Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1235
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Ommøbelering af fedt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle sammen :)

er helt ny herinde, men håber da i vil hjælpe mig med et spørgsmål jeg har!

Kan man ommøbelerer fedt til muskler? altså har en fedt % på 17 pt, og har lagt et udemærket kost program (syntes jeg da selv) men med mit kost program der rammer jeg kun lige mit ligevægts indtag (energi forbrug), så det vigtige spørgsmål er om jeg kan stige i styrke og masse med mit kost program og samtidet gå ned i fedt %

undskyld den manglende orden :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

KarstenBoye skrev:Hej alle sammen :)

er helt ny herinde, men håber da i vil hjælpe mig med et spørgsmål jeg har!

Kan man ommøbelerer fedt til muskler? altså har en fedt % på 17 pt, og har lagt et udemærket kost program (syntes jeg da selv) men med mit kost program der rammer jeg kun lige mit ligevægts indtag (energi forbrug), så det vigtige spørgsmål er om jeg kan stige i styrke og masse med mit kost program og samtidet gå ned i fedt %

undskyld den manglende orden :)

Nej det kan du ikke.
Men du kan tabe fedt og bygge muskler. Jeg vil nok foreslå dig at gå i underskud til du kommer ned i en anstændig fedtprocent, og så bulker dig op derfra.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Hej Mini-Arnold

Oka, men mens jeg er i underskud af kalorier, vil jeg så miste styrke og masse hvis jeg træner intensivt samtidet eller hvad vil der ske i min periode hvor jeg er i underskud?

på forhånd tak :)

KarstenBoye skrev:Hej Mini-Arnold

Oka, men mens jeg er i underskud af kalorier, vil jeg så miste styrke og masse hvis jeg træner intensivt samtidet eller hvad vil der ske i min periode hvor jeg er i underskud?

Hvis du er nybegynder, og ikke ligger i for massivt underskud, så er der god mulighed for at du kan stige i både masse og styrke. Og specielt i styrke, da man i starten oplever ret udtalte neurale tilpasninger. Hvis du har trænet i længere tid, så bør man for det meste være tilfreds med at vedligeholde styrke og muskelmasse, mens man ligger i underskuder. Hvis du bliver markant mindre og slappere, så er dit underskud for stort.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

KarstenBoye skrev:Hej Mini-Arnold

Jeg vil bestemt anbefale dig at passe din styrketræning imens du er i underskud. Du kan sagtens bibeholde din styrke, og sågar øge den, såfremt du får dine nødvendige proteiner skulle dette ikke være et problem.
Du vil altid miste lidt masse under et cut, men det er vidst ubetydeligt for dig, da det lyder til at du er rimelig ny i faget.

- Correct me if i'm wrong?
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for svar begge to :)

Jo jeg er ret ny inderfor styrketræning, har trænet seriøst i 7-8 uger nu, så er vidst desværre ovre min opstart med de hurtige resultater? man kan ihvertfald se træningen og er steget ret godt i kg i mange af øvelserne! men er 2000 KJ ikke det optimale underskud?

Så vil jeg nemlig gå igang med at omregne mit kost program, ellers kunne jeg vel bare tilføje en løbetur 4-6 gange om ugen vil det så ikke også hjælpe nok på kalorie forbruget?

Jeg vil bare så nødigt træne "for sjov" mens jeg er i underskud (det hedder også at cutte, ikke? )

KarstenBoye skrev:Tak for svar begge to :)

Jo jeg er ret ny inderfor styrketræning, har trænet seriøst i 7-8 uger nu, så er vidst desværre ovre min opstart med de hurtige resultater? man kan ihvertfald se træningen og er steget ret godt i kg i mange af øvelserne! men er 2000 KJ ikke det optimale underskud?

Så vil jeg nemlig gå igang med at omregne mit kost program, ellers kunne jeg vel bare tilføje en løbetur 4-6 gange om ugen vil det så ikke også hjælpe nok på kalorie forbruget?

Jeg vil bare så nødigt træne "for sjov" mens jeg er i underskud (det hedder også at cutte, ikke? )

det optimale kcal indtag er forskelligt fra person til person. som regel siger man 300-500 kcal under dit ligevægtsindtag som det optimale for at cutte.. og ligeså mange kcal i overskud for at bulke.

tror ikke dine begynder gains er gået helt ud på 8 uger, men ved ikke så meget om det.

btw. du mener vel 2000kcal og ikke kj.. hvis du mener kj så er der noget galt :P

hver gang du er ude og løbe en tur forbrænder du nogle kcal. så jo, endten skal du spise mindre eller også skal du løbe ture, man må vælge en af delene :P.

og jo det hedder at cutte :P
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

søg på google efter ligevægtsindtag - og tag så 2. link i rækken.

Du kan på denne side finde en avanceret beregner - benyt dig af den, og placer dig så i et 500 kcal underskud i 1-2 måneder. Så burde du være nede omkring de 10-12% i stedet for 17%.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Styrkeliste

mange tak igen :)

mini-Arnold det vil jeg prøve, skriver senere med flere dumme spørgsmål håber i vil svarer :)

Madz jo mente sku 2000KJ, mente jo 500kcal - 2000KJ i underskud ikke mit totale indtag :D

KarstenBoye skrev:mange tak igen :)

mini-Arnold det vil jeg prøve, skriver senere med flere dumme spørgsmål håber i vil svarer :)

Madz jo mente sku 2000KJ, mente jo 500kcal - 2000KJ i underskud ikke mit totale indtag :D

aarh.. misforstod :P
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

Mini-Arnold er denne her beregner ikke noget bedre end den du henviste til?
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/

Det er ihvertfald den jeg har brugt, så vil bare gerne lige vide hvilken du syntes der er bedst?

Mini-Arnold er denne her beregner ikke noget bedre end den du henviste til?
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/

Det er ihvertfald den jeg har brugt, så vil bare gerne lige vide hvilken du syntes der er bedst?

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster