Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1379
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1376

Følg bodybuilding.dk på

Ominim eller Maximum Vitamin..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey..

Hvad skal jeg vælge og hvorfor?

Maximum og/eller Ominim..

har nogle andre spørgsmål også..

C-Vitamin, er det til noget godt at tage det ved siden af det som er i vitamin piller?

Er der nogen grund til at tage f.eks. Udo's choice Olie/fedt .. samtidig med Fiskeolie? ..
Ingen har tid til træning, man tager sig tid!!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Slet ingen som kan hjælpe? :roll:

Styrkeliste

Jeg ville nok vælge Omnimin frem for Maximun da du får flere vitaminer og mineraler i Omnimin.

I øjeblikket bruger jeg er et mærke der hedder Spectro, det ligner meget Omnimin men er et rent natur produkt.
Det kunne du også prøve..

Mvh
Rasmussen
"Life is what happens to you while you´re busy making other plans." -- John Lennon
Brugeravatar

Geografisk sted: Sin City

Træner her: FitnessDK Roskilde

Kostplan: Ingen kostplan

GettingBig, tak for svaret.. Men jeg har fået fortalt at Maximum er de stærkeste vitaminpiller på markedet?

Styrkeliste

Lyst skrev:GettingBig, tak for svaret.. Men jeg har fået fortalt at Maximum er de stærkeste vitaminpiller på markedet?

Det er ikke nødvendigvis sundt at vitaminpillerne er stærke. Store doser kan have en modsat effekt.

Iøvrigt er det lige blevet bevist at C-vitamin ikke har nogen gavnlig effekt på f.eks. forkølelse.
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =2/menu=1/

Det er en myte at fiskeolie smører leddene, men det kan have mange gavnlige effekter:
viewtopic.php?t=8807&highlight=
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

[quote="Bjørnen
Iøvrigt er det lige blevet bevist at C-vitamin ikke har nogen gavnlig effekt på f.eks. forkølelse.
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =2/menu=1/

[/quote]

jep.. men tilgengæld har det en posetiv effekt på restitutionen efter en hård omgang bøf pumpning :D
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kuglen, hvad mener du med det? +, har hørt det er godt for huden og immunforsvaret... står der også under bodyman's salgstekst..

Styrkeliste

Lyst skrev:Kuglen, hvad mener du med det? +, har hørt det er godt for huden og immunforsvaret... står der også under bodyman's salgstekst..

B-vitaminerne er bedre for huden end C.. Men C vitamin er den vitamin du skal have i de største mængder. Men du får faktisk dækket dit behov vha. Omnimin.
Et råd jeg kan give dig er at spise dine vitaminer sammen med et fedtindholdigt måltid, da nogle vitaminer er fedtopløselige, kroppen optager dem altså kun ved hjælp af fedt.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Steve- Kommer ti lat tage dem sammen med Fiskeolie. :D , Men altså, hvad skal jeg tage Ominim eller Maximum? Ingen som kan komme med et direkte svar?

Styrkeliste

Lyst skrev:Steve- Kommer ti lat tage dem sammen med Fiskeolie. :D , Men altså, hvad skal jeg tage Ominim eller Maximum? Ingen som kan komme med et direkte svar?

Okay det er en god ide. Men stadig helst sammen med et måltid. Så optages de generelt hurtigere, og de max 3 gram fiskeolie er ikke meget.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Lyst skrev:Kuglen, hvad mener du med det? +, har hørt det er godt for huden og immunforsvaret... står der også under bodyman's salgstekst..

det er faktisk ganske enkelt..

når du træner svækkes dit imunforsvar betydeligt idet kroppen nedbryder alle tilstædeværende nærringsstoffer. c-vitamin styrker kroppens imunforsvar og hjælper til at restituere hurtigere efter træning. sammen med et tilskud af e- vitamin, protein og kulhydrat nedsætter det kroppen produktion af cortisol med 60-80%.

omnimin er imo et ganske udemærket valg idet disse indeholder alle de vitaminer og mineraler kroppen har brug for. dog vil jeg anbefale at tage et ekstra tilskud af c- vitamin.
Brugeravatar

Styrkeliste

Steve- Okay tak for svaret. :)

Kuglen: Ja men Maximum har også guarana + ingefær og den har også alt det man skal have... Damen i mit center som er alt muligt fyseterapi + massage osv. siger det er den stærkeste på marked og den har alt man har brug for.. det er fordi Maximum kan jeg få til indkøbs pris kan få 200stk. for 300kr. så det er lidt billigere end ominim men hvis Onimim er meget bedre end maximum vil jeg jo ikke købe det. :)

Tænkte på: Fiskeolie + C-vitamin kan man godt bruge det fra Masat, Bilka, Netto osv. eller er det ikke lige meget hvor det er købt?

Styrkeliste

hvis du kan få maximum til indkøbspris er det jo klart nok dit første valg. jeg er ikke uddannet indenfor medicin, så jeg skal ikke gøre mig klog på hvor stor forskel der vil være på om man vælger den ene eller den anden.

fiskeolie kan du sagtens bruge det fra matas, det samme gælder c- vitamin.

omnimin da billigere end maximun hvis du giver 300kr for 200 stk.... :?
Brugeravatar

Styrkeliste

og by the.. way lyst... her er lige en artikkel med gode referencer omkring gurrana som jeg synes du skal læse.

imo har det intet at gøre i en vitamin pille

:evil:

http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/kosttilskud/ginseng_og_andre_kosttilskud/
Brugeravatar

Styrkeliste

Kuglen Ja ved jeg godt, siger heller ikke maximum er billigst.. hvis jeg har gjort det er det en fejl. :) Men med sådanne varer må Pris og kvalitet da også hænge sammen? jeg får det jo en del billigere end hvis jeg skulle købe 200stk over bodyman.dk og i mit center skal jeg ikke betale fragt. Men altså hvad er der galt med guarana er i Maximum, det giver jo bare ekstra energi, det er vel bare en fordel?:) men læser lige den artikel der.

Ved du nogle steder man kan købe Fiskeolie og C-vitamin så det ikke koster 500kr for 100stk. :) nu når du siger det er hip som hap hvad man køber..

Styrkeliste

Den artikel du henviste til siger jo ikke rigtig noget om stoffet, andet end at jeg skal kigge hvor meget der er i maximum + at hvis jeg får noget ud af det så til sidst skal jeg bare have mere og mere.. Men altså hvorfor er det alle anbefaler ominim og ikke maximum når maximum åbenbart er bedre + det har lidt ekstra ting som giver mere energi osv... ?

Vil gerne have svar på de andre spørgsmål også..

Er der grund til at købe: Udo's chioce samtidig med man spiser fiskeolie?

Styrkeliste

Styrkeliste

kuglen skrev:[

Det skulle ananas vist også. Kan bare ikke helt huske hvad der er i.
Brugeravatar

Styrkeliste

Her er noget jeg så i en tråd på et andet forum som jeg syntes er rimelig intressant. :) Det er lang læsning, men syntes man får meget ud af det..

Omnimin anbefalede jeg netop til den person, som jeg omtalte i første indlæg. Han havde gigt. Jeg anbefalede 1 Maximum den ene dag og 1 Omnimin den anden dag. I dag kan jeg krumme tæer over min såkaldte rådgivning.

Omnimin er ikke nødvendigvis dårlig. Myndighederne har godkendt produktet. Og personligt synes jeg, at EU bør investere måske 2 milliarder kroner i et stort projekt, som skal vise om, om Omnimin virrkelig er så revolutionerende og god, som noget tyder på. Personlig vil jeg være ked af, hvis den fjernes fra markedet, da det er en meget spændende pille.

Men jeg har for et stykke tid siden meldt producenten bag produktet til Lægemiddelstyrelsen, da jeg synes, at producenten i reklame overtræder, hvad der er god moral. Sagen er mig bekendt endnu ikke afsluttet.

Og jeg har for kort tid siden haft nogle hede debatter om netop Omnimin med en person, der underskriver sig Mr. Universe. Som det kan læses andetsteds, mener jeg, at han begyndte at sprede løgnehistorier om mig. Debatten foregik på 3 debat-fora/forummer. På 2 af disse fora var hans og mine indlæg så mange og lange, at flere af læserne til sidst blev trætte af os begge 2. Det kan jeg i og for sig godt forstå.

I denne mail vil jeg blot påstå, at det endnu ikke er bevist/dokumenteret, at Omnimin er sundere end de almindelige "100%ADT"-piller. (ADT er myndighedernes Anbefalet Daglig Tilførsel). Til de personer, der spiser Omnimin, vil jeg spørge: "Hvorfor tror I, at I har brug for så store mængder af antioxidanterne C-vitamin og E-vitamin?

B. FOR MEGET AF DET GODE:

I flere multi-vitamin/mineral-piller er der ca. 20-25 forskellige vitaminer og mineraler. Med andre ord er der rigtigt mange stoffer i en enkelt tablet. Personligt vil jeg gerne have lidt flere forskellige vitaminer, mineraler eller antioxidanter i.

Men man skal vide, at for hver stof man tilføjer, er der en endnu større chance for, at stoffer vil modarbejde hinanden. Så i min såkaldte "LIGHT"-tablet ville jeg måske stoppe ved ca. 30-35 "aktive" stoffer.

I en almindelig bredtdækkende multi-vitamin/mineral-pille er der som sagt 20-25 forskellige vitaminer/mineraler. Det er på den ene side godt, at pillen indholder en bred vifte af stoffer, da nogle stoffer samarbejder. Det er på den anden side vigtigt at begrænse sig, da nogle stoffer også modarbejder hinanden.

I hver enkelt plante eller alge findes der flere forskellige stoffer. Så hver gang du tilsætter en plante eller alge, bliver der ikke blot lagt et enkelt stof i pillen. Nej, der bliver proppet flere stoffer i pillen. Det kan nemt blive for meget af det gode.

Jeg vil påstå, at hverken producenter, myndigheder, brugere eller kostvejledere kan overskue/gennemskue dette virvar af stoffer.

Derfor vil jeg advare mod brug af Maximum, Spektro, Vitamun og lignende produkter, der indeholder MANGE forskellige alger, planter m.m.

Producenterne kan selvfølgelig have været så heldige, at den gavnlige effekt er større end de eventuelle bivirkninger. F.eks ved jeg, at nogle har brugt Longo Vital - med MANGE planter - mod problemer i munden.

Så det kan være, at effekten af SAMARBEJDET mellem planter og vitaminer er større end den bivirkning, hvor nogle stoffer MODARBEJDER hinanden. Det må man håbe er tilfældet i mange af produkterne. Og ja, det tror jeg også er tilfældet i flere produkter af denne type. Men som tommelfingerregel forstår jeg ikke, at man tør bruge disse produkter.

Den - efter min mening - eneste beroligende ting ved sådanne "proppede" piller, er, at det vel kun indeholder små mængder af hver enkelt plante/alge. Hvis der skal være mange forskellige slags planter/alger m.m. i, må de vel slås om pladsen ?. Så det må være begrænset, hvor meget der kan være i en enkelt pille. En rimelig stor multi-vitamin/mineral-pille vejede jeg til 1100-1200 mg. Det er selvfølgelig en lidt anden sag, hvis dagsdosis er op til 5 piller. Så er der jo rimeligt med plads.

C. HØJST 3 PLANTER, ALGER M.M.:

Mange af de planter og alger, som findes i Maximum, har jeg selv drømt om at komme i en pille. Enkeltvis virker de jo som spændende stoffer. F.eks synes jeg, at ginseng er en spændende plante. Og bag skrivebordet virker de smukke teorier jo spændende. Som privatperson er jeg da heller ikke i tvivl om, at en nogle planter/alger supplerer hinanden på fornemste vis.

For år tilbage ideudviklede jeg for sjovt en pille, der skulle indeholde ca. 50 % kunstige vitaminer og 50 % naturlige. Det vil sige, at de 50 % af C-vitamin var naturligt og skulle stamme fra hyben og acerola, der begge er naturlige kilder til C-vitamin. Den naturlige halvdel af beta-caroten skulle bestå af gulerod og en bestemt alge, så man bevarede noget af beta-carotenet i sin naturlige sammenhæng.

Og A.Vogel/Bioforce har haft - og måske stadig har - en vitaminpille, hvor naturlige planter eller alger m.m. bidrager med vitaminer.

Der har været lignende ideer i de sidste mange år.

På den ene side virker det fristende for producenter at lave sådanne produkter, hvor planter/alger m.m. støtter de kunstige vitaminer. Hvor naturligt C-vitamin er pakket ind i acerola og hyben; det vil sige hvor C-vitamin hører hjemme.

På den anden side risikerer man - endnu ukendte - bivirkninger. Og selvom det er naturligt, kan det godt have bivirkninger. En enkelt plante som perikon/perikum - planteverdenes grønne lykkepille - menes f.eks er påvirke effekten af forskellige typer af medicin.

Som sagt mener jeg, at det er okay med 2-3 alger/planter i en multi-vitamin/mineral-pille. Det giver - som en læser siger - lidt ekstra "krudt". Men så synes jeg også, at man skal holde sig til det. Hverken myndigheder, kostvejledere eller kostvejledere kan nemlig overskue/forudsige, hvordan det virvar af stoffer sam- og modarbejder med hinanden.

Maximum, Spektro, Vitamun og andre piller med MANGE planter/alger vil uden tvivl medføre nogle positive effekter. Disse kan nogle forbrugere vel mærke. Men som sagt forstår jeg ikke, at man tør tage dem, da der kan være hidtil ukendte bivirkninger, som skyldes at nogle af mange stoffer modarbejder hinanden.

D. MAXIMUM:

Ifølge en reklame på en hjemmeside er der over 200 forskellige stoffer i Maximum. Hvordan holder man som kostvejleder eller producent styr på alle disse stoffer? Det er umuligt.

Kan myndigheder eller producent garantere, at nogle af stofferne i de MANGE planter og alger ikke modarbejder hinanden i så høj grad, at det er uhensigtsmæssigt på længere sigt? Næppe.

For 10-15 år siden stillede jeg nogle spørgsmål om Maximum til producenten. På samme måde kunne man stille nogle spørgsmål m.h.t. de forskellige mineraler i Maximum til de personer, der anbefaler Maximum.

E. SEN - TIL DIG OVER 50:

Den travle forbruger uden fagviden vil aldrig kunne vurdere, om en multi-vitamin/mineral-pille er god eller ej. Personale i helsekostbutik, Matas eller apotek kan nok heller gøre det. Jeg tvivler ihvertfald. Og de kostvejledere, der anbefaler en bestemt multi-vitamin/mineral-pille, burde man gå på klingen med nogle kritiske spørgsmål.

På samme måde kan jeg heller ikke vurdere, om den pille, som jeg tager, er god eller dårlig. Jeg har heller ikke "studeret" den godt nok endnu. Jeg kan med andre ord ikke garantere, at den er god. Jeg vil derfor ikke anbefale den, men blot gøre læserne opmærksomme på denne spændende mulighed.

Jeg har valgt at tage fuld dagsdosis - det vil sige 2 piller - af "SEN - TIL DIG OVER 50". Så vidt jeg kan se, er der forskel på dem i glas og dem i æske. Det er dem i æske, som jeg bruger. (JEG VED IKKE, OM JEG MÅ SKRIVE PRODUCENTS NAVN OG FORHANDLER, SÅ DET GØR JEG IKKE).

Der står, at de er beregnet til folk over 50 år. Jeg er kun 41. Jeg tror, at en af grundene til, at de anbefales til personer over 50 år, er, at de indholder mindre jern end flere andre mærker. Og kvinder i den fødedygtige aldre mister jo jern ved menstruationen. Men for en del voksne mænd er denne mængde jern, som "Sen" indeholder, mere end rigeligt.

Som privatperson tager jeg 1 "SEN" morgen og 1 "SEN" aften. Det supplerer jeg så med nogle andre antioxidanter og fedtsyrer/olier.

Styrkeliste

Bjørnen skrev:Det skulle ananas vist også. Kan bare ikke helt huske hvad der er i.

c-vitamin :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyst skrev:Her er noget jeg så i en tråd på et andet forum som jeg syntes er rimelig intressant. :) Det er lang læsning, men syntes man får meget ud af det..

Citat

Hvem har skrevet citatet?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

lyst:
jeg har ikke sagt at omnimin er bedre end maximum eller omvendt... men jeg ser absolut ingen grund til at købe maximum der er ca 25 øre dyre pr. stk pga en lille sjat guarna der udelukkende har en effekt hvis man tager det lige før træning, og eftersom vitaminer bør tages sammen med et måltid passer det imo ikke ind der.

man bør indtage et måltid (vil ikke beskrive hvad der skal være i dette, da det ikke har nogen relevans for tråden) ca 1 time før træning, gurana skal indtages 15-20min før træning... vitaminer skal tages sammen med et måltid.. kan du se problemet?
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:
Bjørnen skrev:Det skulle ananas vist også. Kan bare ikke helt huske hvad der er i.

c-vitamin :D

Pfffwhahaha!! :lol:

Godt gået Bjørnen.. :thumpup:
Brugeravatar

Styrkeliste

[quote="Bjørnen]

Pfffwhahaha!! :lol:

Godt gået Bjørnen.. :thumpup:[/quote]

:D
Brugeravatar

Styrkeliste

Som C-vitamin-tilskud vil jeg anbefale hyben. Hyben indeholder 5 gange så mange gange c-vitaminer end appelsiner. Desuden er hyben god til bodybuilding, da de har en antioxidant effekt. Det er godt mod inflammation. Ved overtræning og ømhed i leddene er hyben fantastiske. Gigtpatienter med slidegigt tager meget kosttilskud med hyben.
Jeg har selv læst en masse om hyben på http://www.moniques-reklame.dk - der er desuden en masse opskrifter, så man kan bruge hyben i madlavningen. Ellers kan du altid købe hyben-kapsler som kosttilskud.

Mere sanseløst sludder fra Monique.

Monique, jeg har dig stærkt mistænkt for at være en bot. Jeg har nu planlagt at censurere den side du linker til, idet jeg har forestiller mig at du på snedig vis benytter dine indlæg som reklame. Hvis dette mod forventning skulle være usandt, er jeg sikker på at du vil skrive endnu et indlæg der forklarer sammenhængen.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)