Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 931
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 928

Følg bodybuilding.dk på

Overkill? Program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg går på højskole og har valgt en masse sport.

Programmet er som følger: Jeg kører B2B, altså mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Derudover har jeg noget crossfit inspireret (cirkeltræning, hedder det, det?) hver onsdag. 1 en halv time af gangen. Det er relativt hårdt, da det kører uden pause. Der er her tale om øvelser som jumpsquat, pull ups, lunges, planken and so on.
Torsdag har jeg fodbold som også er af 1 en halv times varighed.
Derudover har jeg mandag og tirsdag sport, hvilket kan indholde cyklen i skoven, løbetur, fodbold og diverse fysiske ting.
Mandag er det 2 timer og tirsdag en enkelt time.

Er det overkill at køre B2B? Skal jeg skifte til et fullbody program 3 gange om ugen?

I øvrigt, sidste ting, hvad vil I gætte på mit ligevægtsindtag er med den beskrevet aktivitet?
Jeg er 19 år gammel, vejer blot 62 kilo og er 175 cm høj. Blot et ca. tal vil være rart.
Jeg tænker selv ca 2500.

Mvh.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu kommer jeg fra højskole hvor jeg lavede +12 timers aktiv sport MINDST i hverdagen, og må dog indrømme at jeg ikke fik styrketrænet hele tiden, nogen gange og nogen gange ikke. Jeg vil KLART foreslå at du tager fullbody så du kan placere det lidt efter dit skema, og hvis du kun træner 2 gange om ugen med fullbody synes jeg også det er fint eftersom du laver så meget sport ved siden af og du er trods alt på en højskole hvor der som regel er rigtig meget sammenværd.

jeg vejede 68 kg fordelt på 176 cm og efter et halvt år var jeg nede på 60kg. mit ligevægtsindtag da jeg bulkede fra 60-68 før højskolen med 2 ugentlige gymnastiktræninger var ca. 3000-3200 kcal. og jeg vil skyde på at under højskoleopholdet var det vel næsten 3700 kcal med så meget jeg lavede hvis ikke mere. Og jeg kunne umuligt spise så meget.

bare til sammenligning. jeg tror dit ligevægtsindtag ligger noget højere end det men du må vel bare prøve dig frem? :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

3700 lyder af meget, rigtigt meget. Beregneren herinde siger 2500 kcals med træning 3-5 gange om ugen.

Men tak for svar. Nogen andre inputs?

Bump

Vi kan jo overhovedet ikke vurdere det. Prøv dig frem, kan du holde til det og får fremgang så bliv ved. Er det omvendte tilfældet, hvor du konstant er træt og ikke har overskud, må du lave justeringer.
Personligt ville jeg dog nok vælge at køre et simpelt fullbody ala. SL, ss, eller lignende.

mht. maden kunne jeg forestille mig det er ret svært at tælle kalorier på en højskole, så spis bare alt hvad du kan komme i nærheden af, vej dig 1 gang hver uge på samme dag og tidspunkt, f.eks. søndag morgen. Går vægten for hurtigt frem, æd lidt mindre, står den stille æd mere, falder den spise meget mere. Det behøves ikke være så stringent det hele..

Reputation point: 40

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster