Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

Overkroppen halter efter

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Er 17 år, 188 cm høj og vejer ca. 80 kg. Trænet i snart 1½ år.

Jeg synes efterhånden min underkrop (Ben) har fået en rigtig god portion masse, og at det bare er overkroppen som skal have nogle tæsk, så den kan komme med.

Det går fint med bryst, men min ryg synes jeg virkelig halter efter, der mangler simpelthen noget bredde på vingerne, hvilket får en til at se tynd ud.

Jeg spiser rigtig meget, og kan tydeligt se på vægten jeg også stiger i kilo, så jeg vil ikke mene det er fordi jeg mangler kcal. Jeg er overbevist om at jeg genetisk bare er bygget sådan så jeg har lettere ved at få masse på benene i starten, og massen på overkroppen nok skal komme bedre med.

Men mht. ryggen, er der så nogle der har forslag til hvordan jeg virkelig kan få sat skub på udviklingen?

Jeg har kørt dødløft, bent over barbell rows og chin-ups i et godt stykke tid, og er også begyndt på dumbbell rows for ikke ret lang tid siden. Hvad skal der til for virkelig at få den v-formede ryg, så man ikke virker så tynd? :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kropshævninger med underhånd gør det kun for biceps ved mig. Hvor imod jeg med overhånd, deadhang og fatbar (kan kombineres på flere måder) får en kanon kontakt til vingerne.

Små delts får dig også til at fremstå som en smal lille gut.
Sidst rettet af Ratz 11. maj 2011, 21:32, rettet i alt 1 gang.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Ratz skrev:Kropshævninger med underhånd gør det kun for biceps ved mig. Hvor i mod jeg med overhånd, deadhang og fatbar (kan kombineres på flere måder) får en kanon kontakt til vingerne.

Små delts får dig også til at fremstå som en smal lille gut.

Tak for det hurtige svar. Jeg har altid kørt med underhånd ved chin-ups, så jeg vil helt sikkert prøve med overhånd :)

Alu: Hvis du finder en løsning på problemet må du meget gerne vende tilbage. Jeg er nemlig i samme båd med ben som træstammer og arme som tændstikker.

Styrkeliste
- Bænkpres: 86.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Gener har meget at skulle have sagt, men prøv evt. at uppe volumen drastisk på rows og pullups, og drop chins for en tid. Smid evt. nogle supersets ind, f.eks. straight-arm pulldowns supersettet med straight-bar front-pulldowns. Den sætter virkelig brand i lats. Dumbbell pullovers supersettet machine-rows er også en god burner.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Hurtige skrev:Alu: Hvis du finder en løsning på problemet må du meget gerne vende tilbage. Jeg er nemlig i samme båd med ben som træstammer og arme som tændstikker.

Det skal jeg gøre :)

A Menace To Chicken skrev:Gener har meget at skulle have sagt, men prøv evt. at uppe volumen drastisk på rows og pullups, og drop chins for en tid. Smid evt. nogle supersets ind, f.eks. straight-arm pulldowns supersettet med straight-bar front-pulldowns. Den sætter virkelig brand i lats. Dumbbell pullovers supersettet machine-rows er også en god burner.

Vil begynde på pull-ups med højere volumen, og sker der ikke noget, så kaster jeg mig ud i dine eksempler med supetsets. Tak for svaret.

Nu er det begrænset hvor store dine ben lige kan være med en krop på 80kg. Og se det som noget godt at du har veludviklede ben. Angående ryggen er der jo ikke noget specielt over det. Køre tungt og præcis.
lat pull down. yates row osv så du kan få noget brede. men et tip træn de 4 store og lig dem som base i dit program. og voks dig stor. når du så er blevet et skur så kan du begynde at forme kroppen :D
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

-Trenbolone- skrev:Nu er det begrænset hvor store dine ben lige kan være med en krop på 80kg. Og se det som noget godt at du har veludviklede ben. Angående ryggen er der jo ikke noget specielt over det. Køre tungt og præcis.
lat pull down. yates row osv så du kan få noget brede. men et tip træn de 4 store og lig dem som base i dit program. og voks dig stor. når du så er blevet et skur så kan du begynde at forme kroppen :D

Undskyld at jeg blander mig igen. Men har det bare som om at jeg er i samme båd som Alu..

Jeg er også lige sneget mig op på 80 kg (185 cm), og der er vel et eller andet galt hvis vi snupper ligeså meget i squat som nogen der tager dobbelt så meget i bænk (de squat'er så formentlig også lidt mere kropsvægt men stadig).

Mine mål er i øvrigt: 92 bryst, 60 lår og 41 læg alle tre ikke spændt.. Så de kan være relativt store :S
Sidst rettet af Hurtige 16. maj 2011, 21:40, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Ved ikke om jeg har forstået din post korrekt.
Lad vær med at sammenligne dig selv med andre og kør dit eget game.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Saunzor skrev:Ved ikke om jeg har forstået din post korrekt.
Lad vær med at sammenligne dig selv med andre og kør dit eget game.

Det tror jeg da du har og det lyder måske egentlig som en ganske fin strategi. Det var nu mest et svar i forhold til at ben ikke kan være SÅ voldsomme hvis man har lav vægt, men det kan de altså.

Desuden har jeg haft en idé om at det skyldtes fejlagtig træning når min styrke var så "skæv" i forhold til andres (undtagen trådstarters). Men jeg vil da prøve at følge de tips der er her og se om det ikke skulle hjælpe.

Styrkeliste

110kg i squat er da ikke noget at råbe hurra for. det står i din styrkeliste. så går ud fra det er det du løfter. Nu ved jeg ikke hvor langtid du har trænet men med de løft du laver går jeg ikke ud fra særlig længe max et år så tvivler på at dine ben ligner ronnie colemans i miniudgave.
Men hvad vejer du ? hvor høj er du ? og hvor store er dine ben i reele mål. ?
Jeg syntes nærmest det er en dille med at sige man har veludviklede ben. for at undgå at træne dem. Er du også en af dem med de såkaldte fodbold(super)ben
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

Brugeravatar

Styrkeliste

Det er ikke for at virke sur eller på trængene
syntes bare tit det er en lam og dum undskyldning. Og hvis dine ben har nemt ved at vokse så pris dig lykkelig. Mine er min force på min krop og det kommer mig til gode nu. Hvis du vil noget i sporten skal benene være over dimensionerede :D

Brugeravatar

Styrkeliste

A Menace To Chicken skrev:Gener har meget at skulle have sagt, men prøv evt. at uppe volumen drastisk på rows og pullups, og drop chins for en tid. Smid evt. nogle supersets ind, f.eks. straight-arm pulldowns supersettet med straight-bar front-pulldowns. Den sætter virkelig brand i lats. Dumbbell pullovers supersettet machine-rows er også en god burner.

This!
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00