Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Legend skrev:Er tid et problem for dig?

Legend skrev:Med et par dynamiske mobilitetsøvelser supersættet med reps med tom stang kan du varme helt fint op.

Du kan finde inspiration her: http://maxer.dk/videoer/mobilitet-i-und ... 7-øvelserAl2 skrev:Har ingen erfaring med dynamiske mobilitetsøvelser så hvad anbefaler I her?

RuneB skrev:men hans tid er netop givet bedre ud kun med opvarmnings sæt og lidt cardio.
så drop sving og mobilitets øvelserne

MisMiv skrev:RuneB skrev:men hans tid er netop givet bedre ud kun med opvarmnings sæt og lidt cardio.
Mobilitetsøvelser overgår langt cardio til generel opvarmning. Der er ikke nogen der siger at man skal bruge 20 min på at komme +10 øvelser igennem, men evt bare noget squat-2-stand og nogle mountain climbers - lidt frisk tilgang til det så får du endda pulsen op

Legend skrev:Med et par dynamiske mobilitetsøvelser supersættet med reps med tom stang kan du varme helt fint op.

RuneB skrev:MisMiv skrev:RuneB skrev:men hans tid er netop givet bedre ud kun med opvarmnings sæt og lidt cardio.
Mobilitetsøvelser overgår langt cardio til generel opvarmning. Der er ikke nogen der siger at man skal bruge 20 min på at komme +10 øvelser igennem, men evt bare noget squat-2-stand og nogle mountain climbers - lidt frisk tilgang til det så får du endda pulsen op
og nej dit indlæg giver ikke mening.
fordi du ikke nævner varme.
det er sådan set bare et rigtigt dårligt råd.
RuneB skrev:point med opvarmningen er primært en temperatur stigning lokalt i muskulaturen der øger performance og nedsætter skades risikoen. Der sådan set rimeligt entydigt i forskningen.
Javel!
1. VARM gør dig stærkere! hurtigere og nedsætter din skades risiko!
2. VARM øge mængden af synovial væske i de bevægede led som blandt andet ernære ledbrusken. Det vil du meget gerne have!
javel, hænger godt sammen med dit første udsagn!
let cardio hvor du får sved på panden. et must!
WTF??????

Kidd skrev:Det er sjovt, jeg er altid meget varm og sveder (let) efter min foam og mobilitetsøvelser. Er det så helt forbudt? Man skal KUN bliver varm?

Twisted skrev:RuneB skrev:point med opvarmningen er primært en temperatur stigning lokalt i muskulaturen der øger performance og nedsætter skades risikoen. Der sådan set rimeligt entydigt i forskningen.
Javel!
2. VARM øge mængden af synovial væske i de bevægede led som blandt andet ernære ledbrusken. Det vil du meget gerne have!
WTF??????

RuneB skrev:Twisted skrev:RuneB skrev:point med opvarmningen er primært en temperatur stigning lokalt i muskulaturen der øger performance og nedsætter skades risikoen. Der sådan set rimeligt entydigt i forskningen.
Javel!
WTF??????
du tænker at let cardio ikke giver sved på panden?
anyways vi skal have en temperatur stigning. Det behøver ikke være allout HIIT inspirede. Det kan bare være noget let cardio (60-70 af pulsreserven)

)når jeg ser folk i for lidt tøj. Effekt af 13 år med den samme træner.
RuneB skrev:Legend. Ja men f.eks butchers og sl kreds så er det jo sjældent men ser at det er fokus. Tilgengæld ligger folk og humper deres foam rollers og går rundt i for lidt tøj. I butchers bør man minimum træne med hue, lange tigths, lang ærmet undertrøje og en kraftig mellem trøje. Har man lange pause bør man tag en jakke på.

Legend skrev:Rune: som du selv så for nylig har jeg gerne både hue og sweatshirt på.
Som Rune også delvist antyder er opvarmningssæt også (sjovt nok) en del af opvarmningen. Den del, der sørger for specifik opvarmning af relevante muskelgrupper.
På samme måde som en sprinter lave stigningsløb og andet, laver en "løfter" opvarmningssæt.
i like!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster