Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

STN skrev:Har trænet i knap en måned nu, og er selvfølgelig interesseret i at beholde/opbygge muskelmasse imens jeg taber mig, men efter at have læst adskillige artikler kan jeg ligesom forstå det ikke rigtig kan lade sig gøre.
STN skrev:Mit spørgsmål er så om jeg bare skal satse 100% på vægttab (følge min nuværende kostplan og træning indtil jeg har nået en ok fedtprocent) og så "gå op i" træningen bagefter, eller om der findes en form for "gylden middelvej"?

b000t skrev:En sjælden gang har Toto tilnærmelsesvis ret.
Der sker en større metabolisme i muskelvæv end i fedtvæv, derfor er ønskværdigt at træne muskelopbyggende/vedligeholdende mens du er på vej ned i vægt. Vigtigst af alt er bare at du gør det som motiverende for dig, for du er tydeligvis allerede godt på vej.
Angående din "kur" hvad har den bestået i? Det er vel ikke noget sådan fyfy-nupo-stads? ;)

fedania skrev:STN skrev:Har trænet i knap en måned nu, og er selvfølgelig interesseret i at beholde/opbygge muskelmasse imens jeg taber mig, men efter at have læst adskillige artikler kan jeg ligesom forstå det ikke rigtig kan lade sig gøre.
Jeg er ikke helt enig. Det styrketræning kan gøre er at du beholder mest mulig muskelmasse. Da du lige er begyndt at træne kan du endda opbygge en lille smule muskelmasse - de såkaldte "begyndergains".STN skrev:Mit spørgsmål er så om jeg bare skal satse 100% på vægttab (følge min nuværende kostplan og træning indtil jeg har nået en ok fedtprocent) og så "gå op i" træningen bagefter, eller om der findes en form for "gylden middelvej"?
Jeg synes det er forkert at opstille det som enten eller. At satse 100% på vægttab er for mig en kombination af at ligge i kalorieunderskud og træne for at sikre, at det er mest muligt fedt der forsvinder. I en vægttabsfase vil du ofte dyrke lidt cardio-træning, som ofte bliver nedprioteret lidt når man går over til at ligge i overskud for at opbygge muskler, da man i forvejen har svært nok ved at spise nok til at tage på.
Mit råd, kogt ned: Fokus på mad i kombination af både styrketræning og cardio er den bedste måde at tabe sig på.

b000t skrev:Det betyder vel at du bare køre 3x10 i alle maskiner? Du kunne ligeså godt tage en interval-spiller! ;)
Kig på back2basics programmet her. Eller så læs legends blog, han giver eminente råd til newbies.
Du bør lærer dig at squatte og dødløfte korrekt som det første.
Som former-fat-boy er du sikkert pisse stærk i benene, det er set før.
synes jeg også man får fornemmelsen af når man læser de artikler herinde ^_^

STN skrev:Vil gerne lige sige rigtig mange tak for alle de gode og meget hurtige råd![]()

STN skrev:Det jeg mente med at "gå op i træningen" var mere mht. de 2g protein osv.. tror det eneste jeg gør lige pt. er at få protein+kulhydrater efter træning

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster