MM! skrev:Jeg er selv lige kommet tilbage efter en uges ferie, og lagde ud med en virkelig seriøs omgang ben-træning. De blev tæsket grundigt igennem. Det har så resulteret i, at jeg næsten ikke har kunnet gå i en uge. Oversiden af mine lår har været så ømme, at de lige så godt kunne være dækket med blå mærker. Jeg kunne ikke engang få mine dumbell's op på knæene ved Dumbell BP, pga. smerten fra "de usynlige blå mærker".
Ja, det er højst sansyneligt individuelt, men jeg tror nu nok jeg tager en 75%'s belastning ugen derpå, næste gang jeg har en uges dekonditionering

Ja det er jo det der helst skal ske under en pause. at man bliver dekontioneret. Så er der med hypertrofi øjne ingen grund til at træne tungt efter en pause. Der kan man ligeså godt nøjes med en 70% eller hvad der nu passer.
Tregub0502! skrev:Hey fellow bodybuilders
Jeg er lige kommet tilbage fra en uge på langeland, og jeg sidder og snakker med en anden styrketræner, og vi er i tvivl om noget.
Jeg påstår, at man sagtens kan løfte så meget, man kan, lige efter pausen, så længe man stadig kører teknikken ordentligt og ikke overanstrenger sig, og han mener, at man skal lægge roligt ud, så man ikke får overanstrengelsesskader. Hvem har ret?
man kan ikke løfte mere end man kan, på noget tidspunkt
Men om man bør løfte tungt efter en pause er en helt anden ting. Igen set med hypertrofi øjne: Hvorfor skulle man dog løfte tungt, når man kan nøjes med 70%-80% og stadig have max hypertrofi fremgang.