Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

Pelvic tilt under squat

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har det med at lave et pelvic tilt under squat. Hvordan kan jeg løse mit problem?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

Jeg har også selv søgt på google og fundet disse sider, men man ved jo aldrig hvad der er brugbart :)

RippedInFourWeeks skrev:Jeg har det med at lave et pelvic tilt under squat. Hvordan kan jeg løse mit problem?

Identificer kilden til problemet, løs det. Kan du ikke så tag kontakt til nogen som kan.

Oplysningen pelvic tilt under squat er så begrænset at det er umuligt at give reel vejledning til korrektion af problemet over nettet. Er der tale om anteriort eller posteriort pelvic tilt, skyldes det stramhed i visse muskelgrupper, svaghed/slaphed i andre eller en kombination? Er det ingen at delene men derimod et teknisk problem? Du er nødt til at komme med flere informationer for a få tilnærmelsesvis brugbar og korrekt hjælp.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Jeg ville starte med, at arbejde med squat-bevægmønstret med goblet squats og front squats. De varianter stiller ikke de samme mobilitetskrav som back squat, og gør det samtidig nemmere, at holde en lodret overkrop og få knæene ud. Brug noget tid i bundpositionen, få styrket core og få arbejdet med core-stabilitet og opspænd.

Tjek Mike Robertson, Dean Somerset, Eric Cressey og Tony Gentilcore ud. Der er virkelig god information på deres sider/blogs.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Gormez skrev:
RippedInFourWeeks skrev:Jeg har det med at lave et pelvic tilt under squat. Hvordan kan jeg løse mit problem?

Identificer kilden til problemet, løs det. Kan du ikke så tag kontakt til nogen som kan.

Oplysningen pelvic tilt under squat er så begrænset at det er umuligt at give reel vejledning til korrektion af problemet over nettet. Er der tale om anteriort eller posteriort pelvic tilt, skyldes det stramhed i visse muskelgrupper, svaghed/slaphed i andre eller en kombination? Er det ingen at delene men derimod et teknisk problem? Du er nødt til at komme med flere informationer for a få tilnærmelsesvis brugbar og korrekt hjælp.

Jeg må prøve at filme nogle squats og prøve at finde ud af hvad problemet er. Jeg træner desværre i shitness world, og kan derfor ikke lige komme til at få kompetent hjælp :(

Goodmornings har været godt for mig. Måske en løsning?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster