Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Pause tid?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har som sædvanlig vildt svært ved at finde ud af, hvonår det er mest optimalt for mig at holde pause. Jeg har trænet i 3 måneder og 21 dage ca. Her den sidste uge har jeg følt energien bare har manglet, så har jeg overvejet pausen. Ugen før havde jeg vildt meget energi, og så her er dampen ligsom gået lidt ned...Underligt. Grunden til jeg ikke holder pausen indtil videre er, jeg sætter sindssygt mange PR´ers i øjeblikket. Har sat minimum en PR de sidste 5 gange jeg har trænet, og det er selvom energien ikke helt har været der. Så bør jeg holde en pause selvom jeg laver en del PR´ers, heller skal jeg vente til jeg ikke laver flere? #-o #-o #-o Hvad ville i gøre ? og hvornår holder i pause eller dekonituere :D det med lav vægt i v :wink:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hver 9 uge holder jeg en dekon. Træner 8 uger med progression jf. HST og derefter 10 dages pause.

Så når jeg starter op igen er jeg voldsom øm efter de første par træninger :lol:
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du sætter pr's konstant vil jeg ikke holde deload. Så skal du måske kigge på om din kost eller søvn har været uoptimal, hvis du er træt.
Men ingen grund til at stoppe hvis styrken stadig stiger. :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Marco- skrev:Hvis du sætter pr's konstant vil jeg ikke holde deload. Så skal du måske kigge på om din kost eller søvn har været uoptimal, hvis du er træt.

Helt enig. Det mø være noget andet end det træningsrelaterede det er galt med hvis energien ikke er der.

Husk at få noget i skuffen 1-2 timer inden træningen. Preworkout måltider er mindst, hvis ikke mere, lige så vigtige som post.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Marco- skrev:Hvis du sætter pr's konstant vil jeg ikke holde deload. Så skal du måske kigge på om din kost eller søvn har været uoptimal, hvis du er træt.

Helt enig. Det mø være noget andet end det træningsrelaterede det er galt med hvis energien ikke er der.

Husk at få noget i skuffen 1-2 timer inden træningen. Preworkout måltider er mindst, hvis ikke mere, lige så vigtige som post.

Jeg har heller ikke sovet meget på det sidste. Mit vækkeur ringer før kl.5, så søvn har jeg ikke fået meget af. Udover det har jeg været stresset. Lyder godt jeg roligt kan træne videre. Det er pisse irreterende at holde pause når man sætter PR´ers på stribe og træningen bare går med raket fart :) Det med maden, må jeg lige finde ud af. Spiser tidligt på arbejdet kl.11.30. Træningen er først 15.30 eller kl.16 så et lille mellem måltid må jeg lige overveje. Gider bare heller ikke blive overvægtig. Har i mellem måltid før træning og enventuelt hvad. Havregryn-yoghurt det skal jo ikke fede for meget. Mange tak for svarene =)

kan lige tilføje jeg satte 2 nye PRs i dag til træning. I T-BAR og Side Bend, plus jeg følte jeg kunne tage endnu mere næste gang!!! Forstår det ikke for min styrke stiger meget PT. Hvis jeg ikke vidste jeg var clean, ville jeg tro jeg var krudtet :lol: :wink: Så den pause er udelukket nu

Edit
Det var 3 PR´ers oz BOR DB :D
Sidst rettet af Morux 9. okt 2008, 14:18, rettet i alt 1 gang.

Efter min mening skal man først holde en dekonditionering når at man er stagneret i styrke, og ikke kommer nogen vegne.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Efter min mening skal man først holde en dekonditionering når at man er stagneret i styrke, og ikke kommer nogen vegne.

Det lyder fornuftigt. Det er tit når jeg skal til at holde pause, hvor det virkelig rykker. Det kan være det skyldes 10-12 dages pause og muligt fald i styrke, sætter mere tryk på ubevidst. Det vil jeg huske det råd. Sys ikke alle teorier helt holder vand.

Hovedsagen er at man finder et sted mellem man overreacher og mellem man overtræner. Hvor lang tid det tager afhængeraf hvordan programmet er struktureret, hvor meget træning kroppen kan tolere og hvordan kosten og søvnen ser ud, så der er mange faktorer der spiller ind. Derudeover kan det være svært at holde en progression i lange cyklusser, og det kan man afhjælpe ved eksempelvis at dekonditionere.

Så jeg er også enig i at du bare skal give gas indtil du går i stå :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

startede topic d.5 oktober nu det d.20 oktober. 15 dage er gået og 14 PR´ers er sat siden. energien er der stadig ikke, men som i kan høre køre det stadig. Nu tænker jeg lidt PR = større styrke men hvad med massen? uden pause? Skal pausen komme, skal den komme snart. Det er lige før jeg ville ønske jeg stagnerede så jeg kunne holde den forbandede pause.
Lidt ego tripper at poste, det ved jeg :wink: men hvad fu... gør man. er lidt fortvivlede

Nu har, om du har energi eller ej, jo også i høj grad noget at gøre med hvordan du spiser preworkout. Det er nok højest sandsynligt der problemet ligger..

Jeg plejer at holde 4-5 dages pause hvis jeg føler at jeg er træt i hele kroppen efter en længere træningsperiode..
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

schulz skrev:Nu har, om du har energi eller ej, jo også i høj grad noget at gøre med hvordan du spiser preworkout. Det er nok højest sandsynligt der problemet ligger..

Jeg plejer at holde 4-5 dages pause hvis jeg føler at jeg er træt i hele kroppen efter en længere træningsperiode..

Nej det er ikke et spørgmål om prefood eller hvad man kalder det. Spiser præcis det samme og nogle dage mere, og jeg træner på samme tidspunkt. Holder du 4-5 dage uden for den længere pause, som efter reglen skal være 10-14 dage? eller holder du bare ikke mere ?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster