Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1201
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1198

Følg bodybuilding.dk på

Øm i ryggen efter dødløft?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Tog dødløft i onsdags for første gang, jeg tog 50 kg og fik at vide at jeg gjorde det rigtigt. Men nu er jeg blevet øm i den nederste del af ryggen omkring lænden og ville høre om det er normalt, er nemlig bange for at få rygskader hvis jeg gør det forkert.

Det skal lige siges at jeg altså kun er 15år, 175 høj og vejer 58kg...

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har lavet en rygøvelse - du bliver øm i ryggen... Det er der ikke noget underligt i :)

du skal bare være opmærksom på om det er "av jeg er øm"-smerte eller "fuck det her gør jo sygt ondt og føles forkert"-smerte
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)

Hvis det er musklerne i ryggen der er ømme så er det helt normalt, dødløft er en hård øvelse men også meget effektiv og gør man den rigtigt vil du opnå gode resultater.

Prøv at presse på det område der gør ondt men pres kun på selve musklen hvis det er ømt er det bare muskelømhed som man får efter en god træning især når man prøver nye øvelser men med tiden vil det blive lidt mindre smertefuldt.

Hvis du kan bøje dig ned og røre dine fødder uden problemer så er det sandsynligvis ikke rygsøjlen der gør ondt, man kan få noget der hedder et hekseskud der gør satans ondt men så kan du ikke bøje dig ned og røre fødderne, av!
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

Terrago skrev:Tog dødløft i onsdags for første gang, jeg tog 50 kg og fik at vide at jeg gjorde det rigtigt. Men nu er jeg blevet øm i den nederste del af ryggen omkring lænden og ville høre om det er normalt, er nemlig bange for at få rygskader hvis jeg gør det forkert.

Jeg er også kun 15 og jeg har også ondt lige efter jeg har taget det, men det går over.
Jeg kan huske at da jeg begyndte med det gjorde det også ondt efter træning, men det har jeg ikke længere, så tror bare det er fordi det er 1. gang.

Men som Dingo siger,stop hvis det er fordi det gør rigtig ondt eller fordi du har trænet og dine muskler er ømme :D
hvis det gør ondt flere dage efter, er der nok noget galt med teknik osv.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 185.00

Tror jeg dødløftede med 40-50kg første gang jeg dødløftede, og jeg var sindssygt øm i ryggen dagen efter. Jeg kan garantere for, at det er helt normalt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ruddi skrev:Hvis det er musklerne i ryggen der er ømme så er det helt normalt, dødløft er en hård øvelse men også meget effektiv og gør man den rigtigt vil du opnå gode resultater.

Prøv at presse på det område der gør ondt men pres kun på selve musklen hvis det er ømt er det bare muskelømhed som man får efter en god træning især når man prøver nye øvelser men med tiden vil det blive lidt mindre smertefuldt.

Hvis du kan bøje dig ned og røre dine fødder uden problemer så er det sandsynligvis ikke rygsøjlen der gør ondt, man kan få noget der hedder et hekseskud der gør satans ondt men så kan du ikke bøje dig ned og røre fødderne, av!

Kan sagtens røre mine fødder... Her fredag er det stadig ømt, men har næsten også trænet hver dag siden i søndags, så er faktisk øm i hele kroppen. Det er ikke øm når jeg bare sidder eller står op, det er når jeg fx. rejser mig, sidder mig ned eller bukker mig så er det ømt. Men efter jeres svar så lyder det vist som muskelømhed... :D

det er lidt svært med at vide om det er smerte eller ømhed i lænden synes jeg
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Hvem fortalte dig at du udførte øvelsen korrekt? Der findes en del selvproklamerede fitness eksperter, men ikke allesammen giver lige god rådgivning. Dødløften er en fremragende øvelse, men også en skæbnesvanger øvelse, hvis ikke den udføres korrekt.

Så hvis du er i tvivl, så søg lidt information omkring øvelsen, og tjek evt. op med noget youtube ala dette:

Jeg vil ikke foreslå dig at udføre øvelsen som hende her, men hun gør ikke ondt at se på (i hvert fald ikke hendes overkrop)

Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

OMG bundesball! det burde være strafbart at indsætte sådan en film med sådan et stønnende kvindemenneske =P~ :´)

Den var jeg slet ikke forberedt på. Shame on you buddy.
Brugeravatar

Biggalow skrev:OMG bundesball! det burde være strafbart at indsætte sådan en film med sådan et stønnende kvindemenneske =P~ :´)

Den var jeg slet ikke forberedt på. Shame on you buddy.

Det er de små glæder der gør livet værd at leve...
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Terrago skrev:Tog dødløft i onsdags for første gang, jeg tog 50 kg og fik at vide at jeg gjorde det rigtigt. Men nu er jeg blevet øm i den nederste del af ryggen omkring lænden og ville høre om det er normalt, er nemlig bange for at få rygskader hvis jeg gør det forkert.

Den første gang jeg kørte dødløft var jeg syreligt øm en uge efter, så tag det bare roligt, men for en sikkerheds skyld så gør som andre allerede har sagt og find noget fornuftig information til teknik.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Det er formentlig bare DOMS. Med tiden vil du lære at skelne mellem ømme muskler og skader.

Hvis du er i tvivl om teknikken, så upload en video af øvelsen her i tråden.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00