvis man træner for tungt, og på den måde har man ALDRIG muligheden igen for at kunne få større muskler?
I mine ører lyder det som en stor myte, men vil gerne have det af- eller bekræftet.

Ruddi skrev:mojtaba skrev:Hej bb.dk
Jeg ved ikke om det er rigtigt, men har hørt, at der er mange, der siger, at man kan risikere at ødelægge musklerne fuldstændig, hvis man træner alt for tunge vægte, som man ikke kan tage, men i stedet kommer til failure, så det ender med at musklerne ikke længere har muligheden for at kunne vokse mere - på grund af at man har kørt for tungt på dem. Altså at man så overhovedet ikke kan få større og stærkere muskelmasse og styrke. Kan det virkelig passe ???
Også har jeg også hørt noget om, at kroppen heller ikke kan danne muskelfibre mere, så snart man begynder at styrketræne. Dvs. at man bliver nødt til at nøjes med de muskelfibre man har også træne dem større. Men er dét muskelfibrene, der er tale om man kan risikere at ødelægge, hvis man træner for tungt, og på den måde har man ALDRIG muligheden igen for at kunne få større muskler?
I mine ører lyder det som en stor myte, men vil gerne have det af- eller bekræftet.
Det er sørme svært at forstå hvad du mener da i det hele så giver det ikke mening, jeg ^tror^ du skal kigge på begynder trådene og ikke tænke meget mere om hvad der står der men bare følge det

mojtaba skrev:Også har jeg også hørt noget om, at kroppen heller ikke kan danne muskelfibre mere, så snart man begynder at styrketræne. Dvs. at man bliver nødt til at nøjes med de muskelfibre man har også træne dem større. Men er dét muskelfibrene, der er tale om man kan risikere at ødelægge, hvis man træner for tungt, og på den måde har man ALDRIG muligheden igen for at kunne få større muskler?

Friche skrev:mojtaba skrev:Også har jeg også hørt noget om, at kroppen heller ikke kan danne muskelfibre mere, så snart man begynder at styrketræne. Dvs. at man bliver nødt til at nøjes med de muskelfibre man har også træne dem større. Men er dét muskelfibrene, der er tale om man kan risikere at ødelægge, hvis man træner for tungt, og på den måde har man ALDRIG muligheden igen for at kunne få større muskler?
Det er rigtigt nok at der ikke bliver dannet flere fibre, men at de vokser i størrelse via den rette stimulering. Faren ved overtræning ligger dog meget sjældent i muskulær overtræning, men snarere systemisk overtræning, som Emilb skriver.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster