Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1396
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1394

Følg bodybuilding.dk på

Olympia i Fredericia

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvorvidt træningscenteret Olympia i Fredericia stadig eksisterer. Jeg har kun kunnet finde få sporadiske indlæg omkring centeret rundt omkring på nettet, oftest af ældre dato, ligesom centeret tilsyneladende heller ikke har hverken E-mail eller hjemmeside.

Håber nogen kan hjælpe

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det gør det.

Men det har et værre rygte :lol: Når det er sagt tror jeg at det er det center i Fredericia med de tungeste håndvægte :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Er det ikke der Thomas Jagd har trænet? :)
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

peter n skrev:Det gør det.

Men det har et værre rygte :lol: Når det er sagt tror jeg at det er det center i Fredericia med de tungeste håndvægte :wink:

Når du siger et værre rygte hvad indebærer det så ? - og i så fald, er der hold i det ?

Styrkeliste

Jeg ved det ikke, det er jo et rygte :) Men altså det siges at være en rigtig krudt-hule.. Men altså hvis det er bedre udrustet med frie vægte og billigere end FDK, Equinox og Forever Fitness, så er det vel cool nok. Træner selv i Equinox..
Brugeravatar

peter n skrev:Jeg ved det ikke, det er jo et rygte :) Men altså det siges at være en rigtig krudt-hule.. Men altså hvis det er bedre udrustet med frie vægte og billigere end FDK, Equinox og Forever Fitness, så er det vel cool nok. Træner selv i Equinox..

Hvordan er det i Equinox med hensyn til ventetid og sådan. Er der ofte meget trængsel ved vægtene i eftermiddagstimerne? Dette er nok på det punkt jeg har det største forhold overfor "mainstream centrene" (hvis vi kan kalde dem sådan), og centrets personale vil jo ofte have tendens til at pynte på det når man snakker med dem inden indmeldelse

Styrkeliste

AndreasM skrev:
peter n skrev:Jeg ved det ikke, det er jo et rygte :) Men altså det siges at være en rigtig krudt-hule.. Men altså hvis det er bedre udrustet med frie vægte og billigere end FDK, Equinox og Forever Fitness, så er det vel cool nok. Træner selv i Equinox..

Hvordan er det i Equinox med hensyn til ventetid og sådan. Er der ofte meget trængsel ved vægtene i eftermiddagstimerne? Dette er nok på det punkt jeg har det største forhold overfor "mainstream centrene" (hvis vi kan kalde dem sådan), og centrets personale vil jo ofte have tendens til at pynte på det når man snakker med dem inden indmeldelse

Tag ned i et "rigtigt" center. Det havde jeg i al fald gjort.. :)
Der er noget mere stemning sådan et sted. Det kan godt være, at folk er på krudt, men det må man jo bare selv holde sig fra.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

AndreasM skrev:Hvordan er det i Equinox med hensyn til ventetid og sådan. Er der ofte meget trængsel ved vægtene i eftermiddagstimerne? Dette er nok på det punkt jeg har det største forhold overfor "mainstream centrene" (hvis vi kan kalde dem sådan), og centrets personale vil jo ofte have tendens til at pynte på det når man snakker med dem inden indmeldelse

Jeg træner ved 12-14 tiden for det meste, og der er det ikke slemt. Men jo 15-19 i hverdagene plejer der at være for mange.
Brugeravatar

Bnaz skrev:Tag ned i et "rigtigt" center. Det havde jeg i al fald gjort.. :)
Der er noget mere stemning sådan et sted. Det kan godt være, at folk er på krudt, men det må man jo bare selv holde sig fra.

Helt enig. Hvis jeg havde muligheden for det havde jeg sku gjort det. Men hvis man ikke kan lide skumle steroide typer så er det jo også helt ok at lade vær :)
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Rent træningsmæssigt er man sat tilbage i tiden. Jeg har trænet rigtig mange år og har trænet mange forskellige steder såvel inden- som udenlands.
Man kan sagtens træne på stedet og der er håndvægte der passer til de fleste - op til 56 kg. Maskinerne lader dog en del tilbage at ønske, hvis man er vant til at træne med nutidige maskiner. Bl.a. cablecrossover-stativet er ret dårligt konstrueret - forkerte proportioner.
Der hersker en slags klubånd og de fleste forlader stedet med en bemærkning til andre om "god træning", hvilket jeg synes godt om.
Ejerparret er dog bl.a. ekstremt krakilske på flere områder, hvilket let ødelægger det indtryk man kan få af stedet og dem der træner der. Fx det nævnte cablecrossover-stativs dårlige proportioner kan lavere personer til enkelte øvelser kompensere for ved at bruge én af de 2 fremsatte mælkekasser i kombination med en træplade så højden til fx tricepsøvelser passer. DET faldt bestemt ikke i god jord hos fruen, som brokkede sig gevaldigt over opsætningen, på trods af de indlysende mangler for stativet.
Når nøglen skal afleveres skal kvitteringen, som medlemmets bevis på, at man rent faktisk har betalt 250 kr depositum for nøglen medbringes. Intet andet kan hverken billedlegitimation eller andet kan bruges. Så min opfattelse er, at man på stedet bevidst udnytter at (nok oftest mænd ;-) ) folk forlægger denne åbenbart vigtige kvittering. (Det er jo intet problem for ejerne at fastslå at man findes i brugerkartoteket OG at man har betalt, når man medbringer billedlegitimation!)
En MEGET ”anderledes” ting jeg ikke har set noget som helst andet sted i de centre og klubber jeg har trænet i er, KAMERAOVERVÅGNING I OMKLÆDNING OG BAD. Det synes jeg gudhjælpemig er anderledes. Et indlysende misbrug af denne overvågning kunne man da godt få i tankerne ;-)
Har man brug for tunge vægte og knap så moderne og omfangsrigt udstyr, kan jeg anbefale Odin i Vejle, som et intimt og hyggeligt sted at træne (med tunge vægte!) og hvor formanden er særdeles servicevenlig og på ingen måde krakiler som ovennævnte.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 220.00

Hej Hans D
det er tydeligt at mærke at Olympiagym har trådt dig over foden, men siden har en centerguide - hvilket nok er et mere passede sted til din rant.

Nu vil jeg gerne komme med lidt retfærdiggørelse
Min egen oplevelse af Olympiagym er at det er et meget rart sted at komme hen og træne, det skal nævnes at det bedst kan kategoriseres som et bodybuilding center, da barbell frivægtsdelen halter gevaldigt (de kunne godt bruge et powerrack eller to mere).
Så når du nu sammenligner med Odin i vejle, fortæller det mig allerede at du er gået forkert - thi det er en styrkeløfter klub.
(i øvrigt er det ved heller ikke så meget andet end et par gamle mænd der ikke vil have flere medlemmer)
Olympia Gyms udstyr virker noget rustikt, det meste af det er lavet af en smed. Det vælger du så at se som en dårlig ting - hvis du er til tecnogym (hvilket der iøvrigt også forfindes noget af) så fred med det, men udstyret i Olympia holder nok noget bedre.
Stemningen er dejlig i centeret, de fleste (dem der ikke virker det at have noget at kompencere for) siger hej og god træning når de går. De fleste rydder også op efter sig selv, da det kan komme til at koste dig en god krabat af en bøde at lade være.
Så er der kamera i omklædningsrummet (dog så vidt jeg kan se er der ikke i pigernes, men de har heller ikke et kæmpe vindue) og det er en god ting - det er den ting der gør at folk frit lader deres værdier og træningstasker blive i omklædningsrummet.
Så tror jeg heller ikke ligefrem at du havner på nettet (hvis du er styrkeløfter så er der jo nok alligevel ikke nogle der er interesseret i din nøgne krop :8 ).

en lille P.S. er at hvis man alligevel kunne vælge at træne i vejle i stedet, så vil Oldschool gym være mere at fortrække - thi de to centre trække samme målgruppe

P.P.S. jeg fik af vide ved indmeldelse at jeg skulle gemme kvitteringen på min nøgle (thi ellers kunne folk jo gå rundt og stjæle nøgler) og så koster nøglen i øvrigt kun 200kr.

Sååååeeeh SPEJL DER :-$
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Der blev skrevet:

"Hej Hans D
det er tydeligt at mærke at Olympiagym har trådt dig over foden, men siden har en centerguide - hvilket nok er et mere passede sted til din rant.
"
Komm: arhhh hvis du nu læser hvad de øvrige her skrev, synes jeg da en beskrivelse af stedet er på plads. En konstruktiv kritik indeholder som regel både godt og skidt ;-)

"Nu vil jeg gerne komme med lidt retfærdiggørelse"
Komm: Det er da helt forkert at kalde det retfærdiggørelse!!!! Jeg har givet mit besyv som er fakta. Det du gør her er det samme som jeg. du skriver din MENING!!!!

"Min egen oplevelse af Olympiagym er at det er et meget rart sted at komme hen og træne, det skal nævnes at det bedst kan kategoriseres som et bodybuilding center, da barbell frivægtsdelen halter gevaldigt (de kunne godt bruge et powerrack eller to mere)."
Komm: Jeg synes du skal læse mit indlæg igenda jeg synes det illustrer det samme som du skriver her ;-)

"Så når du nu sammenligner med Odin i vejle, fortæller det mig allerede at du er gået forkert - thi det er en styrkeløfter klub. (i øvrigt er det ved heller ikke så meget andet end et par gamle mænd der ikke vil have flere medlemmer)"
Komm. Det er da noget frygteligt vrøvl du skriver her. JA jeg dyrker styrkeløft, men træner også andet og Odin har altså andet end "kun" Eleikostænger, og det burde du jo sætte dig ind i, før du beskriver stedet ;-)

"Olympia Gyms udstyr virker noget rustikt, det meste af det er lavet af en smed. Det vælger du så at se som en dårlig ting"
Komm: IGEN noget frygteligt vrøvl og i øvrigt en fuldstændig fejlfortolkning. Jeg synes du skal prøve at genlæse det jeg skrev. Men fakta er, at bl.a. det omtalte stativ er forkert dimensioneret som bl.a. gør, at personer i min størrelse ikke kan træne ved det - det er fakta og ikke en subjektiv vurdering og SLET ikke en nedrakning af smedekunst (er faktisk oprindeligt smed!!!!)

"Så er der kamera i omklædningsrummet (dog så vidt jeg kan se er der ikke i pigernes, men de har heller ikke et kæmpe vindue) og det er en god ting - det er den ting der gør at folk frit lader deres værdier og træningstasker blive i omklædningsrummet.
Så tror jeg heller ikke ligefrem at du havner på nettet (hvis du er styrkeløfter så er der jo nok alligevel ikke nogle der er interesseret i din nøgne krop :8 )."

Komm:Jeg kan kun gisne om, hvor du vil hen med den kommentar, som jeg finder ret useriøs og uden at tage nogen form for stilling til problematikken.........

"P.P.S. jeg fik af vide ved indmeldelse at jeg skulle gemme kvitteringen på min nøgle (thi ellers kunne folk jo gå rundt og stjæle nøgler) og så koster nøglen i øvrigt kun 200kr. "
Komm: Noget frygteligt vrøvl. En kvittering er da på ingen måde bedre, men faktisk dårligere, end fuld billedlegitimation. Så dit "argument" her holder jo ingen steder..... ;-)

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster