Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1432
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

Økonomi

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer derude....... :drink:

Først vil jeg lige sige en stor tak !! for at være en del af dette lækre forum som jeg har fulgt de sidste godt og vel 2-3 år, det er utroligt inspirerende og meget spændende at læse og følge mange af jer i diverse tråde og indlæg, den energi og viljestyrke mange af jer besidder for at opnå jeres mål, tager jeg hatten af for :clap:, det kræver virkeligt sin mand at nå derhen hvor flere af jer er !!

Nå men til det tråden skulle handle om, nemlig økonomi :verysad: For jeg bliver sgu nysgerrig på flere af jer og det gør jeg fordi jeg gennem flere forsøg på at ændre min egen livsstil har fundet ud af at det er ret kostbart at leve sundt :afraid: Du kan ikke bare gå op i Netto og købe en gang biksemad til to dage og så lade det være ved det, jo en dag eller to måske, men der skal mere til og det koster.
Jeg ved godt det er en livsstil at leve som flere af jer gør og at man ikke skal gøre det op i penge at leve sundt, men alligevel....

Og her kommer min nysgerrighed og mine spørgsmål.....

Hvad bruger du ca. for om måneden til kost, proteinpulver og diverse som har med din træning at gøre ???

Hvad og hvordan holder du udgifterne i skak ??

Kan du give gode råd til andre for at holde igen på udgifterne ??

Håber i gider svare lidt på spørgsmålene !? [-o<

MVH Klaus

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kode: Vælg alt
Hvad bruger du ca. for om måneden til kost, proteinpulver og diverse som har med din træning at gøre ???

0,- da jeg bor hjemme

Når tilbudene er der, så gælder det om at købe stort ind. Hvis du ser ti flasker shampoo til halv pris, så køber du dem. Hvis du ser fem flasker ketchup til en super god pris, som kan holde sig et godt stykke, så køber du dem :wink:
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Reputation point: 0

Først og fremmest er det vel vigtigt, at finde ud af, hvor meget har jeg råd til at bruge? Og hvor kan jeg ellers spare henne i min husholdning? Her ser jeg el og vand bl.a. som et oplagt valg, der i længden kan give lidt flere penge på kontoen til alt det gode :´)
Men nu tilbage til spørgmålene:

For to personer har vi sat 2000 kr år om måneden til selve kosten. Herudover kommer så proteinpulver og vitamin/mineral og fiskeolie.
Til trods for vi begge er på en mindre diæt, det vil sige: Ingen løg i produkter, eller maden overhoved til min kæreste pga. allergi, samt alt med mælkeproteiner er udelukker for mit vedkommende også pga. allergi. (Specielt min allergi kan være lidt svær at omgåes billigt, i og med en liter (neutral) soyamælk f.eks. koster mellem 14-19 kr.) Trods dette så holder vi os inde for de 2000 kr, gerne med et overskud på 150-300 kr.
Vi lever ingen nød på nogen måde, der er plads til både sodavand og lidt gode sager i ny og næ, samt daglig frugt, grønt og en masse kød/æg :D

Nøglen i alt dette, er som der er blevet sagt, at være tilbudhaj. Brug lige den ekstra halve time på at tjekke reklamerne igennem, sammenlign kg priserne på de enkelte råvare.

Opstil nogle retningslinjer for, hvor meget vil jeg max give for et kg hakket okse/svinekød eller kylling.
F.eks. køber jeg ikke kylling (frost), hvis det koster 50 kr, eller mere pr. kg.
Okse og svinekød (det magreste) er omkring 40-50 kr pr. kg før det ryger i kurven, mener jeg.
(iih.. blev lige lidt i tvivl, men det er deromkring)
Frugt og grønt kan også være en dyr fornøjelse, hvis man ikke kigger sig for. Mest frugten dog.
-Men men Fakta har f.eks 10 stk frug 15 kr i denne uge, gulerødder kan købes for 5 kr pr. kg i REMA. Kig i reklamerne og bestem, hvad skal denne uge byde på.
Sovs, salsa og andet til at peppe maden op, kan nemt og hurtigt laves selv.
Så handler det ellers bare om at fylde fryseren op, og bruge det man har. Udnyt dine rester, og ja. Det er slet ikke så svært, der skal bare lidt planlægning til.

Det overstående:
Planlægning, planlægning, planlægning.
Leg og vær kretiv med maden.
Udnyt dine rester.
Prøv nogle nye (billigere) mærker, istedet for de vante, måske er de slet ikke så tossede endda.

Ellers handler det bare om at spare, hvor man kan.
Hiv stikket ud for ting du ikke bruger, så det heller ikke står på standby og sluk alt det lys, som der alligevel ikke er behov for.
Spørg dig selv, har jeg behov for så langt et bad?
Løber vandet, når jeg vasker op/skræller kartofler/børster tænder, for i så fald. Sluk det, benyt opvaskebalje osv. Min svigerinde fortalte, at bare ved at ændre det, så cuttede de 400 kr. af vandregningen.

Lige et par sidste ord om kosttilskud:
Igen, vær kritisk med prisen med også kvaliteten. Bilka/Føtex osv har udemærkede kosttilskud (vitaminpiller osv) til en brøkdel af prisen i f.eks. matas. Plus der oftes også er tilbud, smiler. Det kan vi godt lide.
Proteinpulver, det kan jeg ikke give den store guideline. Jeg spiser udelukkende soyaprotein pga. min allegi, og den danske leverandør, som jeg tidligere benyttede har været udgået i et halvt år. Derfor har jeg prøvet produkter fra både en svensk og en engelsk side. Søg og du skal finde, for via. den engelske hjemmeside, der fik vi faktisk min kærestes proteinpulver, som vi normalt købte ved den danske leverandør til under halv pris.

Reputation point: 35

K.G skrev:

Er en person og bruger omkring 2000 hver måned på mad...

min måde at holde det inden for rammen er at hæve 500 hver mandag og have dem i pungen og så kun handle ind for dem og gerne mindre. Handle ind i de billige super markeder (aldi, netto, rema, lidl, osv.) og som ErikaMaria siger vær kritisk med hvad du vil gi for tingene... Udover det har vi en billig slagter hvor jeg bor, så der bliver der handlet kød ind hver 14 dag og så i fryseren med det.
Har før i tiden været "et svin" med mine penge da jeg tjente godt men er gået fra et job med ca 15000 udbetalt hver 14 dag (arbejdet i norge så ingen skat) og nu til su så har har virkelig måtte skære ned hvor jeg kunne.

Brug kun kontanter, jeg har personligt svære ved at holde styr på hvad jeg bruger hvis de bare bliver trukket på kortet hver gang...

Håber i gider svare lidt på spørgsmålene !? [-o<

MVH Klaus

Logbog: Ingen logbog

Vi er to personer - og har ca et budget på 3000,- til mad. Vi spiser ikke dårligt, men laver basal måltider fra bunden - Rugbrød (som jeg absolut ikke vil undvære), müesli, grovboller, etc. Da det kun er mig der hyper træning betaler jeg selv for kost-supplementer som protein-pulver, kreatin. Det er vel et par hundrede om mdr eller sådan noget.

- vi laver madplan hver søndag for maden til den kommende uge og køber ind efter dette. Ellers køber vi kvantitativt (og kvalitativt - økologisk, gode råvarer etc.) ind hvis der er tilbud på noget. Vi beholder vores kvitteringer og laver en opgørelse sidst på mdr og ser hvad vi har brugt. Den billigste mdr brugte vi kun 2000,- hvor vi dog fik suppe to dage om ugen (typisk man-tirs).

note
madplan er ikke særlig sexet og det kan godt være svært at overskue hvad man har lyst til at skovle indenbors om en uge. Det er dog faktastisk hvis man (som jeg) har mange aktiviter om eftermiddagen, kommer sent hjem. Og man kan sikre sig man kommer lidt omkring i den varierede kost - aftensmads wise i al fald - kylling, kalkun, fisk, okse, gris :)

madplan, kig efter tilbud. Hvis du har smart-phone kan man sikker få en app ala "tilbuds-hunter 2.0". Ellers er der en tråd ugentligt på bb.dk hvor man kan smide de billige fødevarer ind fra netto, fakta, kiwi, etc.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Lækkert med lidt respons på mit indlæg !! Der kom nogle bud som egentligt er meget simple og brugbare i hverdagen,,,,,Meeeeen jeg måbede lidt da jeg så hvad i bruger på mad om måneden :afraid: Og det gjorde jeg for ca. 2000 kr er dælme ikke meget, syntes jeg !! Eller også handler vi bare forkert ](*,)

Jeg kan ikke selv fortælle hvad jeg bruger på de ting idet jeg faktisk lige er startet op på en livsstilændring, kalder man det vist :dance: men over 2000 kr kommer jeg med garanti....

Er der flere der kommer ud af busken ?? Ja undskyld jeg er nysgerrig !! :oops:

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

jeg bruger knapt 2200 kr om måned , til mig og mine 2 rødder , jeg er ikke en som spare røven af bukserne , men har kokke udd i baghånden , og jeg vil sige vi lever bestemt ikke usundt , men det handler i bund og grund om at handle ordenligt ind en gang om måneden istedet for at sjat handle det bruger man bare meget ekstra på fordi man gnaske enkle bliver friste af div ting som du ikke har brug for...

udgifter og udgifter det er jo igen hvad vi snakker om , er det på indkøb , regninger ?????

Men handle i Rema1000 & Fakta det er langt billigere , ellers brug lidt tid op til lønnings tid til at kigge reklamer og lav en indkøbseddel and stick to it .....

Evt lave en madplan for en uge vis du kan det , så handler man ikke i blinde
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Tilbage til Kost & kosttilskud