Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1127
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1124

Følg bodybuilding.dk på

Overanstrengelse efter pause

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey fellow bodybuilders
Jeg er lige kommet tilbage fra en uge på langeland, og jeg sidder og snakker med en anden styrketræner, og vi er i tvivl om noget.
Jeg påstår, at man sagtens kan løfte så meget, man kan, lige efter pausen, så længe man stadig kører teknikken ordentligt og ikke overanstrenger sig, og han mener, at man skal lægge roligt ud, så man ikke får overanstrengelsesskader. Hvem har ret? :-({|=
Mål om fremtiden (ubestemt tid):
Bænk; 150 ][ Squat; 200 ][ Dødløft; 200
Vægt (lean) med en højde på 190: 90kg

Reputation point: 0

Geografisk sted: Farum

Træner her: Fitness World Farum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tregub0502 skrev:Hey fellow bodybuilders
Jeg er lige kommet tilbage fra en uge på langeland, og jeg sidder og snakker med en anden styrketræner, og vi er i tvivl om noget.
Jeg påstår, at man sagtens kan løfte så meget, man kan, lige efter pausen, så længe man stadig kører teknikken ordentligt og ikke overanstrenger sig, og han mener, at man skal lægge roligt ud, så man ikke får overanstrengelsesskader. Hvem har ret? :-({|=

hmm ingen???
Det er jo en individuel sag... Nogle kan sagtens kører videre, mens andre skal starte lidt blødere op igen...
Ikke desto mindre er det meget normalt at man lige inden en pause har afsluttet en cyklus, hvorfor man så ikke skal starte på sit 'max', men starte på ny cyklus (på et højere niveau end sidst selvfølgelig)

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg er selv lige kommet tilbage efter en uges ferie, og lagde ud med en virkelig seriøs omgang ben-træning. De blev tæsket grundigt igennem. Det har så resulteret i, at jeg næsten ikke har kunnet gå i en uge. Oversiden af mine lår har været så ømme, at de lige så godt kunne være dækket med blå mærker. Jeg kunne ikke engang få mine dumbell's op på knæene ved Dumbell BP, pga. smerten fra "de usynlige blå mærker".

Ja, det er højst sansyneligt individuelt, men jeg tror nu nok jeg tager en 75%'s belastning ugen derpå, næste gang jeg har en uges dekonditionering #-o
Brugeravatar

Træner her: Motionscentret Kom i Form

MM! skrev:Jeg er selv lige kommet tilbage efter en uges ferie, og lagde ud med en virkelig seriøs omgang ben-træning. De blev tæsket grundigt igennem. Det har så resulteret i, at jeg næsten ikke har kunnet gå i en uge. Oversiden af mine lår har været så ømme, at de lige så godt kunne være dækket med blå mærker. Jeg kunne ikke engang få mine dumbell's op på knæene ved Dumbell BP, pga. smerten fra "de usynlige blå mærker".

Ja, det er højst sansyneligt individuelt, men jeg tror nu nok jeg tager en 75%'s belastning ugen derpå, næste gang jeg har en uges dekonditionering #-o

Ja det er jo det der helst skal ske under en pause. at man bliver dekontioneret. Så er der med hypertrofi øjne ingen grund til at træne tungt efter en pause. Der kan man ligeså godt nøjes med en 70% eller hvad der nu passer.

Tregub0502! skrev:Hey fellow bodybuilders
Jeg påstår, at man sagtens kan løfte så meget, man kan, lige efter pausen, så længe man stadig kører teknikken ordentligt og ikke overanstrenger sig, og han mener, at man skal lægge roligt ud, så man ikke får overanstrengelsesskader. Hvem har ret?

man kan ikke løfte mere end man kan, på noget tidspunkt :´)

Men om man bør løfte tungt efter en pause er en helt anden ting. Igen set med hypertrofi øjne: Hvorfor skulle man dog løfte tungt, når man kan nøjes med 70%-80% og stadig have max hypertrofi fremgang.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster