Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 829
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 826

Følg bodybuilding.dk på

Opretholdelse af masse uden tung vægttræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Blev desværre indlagt i mandags efter hovedpine ved tung squat og har nu fået konstateret en sygdom inde i hovedet der gør at jeg ikke længere må træne da det øgede blodtryk og trykket vil give risiko for blødninger. Har trænet de sidste 10 år, i perioder 6-7 gange om ugen, og det er generelt en ting der fylder rigtig meget i mit liv. Har fået at vide at jeg gerne må dyrke motion såsom at gå og cykle, men ikke hård vægttræning. Det siger sig selv at jeg ikke skal ud og dødløfte og squatte tungt igen, men er der nogen der ved om man kan træne på en måde der ikke påvirker blodtrykket så meget - og i givet fald hvordan? Hvis man for eksempel ikke holder vejret, samt ikke bruger så tunge vægte, men kører flere reps i stedet, tænker jeg at man måske kan undgå problemer og alligevel lave nok til at musklerne ikke rasler af kroppen? Går selvfølgelig ikke i gang med noget før jeg har diskuteret det med lægerne men det kunne være rart at have noget konkret at cleare med dem. På forhånd tak.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lad være med at begynde et cut. Du undgår et for stort muskeltab.
Gør hvad lægerne siger, de ved nok mere end nogle randoms på et internetforum.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Vis kostplan

Borumpas skrev:Lad være med at begynde et cut. Du undgår et for stort muskeltab.
Gør hvad lægerne siger, de ved nok mere end nogle randoms på et internetforum.

Det er klart at lægerne ved mere, men på den anden side er det nok svært for dem at forstå hvor meget træning betyder for nogle, så det vil nok være nemmere for dem bare at sige "du må ikke træne", frem for rent faktisk at overveje nærmere om man ville kunne modificere træningen lidt og på den måde kunne lave lidt uden problemer. Derfor ville jeg gerne selv kunne foreslå noget for dem som de så kunne tage stilling til :-)

Styrkeliste

Læger ved nok noget omkring den sygdom og de konsekvenser en eventuel overbelastning vil kunne medføre. Til gengæld ved de fleste ikke det store omkring træning m.m. Det kan sagtens være at nogen af de kloge hoveder herinde vil kunne hjælpe dig frem til noget fornuftigt du så efterfølgende kan drøfte med lægerne. Lad os se om ikke der er nogen som melder sig på banen i den forbindelse.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Ved godt det ikke er meget af et tip, men i forhold til min erfaring med læger, så ved ingen af dem meget om træning osv. Så du må derfor selv prøve dig frem. Du kan evt købe en af de der blodtryks målere, og måle dit blodtryk osv. efter et sæt, hvor du prøver forskelligt, nemlig rep range, og det med at holde vejret osv.

Logbog: Ingen logbog

Broseidon skrev:Så du må derfor selv prøve dig frem.

Det kan godt være læger ikke ved ret meget om træning generelt, men hvis de siger der er chancer for indre blødninger hvis man fortsætter er det nok en meget dum ide at "prøve sig frem". Nu har det her som sådan heller intet med træning på den måde at gøre, men at TS har forhøjet blodtryk, og de ved trods alt hvad der kan forhøje blodtrykket, at de så ikke ved noget om motorik er så hvad det er.
Spørg lægen, eller nogle MEGET fagkyndige om der er noget du kan lave før du går ud og slår dig selv ihjel. Det kan godt være træning er vigtigt for dig, men du må lige sætte det i bero indtil du har fuld forståelse for dos and don'ts i denne sammenhæng.
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Det lyder som en træls omgang. Jeg forestiller mig at du kan høre din læge om træning med lange pauser imellem sættene. Selvom det ikke er det mest motiverende, så er det vel hvad der skal til for at få noget styrketræning ind, uden at påvirke dit blodtryk for meget. Derudover skal du overveje din vejrtrækning, og være striks med vandindtag (få gerne mere end du plejer).
http://www.poweraddict.dk
Rabatkode: Jurlander5
Brugeravatar

Reputation point: 15

Viggoermig skrev:

Det kan godt være læger ikke ved ret meget om træning generelt, men hvis de siger der er chancer for indre blødninger hvis man fortsætter er det nok en meget dum ide at "prøve sig frem". Nu har det her som sådan heller intet med træning på den måde at gøre, men at TS har forhøjet blodtryk, og de ved trods alt hvad der kan forhøje blodtrykket, at de så ikke ved noget om motorik er så hvad det er.
Spørg lægen, eller nogle MEGET fagkyndige om der er noget du kan lave før du går ud og slår dig selv ihjel. Det kan godt være træning er vigtigt for dig, men du må lige sætte det i bero indtil du har fuld forståelse for dos and don'ts i denne sammenhæng.

Helt enig har bestemt ikke tænkt mig at gå i gang med noget før det er drøftet med lægerne. Har allerede haft en lille blødning i hovedet pga. det der skete men heldigvis blev det ikke alvorligt. Skal til møde på neurokirurgisk på rigshospitalet og det er til dette møde at jeg godt kunne tænke mig at have nogle inputs med vedr. træning/motion selv. Så mange tak for input.

Og til jer andre, også mange tak for input det er værdsat.

Styrkeliste

Viggoermig skrev:

Nu er at prøve sig frem jo ikke en balls to the walls træning fra starten, men en langsom opstart under kyndige forhold, med vægte der måske ikke engang kan kaldes opvarmnings vægte. Og så derfra ved hjælp af en blodtryks måler, finde ud af hvad der er for meget eller for lidt. lægen vil uden tvivl kunne give ham guidelines, for hvor høj den må være...
Det vil jeg i store træk mene ville være det optimale, og det vil uden tvivl ikke give ham indre blødninger..

Logbog: Ingen logbog

Styrkeliste

Som Zyzz skrev til en person der skrev det samme spørgsmål i forbindelse med en brækket arm: "get on the gear brah".
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster