PatrickSan skrev:WannaBeBig skrev:http://www.news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/57-protienpulver-hvor-meget
Okay det er halvdelen af svaret på mit spørgsmaal:) Jeg ved godt at der er en grund til at man gør det- og at det har noget med effektiviteten at gøre. Hvad jeg ikke ved er, hvordan jeg skal lave et opspænd korrekt - er det bare et svaj i ryggen eller nogen bestemt teknik?
Har været lidt sløset saa glemte lige at nævne at jeg gerne hører noget om opspænd til både bænkpres og dødløft:)
Mange tak:)
det er bestemt ikke bare et svej i ryggen, prøv at stille dig hen til squat racket, først går du bare hen til stangen bukker dig ned, og løfter stangen ud fra en for høj position... dvasket sænker du dig ned til parallel og presser op igen; her mangler du opspænd.
Derefter sætter du stangen ud for brystet, dipper nedenunder den, spænd glutes, coren, hams, nakken osv. og løfter den ud meget kortvarigt efter du finder kontaktpunktet på ryggen (alternativt trapz hvis du kører high bar naturligvis). Herefter gå kun 1 langt skridt tilbage, forsat hold spændet, ikke ret dig helt ud, spænd ballerne og squat ned, sørg for at vende hårdt i bunden (aktiver glutes) og så squat op igen.... og så kommer det vigtigeste, lad være med at ændre alt muligt (fodstilling, stangens placering) mellem repsne, men hold spændet og squat til du segner.