Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Chayen skrev:Jeg optager kun suplerende protein efter træning eller fx. på arbejde, blandet op med maltodextrin og vand.

Chayen skrev:Min vægt har intet batteri mere så det er på øjemål p.t.
Men ellers er det vel ca. 35-40 g protein og 15-20 g maltodextrin

Chayen skrev:Går ikke så meget op i hvad det PRÆCIS skal være, så går efter de ca. 35-40 g protein og så ca halvdelen maltodextrin da jeg ikke vil have for meget kulhydrat, da det jo hen ad dagen godt kan forekomme i store mængder :p

Xiva skrev:Chayen skrev:Min vægt har intet batteri mere så det er på øjemål p.t.
Men ellers er det vel ca. 35-40 g protein og 15-20 g maltodextrin
Hvis det et efter træning, så er det sq en mærkelig fordeling!
Efter træning skal kroppen have 0,25g protein per krops kilo og 1g kulhydrat per krops kilo.

Marn06 skrev:Problemet i det med at kroppen skal bruge hurtigt optagelige proteiner er jo fokus i den undersøgelse jeg linkede, da kroppen kun kan optage ca. 15 g. protein pr 1½ time er det godt med langsomt optagelige proteiner hvis altså det overhovedet kan tage mere end 1½ time at fordøje de langsomt optagelige proteiner, hvis vi f.eks. siger at det tager 3 timer at fordøje 30g kasein protein ville det jo være ideélt, hvis denne undersøgelse overhovedet holder selvfølgelig. Men synes det kunne være interessant hvis der er nogen herinde på siden som bruger fordøjelses enzymer som kosttilskud for at få mere ud af deres protein.

Chayen skrev:Marn06 skrev:Problemet i det med at kroppen skal bruge hurtigt optagelige proteiner er jo fokus i den undersøgelse jeg linkede, da kroppen kun kan optage ca. 15 g. protein pr 1½ time er det godt med langsomt optagelige proteiner hvis altså det overhovedet kan tage mere end 1½ time at fordøje de langsomt optagelige proteiner, hvis vi f.eks. siger at det tager 3 timer at fordøje 30g kasein protein ville det jo være ideélt, hvis denne undersøgelse overhovedet holder selvfølgelig. Men synes det kunne være interessant hvis der er nogen herinde på siden som bruger fordøjelses enzymer som kosttilskud for at få mere ud af deres protein.
Man kan ikke sige at ''kroppen'' kun kan optage 15 g. protein pr 1,5 time.
Dvs. et muskelbundt på 120 kg kun kan optage dette og en tynd dreng ligeledes?

TK421 skrev:Jeg ved at protein nedbrydes af pepsin og saltsyre, men har ikke hørt om hurtigt nedbrydelige proteiner, men det lyder spændende. Vil prøve at finde noget om det på nettet.
Jeg har derimod læst om komplette (essentielle) og ikke-komplette proteiner, hvor af de komplette altid bør prioriteres.
.
I snakker om at et stort muskelbundt kan optage flere proteiner end en bette splejs men for at optage protein skal det fordøjes altså omdannes til aminosyrer før det kan optages af kroppen.

JensL skrev:I snakker om at et stort muskelbundt kan optage flere proteiner end en bette splejs men for at optage protein skal det fordøjes altså omdannes til aminosyrer før det kan optages af kroppen.
Taler du om optagelsen af aminosyrer fra tarmen eller de aminosyrer der i musklerne benyttes i proteinsyntesen?
Du kan godt regne med at, den lille mand er ligeså god til at optage aminosyrerne som det store brød. Kroppen vil som udgangspunkt optage det hele for så evt. at deponere det overskydende.

Smeden skrev:Pointen er bare at det ikke er så simpelt som man skulle tro.

Smeden skrev:Hvad i alverden ville dog få dig til at indtage 25-30g protein i timen?

Smeden skrev:Der er ingen grund til at tro at en stor man kan optage mere protein end en lille. Måske en høj mand i forhold til en kort, men størrelsen på ens muskler har ikke noget at sige her - det drejer sig om længden af tarmsystemet.
Med hensyn til de 15 g pr 1.5 time, så syntes jeg det er strengt at sætte som absolut værdi. Værdien er lav, fordi transithastigheden er stor. Dvs. at på tom mave vil en tyndtflydende væske nok fare for hurtigt igennem til at proteolytiske enzymer kan nå at følge med. Ved at tilsætte fordøjelsesenzymer til en shake vil man ikke kunne påvirke transithastigheden, men man vil kunne accelerere proteolysen og dermed forbedre optaget.
Problemet med disse foreløbige konklusioner er først og fremmest at vi meget sjældent faster. Transithastigheden for tyndtflydende væsker i et totalt tomt system har én værdi, men den værdi er ikke overførbar til alle os der spiser en gang imellem. Mad vil sænke transithastigheden, men det vil naturligvis også påvirke enzymaktiviteten (eller man kunne forstille sig der var en ren rummelig blokering).
Pointen er bare at det ikke er så simpelt som man skulle tro.

Smeden skrev:Jeg undrer mig over hvordan du kommer fra, at grænsen gik på 15g pr 1.5 time til nu at ville spise 25-30 i timen?
At man skal have 1.5g protein pr kg kropsvægt nødvendiggører slet ikke at man er nød til at spise 100 af dem i løbet af fire timer. I lyset af de resultater der, vil jeg faktisk mene tværtimod.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster