Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Stener skrev:Hej,
Nogen der har set bodylabs nye produkt - Økologisk Mælkeprotein Isolat.
Skulle det være decideret "bedre" end normal protein pulver eller er det bare hvis man er øko-fanatiker?

Stener skrev:Hej,
Nogen der har set bodylabs nye produkt - Økologisk Mælkeprotein Isolat.
Skulle det være decideret "bedre" end normal protein pulver eller er det bare hvis man er øko-fanatiker?

essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.

essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.

Legend skrev:essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.
Mindre eller færre tilsætningsstoffer?

8800 skrev:essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.
I en dansk kontekst er der vist ikke voldsom stor forskel på forholdene for køerne.

Legend skrev:essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.
Mindre eller færre tilsætningsstoffer?

essensen skrev:8800 skrev:essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.
I en dansk kontekst er der vist ikke voldsom stor forskel på forholdene for køerne.
Det vil jeg nu alligevel påstå der er. Det er imo en nævneværdig forskel på en ko som får dagslys i løbet af dagen i stalden og får frisk luft og kan gå frit ude til tider, end en kø der står i en mørk stald og aldrig kommer ud.

Legend skrev:Ps: 88 er fra Jylland og ved derfor mere om køer end esse

8800 skrev:essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.

Etrius skrev:8800 skrev:essensen skrev:Siden det er økologisk, er der er langt mindre tilsætningsstoffer og dyrene der kommer fra, har haft det bedre. Det er desuden isolat, hvilket også lige bumper kvaliteten op.
Jo da! Køer fra konventionelle landbrug kommer sjældent på græs. De er opstaldet hele året. "Økologiske" køer skal derimod på græs.
-- Martin
Der er forskel på, hvor meget køerne er på græs. Nogle landmænd lukker køerne på græs både dag og nat, mens nogle køer kun er på græs i dagtimerne. Der er ingen regler for, hvornår på året køerne skal på græs. Almindeligvis er de typisk på græs fra maj til sidst i oktober. Økologiske køer skal være mest muligt på græs i perioden fra 15. april til 1. november – afhængigt af vejret.
Køer på græs skal altid have mulighed for at søge ly og læ.
En opgørelse fra 2003 viser følgende:
74 % af besætningerne anvender afgræsning
35 % af besætningerne lukker køerne på græs dag og nat
38 % af besætningerne bruger dagafgræsning til køerne
0,7 % af besætningerne bruger natafgræsning til køerne
23 % af besætningerne lukker ikke køerne på græs om sommeren

8800 skrev:
Nej da!![]()
Når nu har jeg fundet en pålidelig kilde i stedet for vi bare taler i munden på hinanden:
http://www.vfl.dk/Afdelinger/Kvaeg/Fakt ... aGraes.htmDer er forskel på, hvor meget køerne er på græs. Nogle landmænd lukker køerne på græs både dag og nat, mens nogle køer kun er på græs i dagtimerne. Der er ingen regler for, hvornår på året køerne skal på græs. Almindeligvis er de typisk på græs fra maj til sidst i oktober. Økologiske køer skal være mest muligt på græs i perioden fra 15. april til 1. november – afhængigt af vejret.
Køer på græs skal altid have mulighed for at søge ly og læ.
En opgørelse fra 2003 viser følgende:
74 % af besætningerne anvender afgræsning
35 % af besætningerne lukker køerne på græs dag og nat
38 % af besætningerne bruger dagafgræsning til køerne
0,7 % af besætningerne bruger natafgræsning til køerne
23 % af besætningerne lukker ikke køerne på græs om sommeren

8800 skrev:Jeg har fundet den for dig i stedet
http://www.okologi.dk/landmand/fagligt- ... r-ude.aspx
Det er dog lavet for en dyreværnsorganisation så jeg tillader mig at forholde mig lidt kritisk. Det giver dog mening i takt med at besætningerne er blevet større.
Men jeg kan ikke lige finde dem - og orker heller ikke lige nu efter 11 timers arbejde. 

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster