Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Øge carbs drastisk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB's

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at på en afklaring på, da jeg ikke helt kan overskue det selv lige nu :)

Jeg ligger lige pt. i kalorieunderskud med ca. 500 kcal, indtager ca. 2000 kcal. Min makrofordeling lyder som følger: 240g proteiner, 70g carbs og 80g fedt.

Jeg har i et stykke tid gået og tygget på, at justere lidt i mine makroer. Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvad der vil ske med kroppen, hvis jeg drastisk øger indtaget af carbs fra 70g til ca. 200g, uden at køre "reverse diet". Kroppen vil de første par uger binde noget væske, men kan jeg forvente at opleve andre ændringer i kroppen? Det skal siges, at jeg fortsat vil ligge på samme kalorietal, da jeg således vil skære lidt i proteinerne og fedtet. Jeg kunne forestille mig, at det skulle være i orden, så længe man er i kalorieunderskud og derved ikke muligt at gaine fedt fx.

Andet spørgsmål, som skal ses helt uafhængigt af første spøgsmål; Jeg har længe ligget i kalorieunderskud, og føler at mine resultater er begyndt at stagnere, og har muligvis ramt et plateau. Forbrændingen er reduceret, og metabolismen er nedsat. Kunne det være en idé, at køre "reverse diet" i ca. 1 måned, for lige at skubbe metabolismen igang igen? Her tænker jeg på, at øge mine carbs med ca. 10g om ugen, hvilket er 40 kalorier om ugen. På én måned vil det være et øget kalorieindtag på ca. 160 kalorier. Denne reverse diet er altså blot ment for at skubbe metabolismen igang, og ikke en "aftercompetition-reversediet". Normalt vil man efter en diæt køre reverse diet, og langsomt øge kalorierne indtil man rammer ligevægtsindtaget, men jeg tænkte på at blot køre 1 måned, og øge mine kalorier med ca. 150 kcal og derved stadig ligge i kalorieunderskud. Kan der være en fordel i dette?

PabloA
0 RiR
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du n cheatday ? Hvis ja så drop den, og nøjes med et enkelt cheatmeal. De fleste kan nemt overspise på en dag af hvad de ellers havde tabt.

Hvis det ikke er det, ville jeg tværtimod droppe alle kulhydrater. Det burde sætte gang i vægttabet da din krop så vil bruge fedt som primær energikilde frem for kulhydrater
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

HolgerDanske1995 skrev:Har du n cheatday ? Hvis ja så drop den, og nøjes med et enkelt cheatmeal. De fleste kan nemt overspise på en dag af hvad de ellers havde tabt.

Hvis det ikke er det, ville jeg tværtimod droppe alle kulhydrater. Det burde sætte gang i vægttabet da din krop så vil bruge fedt som primær energikilde frem for kulhydrater

Jeg har ingen cheatday, men derimod en refeed day hver 10. dag, hvor jeg ca. fordobler mine carbs.
0 RiR
Brugeravatar

Spørgsmål; Har man det ikke pænt ringe når man ikke får flere kulhydrater gennem en hel dag? Personligt har jeg ikke selv prøvet at leve sådan og det er heller ikke noget som tiltaler mig. Det atkins shit kan umuligt være sundt for kroppen. Hvad er folks erfaringer og er det mig som ævler BS?
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

chill skrev:Spørgsmål; Har man det ikke pænt ringe når man ikke får flere kulhydrater gennem en hel dag? Personligt har jeg ikke selv prøvet at leve sådan og det er heller ikke noget som tiltaler mig. Det atkins shit kan umuligt være sundt for kroppen. Hvad er folks erfaringer og er det mig som ævler BS?

Jeg har prøvet det, og blev godt shredded af det. Startede med at ligge på 120 gr. carbs, så skar jeg det ned til 100, 75, 50 og til sidst 20 gr. carbs. Tabte 12 kg over 5 måneder, men desværre var en god del af det også muskelmasse.
Gratis oddsforslag hver dag: https://www.facebook.com/SafeOddsDK
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 75.00

TheAlmightyZyzz skrev:
chill skrev:Spørgsmål; Har man det ikke pænt ringe når man ikke får flere kulhydrater gennem en hel dag? Personligt har jeg ikke selv prøvet at leve sådan og det er heller ikke noget som tiltaler mig. Det atkins shit kan umuligt være sundt for kroppen. Hvad er folks erfaringer og er det mig som ævler BS?

Jeg har prøvet det, og blev godt shredded af det. Startede med at ligge på 120 gr. carbs, så skar jeg det ned til 100, 75, 50 og til sidst 20 gr. carbs. Tabte 12 kg over 5 måneder, men desværre var en god del af det også muskelmasse.

Tror gerne på det er godt til cut, men det var ikke det spørgsmålet lød på. Hvordan havde du det fysisk/psykisk med så lidt brændstof i tanken.
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00

Det lyder meget detaljeret. Hvis du vil sætte skub i det hvorfor så ikke bare ligevægtintag et par uger?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Kroppen er jo en meget adaptiv organisme. Hvis hjernen registrere at der ikke bliver tilført kulhydrater, skifter den over til at bruge fedt som primær energikilde. Dette har flere fordele. Dit insulin niveau bliver meget stabilt. Dette er optimalt for at kroppen kan forbrænde fedt mest effektivt.Det holder også sulten nede hos mange inklusiv mig selv, hvilket klart er et plus på diæt.

Dit energiniveau er faktisk meget jævnt i løbet af dagen, da din krop nu bruger fedt som energikilde. Dvs. "uendelig" mængder energi. Eller i hvert fald indtil du rammer en meget lav fedtprocent :)

Som du selv nævner er det ikke optimalt at spise sådan året rundt. Men jeg synes klart det er en fordel under cut.
Brugeravatar

Taekwondo body skrev:Det lyder meget detaljeret. Hvis du vil sætte skub i det hvorfor så ikke bare ligevægtintag et par uger?

Vil det gavne på det?
0 RiR
Brugeravatar

PabloA skrev:
Taekwondo body skrev:Det lyder meget detaljeret. Hvis du vil sætte skub i det hvorfor så ikke bare ligevægtintag et par uger?

Vil det gavne på det?

ville jeg også gøre alt det andet med 30g carbs om dagen osv.. ville jeg aldrig gøre op på ligevægt kun i carbs i måske 1uge eller mere og så tilbage på diæt og der efter øger du bare dine carbs op over ligevægt tror ikke på du opdager at du holder vand overhovedet
har prøvet lowcarb diæter osv men sidst jeg cuttede ned til 5-4% fedt fik jeg sku 200g carbs dagligt og smuttede lige derned så let som ingen ting skal bare periodiseres rigtig ! ( plus tabte næsten ikke styrke ! )
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 235.00

Øg dine carbs med 25 gram i ugen, indtil du begynder at tage på - så venter du lidt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

chill skrev:Det atkins shit kan umuligt være sundt for kroppen. Hvad er folks erfaringer og er det mig som ævler BS?

Hvordan kan du have været aktiv herinde siden 2008 og samtidig aldrig have hørt om ketose?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

klausma skrev:
PabloA skrev:

Vil det gavne på det?

ville jeg også gøre alt det andet med 30g carbs om dagen osv.. ville jeg aldrig gøre op på ligevægt kun i carbs i måske 1uge eller mere og så tilbage på diæt og der efter øger du bare dine carbs op over ligevægt tror ikke på du opdager at du holder vand overhovedet
har prøvet lowcarb diæter osv men sidst jeg cuttede ned til 5-4% fedt fik jeg sku 200g carbs dagligt og smuttede lige derned så let som ingen ting skal bare periodiseres rigtig ! ( plus tabte næsten ikke styrke ! )

Altså du ville ramme ligevægtstallet i 1-2 uger, hvor differencen mellem kalorietallet i ligevægt og de nuværende kalorier, skal udgøres af carbs (ca en stigning på 125g kulhydrater)?
0 RiR
Brugeravatar

Garik skrev:Øg dine carbs med 25 gram i ugen, indtil du begynder at tage på - så venter du lidt.

Det var også det jeg havde i tankerne. Men det vil da blot være væske jeg tager på, når jeg stadig ligger i kalorieunderskud, eller?
0 RiR
Brugeravatar

PabloA skrev:
Garik skrev:Øg dine carbs med 25 gram i ugen, indtil du begynder at tage på - så venter du lidt.

Det var også det jeg havde i tankerne. Men det vil da blot være væske jeg tager på, når jeg stadig ligger i kalorieunderskud, eller?

Du tager højst sandsynligt ikke engang på. Prøv det bare i en uge (vi snakker 100 kalorier = 100 gram på en uge) og se, hvad der sker.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

chill skrev:
TheAlmightyZyzz skrev:

Tror gerne på det er godt til cut, men det var ikke det spørgsmålet lød på. Hvordan havde du det fysisk/psykisk med så lidt brændstof i tanken.

Følte mig ofte flad, især når jeg trænede havde jeg ingen enegi
Gratis oddsforslag hver dag: https://www.facebook.com/SafeOddsDK
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 75.00

Så skal du Heller ikke Gøre det værre.
Folk på paleo brokker sig ikke og de får kun kulhydrater fra frugt, grønt og nødder, så det er jo Heller ikke det vilde

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Hvordan ser din kostplan ud med 240g proteiner, 70g carbs og 80g fedt?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

HolgerDanske1995 skrev:Kroppen er jo en meget adaptiv organisme. Hvis hjernen registrere at der ikke bliver tilført kulhydrater, skifter den over til at bruge fedt som primær energikilde.

Nej? Hjernen kan ikke bruge fedt. Skulle du løbe helt tør for kulhydrater (husk på at hjernen bruger ca 400kcal om dagen, altså 100g kulhydrater) Hvis der ikke er nok kulhydrater kan kroppen danne ketoner som hjernen kan bruge istedet. Ketoner er bare ikke særlig god energi for hjernen. Mindre energi = mindre signaler = mindre hjerneaktivitet = you will get it if your not on a low carb diet (okay, du forstår det nok alligevel :P)

Mikelangelo skrev:Hvordan ser din kostplan ud med 240g proteiner, 70g carbs og 80g fedt?

Jeg spiser 3 hele æg med noget grønt om morgenen, og mm formiddagen får jeg en snack i form af noget skyr og nogle mandler. Til frokost spiser jeg noget magert kød med noget sundt fedt. Efter træningen får jeg et solidt måltid med noget kød, og det er så også her jeg primært får mine kulhydrater, som kan være i form af ris, søde kartoffler eller rugbrød. Inden jeg går i seng spiser jeg så noget langsomt optageligt protein med noget god fedt.
0 RiR
Brugeravatar

Jeg læser på diverse sider, at man muligvis vil opleve, at man tager fedt på mens man kører reverse diet, men jeg kan ikke rigtigt se logikken her - hvordan er det muligt, når man ligger i kalorieunderskud? Nogen der kan sige, hvad der er tænkt her?
0 RiR
Brugeravatar

PabloA skrev:Jeg læser på diverse sider, at man muligvis vil opleve, at man tager fedt på mens man kører reverse diet, men jeg kan ikke rigtigt se logikken her - hvordan er det muligt, når man ligger i kalorieunderskud? Nogen der kan sige, hvad der er tænkt her?

Hvor læser du det?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Chols... Når du er så klog, så fortæl mig hvad ketones er lavet af? det skulle tilfældigvis ikke være fedt. Så det kan da være ligemeget om jeg siger kroppen kører på fedt, eller ketones.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster