Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1090
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1088

Følg bodybuilding.dk på

Ondt i lænden efter dødløft

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Flere dage efter dødløft, har jeg den velkendte smerte i det øverste rygparti - men det gør også ondt i lænden (smerten er den samme som når man laver Hyperextension). Da smerten er "velkendt" og teknikken er meget tæt på perfekt tror jeg ikke der er noget galt, men hvad siger de erfarne her ?

derudover så de efterfølgende dage jeg har kørt dødløft, er der en hvis træthed i min ryg.
F.eks. hvis jeg sidder i én (fohroldsvis ubehagelig) posittion for længe, kan jeg mærke at det igen "gør ondt / er træt" i lænden.. er dette naturligt?

Min teknik er Godkendt!!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes godt man kan mærke når smerten er kommet af dårlig teknik, hvilket også var en grund til at jeg en overgang droppede dødløft da jeg ikke skulle risikere noget :P Men det underlige var dog at jeg før havde haft fin teknik og uden denne smerte i lænden. Så hvis det skulle gå hen og have været en "fin" smerte så ville det da være nice. Og så kan jeg ikke vente til at komme igang med dødløft igen efter det program jeg kører nu.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Logbog: Vis logbog

M - B skrev:Hey!

Flere dage efter dødløft, har jeg den velkendte smerte i det øverste rygparti - men det gør også ondt i lænden (smerten er den samme som når man laver Hyperextension). Da smerten er "velkendt" og teknikken er meget tæt på perfekt tror jeg ikke der er noget galt, men hvad siger de erfarne her ?

derudover så de efterfølgende dage jeg har kørt dødløft, er der en hvis træthed i min ryg.
F.eks. hvis jeg sidder i én (fohroldsvis ubehagelig) posittion for længe, kan jeg mærke at det igen "gør ondt / er træt" i lænden.. er dette naturligt?

Min teknik er Godkendt!!

Prøv at filme det næste gang du skal dødløfte
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 115.00

Galleri: Vis galleri (4)

HAKKAKI skrev:
M - B skrev:Hey!

Min teknik er Godkendt!!

Prøv at filme det næste gang du skal dødløfte

Og smide det heroppe?

#The dane:
"smerten" som beskrevet, er den samme som man får ved hyperextensions, så det er vel "naturligt". Det er mere det at jeg ikke kan side i f.eks. biografen i en hel film uden at have stort ubehag!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Altså nu er det jo ikke normalt at have smerter i hverken dødløft eller hyperextensions, men da begge involverer ryggen skulle du måske overveje; enten er din teknik forkert, eller også har du rygproblemer. Prøv at se om det bliver bedre med god teknik, evt. få en til at spotte din teknik - og ellers tag til lægen
"There are no shortcuts to any place worth going."
Brugeravatar

Geografisk sted: Vanløse, København

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Jeg ser yderst sjældent fin teknik i dødløft.
Når det er sagt skal du kende til forskellen på muskelømhed og smerter pga fejlbelastning af bløddele. Ellers burde du ikke træne avancerede øvelser som dødløft.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

poul hansen skrev:Ellers burde du ikke træne avancerede øvelser som dødløft.

+1

Herinde er der en alt for udbredt 'forståelse' om at man SKAL lave dødløft for at få en massiv ryg.
- Det er uden tvivl en fantastisk øvelse, men også med en stor skade risiko når det laves af begyndere.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jo tungere du løfter desto værre bliver teknikken.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har døjet rigtig meget med problemer i lænden. For mit vedkommende skyldes det en irritation i brusk-ledet i et af mine nederste diskus, altså noget holdningsrelateret. Jeg havde også rigtig stort ubehag ved at sidde i længere tid.

Hvis det fortsætter og du ikke kan strække dig fra det, ville jeg nok råde dig til at opsøge en kiropraktor. Det behøver nødvendigvis ikke skyldes dødløftet, men det kan vel fremprovokere det.
Toscanini once recorded a piece sixty five times. You know what he said when he finished? "It could be better." Think about it.

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

poul hansen skrev:Jeg ser yderst sjældent fin teknik i dødløft.
Når det er sagt skal du kende til forskellen på muskelømhed og smerter pga fejlbelastning af bløddele. Ellers burde du ikke træne avancerede øvelser som dødløft.

ahh, det gyldne ord, og min fejlformulering.
Den der "smerte" i anførselstegn jeg snakkede om vil nok være mere præcis hvis jeg sagde muskelømhed - med andre ord, muskelømheden i lænden er den samme, og det er den eneste smerte.

mit teknik er (uden eget intiativ) blevet rost af et par stykker bl.andre Jan Horshauge (http://www.powerliftingdb.com/resultatD ... ?licnum=30) - Så den ER fin :)

så lad mig opsumere igen.
* Efter DL har jeg et velkendt muskelømhed i lænden som man også har ved hyperextensions.
* mit teknik er fin.
* men når jeg sidder i samme Unaturlig position i længere tid, føles det meget ubehageligt (f.eks. hvis min bærbar er på jorden og jeg sidder på jorden, foroverbøjet over den i 5-10 min. )

EDIT:
andre eksempler kan være at sidde i biografen under en film.
Og det er navntligt det sidste punkt (*) af min opsumering der bekymre mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster