Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 933
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 930

Følg bodybuilding.dk på

ømme albuer efter PR i dips

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Efter at have lavet en PR i dips 3x5 med +50 kg har jeg fået ondt i albuerne.
Er det meget normalt, hvis man presser sig selv lidt for meget i dips?
holder en ufrivillig pause indtil det er i bedring.
Ville det evt Være en fordel at holde den på 20 kg og så køre gentagelserne langsommere?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Normalt? Ja.

Du skal ikke holde pause. Kør noget let tricepsarbejde, enten i form af high rep OH DB extensions, pushdowns eller BTN presses så der kommer noget blod igennem. Fokuser på slow reps og kontakt.

Ja, det ville være en fordel at køre med lettere vægte og mere kontrolleret tempo hvis du går i stykker af at køre tungt.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jeg får tit det samme af både BOR og pull-ups. Det plejer at gå væk af sig selv inden jeg skal kører øvelserne igen.

Det er helt normalt af få når man presser sig selv i øvelser hvor albuen er meget med ind over.

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Who am I skrev:Jeg får tit det samme af både BOR og pull-ups. Det plejer at gå væk af sig selv inden jeg skal kører øvelserne igen.

Det er helt normalt af få når man presser sig selv i øvelser hvor albuen er meget med ind over.

Helt normalt alligevel? Hvordan kan det være.

Når jeg har kørt max i bænk eller har kørt tungt i military oplever jeg ingenting i mine albuer.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

thaden skrev:
Who am I skrev:Jeg får tit det samme af både BOR og pull-ups. Det plejer at gå væk af sig selv inden jeg skal kører øvelserne igen.

Når jeg har kørt max i bænk eller har kørt tungt i military oplever jeg ingenting i mine albuer.

Fordi du presser dig selv mere end dine led og muskulatur er vant til når du sætter en PR og nogen øvelser er værre end andre i den henseende.

Tak for svar. Min plan var at holde en uges pause og så starte stille op, og se hvordan det går.
Men rart at høre, at jeg ikke er den eneste, med det problem trods alt :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Who am I skrev:
thaden skrev:

Fordi du presser dig selv mere end dine led og muskulatur er vant til når du sætter en PR og nogen øvelser er værre end andre i den henseende.

Men derfor svarer du stadig ikke på mit spørgsmål når jeg ikke oplever dette. Vil du mene jeg er unormal?
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

thaden skrev:
Who am I skrev:
thaden skrev:

Men derfor svarer du stadig ikke på mit spørgsmål når jeg ikke oplever dette. Vil du mene jeg er unormal?

Alle folk er jo sat forskelligt sammen :) (Folk får ikke nødvendigvis de samme skavanker)

Jeg oplever heller intet i albuerne ved hverken bænk, military eller dips for den sags skyld. (bænk mærker jeg tilgengæld i skuldrene ved PR forsøg)

BOR går i albuerne på mig hver gang jeg går efter en PR.

thaden skrev:Men derfor svarer du stadig ikke på mit spørgsmål når jeg ikke oplever dette. Vil du mene jeg er unormal?

Det var da helt vildt så irrelevante dine indlæg er :lol:

Det er normalt for MANGE (og dermed ikke nødvendigvis dig selv eller nogen du kender) at opleve irritation i albueleddet når de kører tunge presseøvelser, hvis de ikke har været igennem den fornødne forberedelse. Det har du til gengæld sikkert, eller også er du blot heldig. Dermed ikke sagt at det - blot fordi det er normalt - ikke er noget der bør tages hånd om, men det er sgu sket for de fleste engang eller to.

Og nej, du er ikke unormal. Du er god nok som du er.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Er det BEGGE albuer der er ømme, og lige ømme?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online