Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1372
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1370

Følg bodybuilding.dk på

Personlig træner.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Ville høre om der er nogle her på forummet, der arbejder eller kender nogle som arbejder som personlig træner. Det er lidt min arbejdsdrøm at blive det, at blive god, lære meget mere om træning, og hjælpe andre. Men hvilken uddannelse ligger der bag.

Reputation point: 0

Træner her: Hadsten Motionsforening

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at google personlig træner - så finder du noget om uddannelse og pris.

Dog synes jeg der findes bedre veje at gå, hvis du vil være personlig træner f.eks.

Fysioterapei + sundhed og ernæring + personlig træner uddannelsen
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Spo skrev:Ville høre om der er nogle her på forummet, der arbejder eller kender nogle som arbejder som personlig træner. Det er lidt min arbejdsdrøm at blive det, at blive god, lære meget mere om træning, og hjælpe andre. Men hvilken uddannelse ligger der bag.

halløj=)
du skal tage en uddannelse der hedde bassic, derefter træninggs vejlerm, og personlig træner,
det er selvbetalene uddannelser, og du kan ¨tage dem igennem forskellige foreninger, '
fitnessdk.dk, har nogle, difb. har nogle,
det tager ikke så længe, men koster en del:)..

Træner her: FitnessDK Randers ApS
FitnessDK Vejle

Kostplan: Ingen kostplan

li-zette skrev:
Spo skrev:Ville høre om der er nogle her på forummet, der arbejder eller kender nogle som arbejder som personlig træner. Det er lidt min arbejdsdrøm at blive det, at blive god, lære meget mere om træning, og hjælpe andre. Men hvilken uddannelse ligger der bag.

halløj=)
du skal tage en uddannelse der hedde bassic, derefter træninggs vejlerm, og personlig træner,
det er selvbetalene uddannelser, og du kan ¨tage dem igennem forskellige foreninger, '

Hey :wink:
selvbetalene uddannelse, lyder ikke for godt :( , Men hvis det er drømmen, er det et mindre problem :)
Kender du nogle der har prøvet det? Til at f.eks "andmelde" det.
Vil prøve at undersøge begge jeres svar, må prøve at rive fat i en uddannelses rådgiver på gym, hvis de har fået fat i en ordentlig en :roll:

Spo skrev:
li-zette skrev:

halløj=)

selvbetalene uddannelse, lyder ikke for godt :( , Men hvis det er drømmen, er det et mindre problem :)
Vil prøve at undersøge begge jeres svar, må prøve at rive fat i en uddannelses rådgiver på gym, hvis de har fået fat i en ordentlig en :roll:

Tror ikke at du får en ordentlig træner-uddannelse uden at punge op :)
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Den uddannelse Lizette er helt klart hurtigere end mit forslag - men mit forslag vil give dig en meget højere viden og mange flere muligheder.
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

MC skrev:
Spo skrev:
li-zette skrev:

halløj=)

Tror ikke at du får en ordentlig træner-uddannelse uden at punge op :)

Nej desværre, har læst om en skole/uddannelse i usa, hvor folk fra hele verden kommer, og bliver oplært i personlig træning, og former for fysioteapi såvidt jeg husker... Ville være dream :drool: Har et link til siden et sted

Bay skrev:Den uddannelse Lizette er helt klart hurtigere end mit forslag - men mit forslag vil give dig en meget højere viden og mange flere muligheder.

Det lyder interessant, hvilke andre muligheder kan der komme ud af dit foreslag? :)

Spo skrev:
Bay skrev:Den uddannelse Lizette er helt klart hurtigere end mit forslag - men mit forslag vil give dig en meget højere viden og mange flere muligheder.

Det lyder interessant, hvilke andre muligheder kan der komme ud af dit foreslag? :)

Med en bachlor i fysioterapi og en cand. sundhed og ernæning + en lille personlig træner uddannelsen - så står verden åben for dig.

Du kan arbejde med alt inden for sport nærmest - det kan du ikke med det andet
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Bay skrev:
Spo skrev:

Med en bachlor i fysioterapi og en cand. sundhed og ernæning + en lille personlig træner uddannelsen - så står verden åben for dig.

Det lyder jo framragende!
At uddanne sig og arbejde med et emne man elsker, lyder jo perfekt! :)

jeg er uddannet personlig træner og har det som bi-job.

der er flere mulighedder hvad angår uddannelsen.

1) træner akademiet i aalborg. dette er den absolut bedste måde at skabe et netværk og få en god dybdegående uddannelse på. det koster dog omkring 40.000kr og tager ca 5 mdr. du får ikke løn under din uddannelse.

2) krop&kraft's trænerskole ved anders nedergaard aka incognito har startet en super fed træner uddannelse op. det er den jeg har. den koster ca 10.000kr og består af 85 timers intensiv undervisning og praktik fordelt på 1 uge+ 1 weekend. den kommer bredt omkring kost, doping, skade, opvarmning, træningssamensætning, cyklus opbygning osv. jeg var virkelig posetiv overrasket over hvor meget man kunne få stoppet ind på 85 timer. det hjælper dog hvis man har en nogenlunde baggrundsviden.

3) træner uddannelsen gennem fitnessdk feks. dette er den absolut dårligste måde at få den på. mere eller mindre tilfældigt hvad du lærer på skolen da der ikke er nogen faste retningslinier for underviserne. prisen her er 10-12.000kr og strækker sig over 8 weekender. imo spild af tid.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

træner uddannelsen gennem fitnessdk feks. dette er den absolut dårligste måde at få den på. mere eller mindre tilfældigt hvad du lærer på skolen da der ikke er nogen faste retningslinier for underviserne. prisen her er 10-12.000kr og strækker sig over 8 weekender. imo spild af tid.
Hvilket du også tit kan høre på dem når de vejleder!
"Nothin but a peanut!"
Brugeravatar

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 162.00
- Dødløft: 210.00

kuglen skrev:

jeg er uddannet personlig træner og har det som bi-job.

der er flere mulighedder hvad angår uddannelsen.

1) træner akademiet i aalborg. dette er den absolut bedste måde at skabe et netværk og få en god dybdegående uddannelse på. det koster dog omkring 40.000kr og tager ca 5 mdr. du får ikke løn under din uddannelse.

2) krop&kraft's trænerskole ved anders nedergaard aka incognito har startet en super fed træner uddannelse op. det er den jeg har. den koster ca 10.000kr og består af 85 timers intensiv undervisning og praktik fordelt på 1 uge+ 1 weekend. den kommer bredt omkring kost, doping, skade, opvarmning, træningssamensætning, cyklus opbygning osv. jeg var virkelig posetiv overrasket over hvor meget man kunne få stoppet ind på 85 timer. det hjælper dog hvis man har en nogenlunde baggrundsviden.

3) træner uddannelsen gennem fitnessdk feks. dette er den absolut dårligste måde at få den på. mere eller mindre tilfældigt hvad du lærer på skolen da der ikke er nogen faste retningslinier for underviserne. prisen her er 10-12.000kr og strækker sig over 8 weekender. imo spild af tid.

Mange tak!
Det fik sat tingene lidt på plads, jeg må indrømme at det er nummer 2 der trækker mest i mig. At blive optrænet gennem fitness DK er ikke lige det jeg ledte efter, for har ikke hørt det bedste om deres trænere. Men en god viden indenfor de træningsrelaterede områder, som mulighed nummer 2 kan tilbyde mig, lyder perfekt.

har sev uddannelsen, de første to step, og har taget den igennem fitnessdk.
synes selv det er vildt spændene, og er også min store drøm:=)...
synes ´den er meget opfattende en del anatomi, og fysologi, man skal lære på kort tid, men klart spændene.
har selv ind til vidre betalt 1200kr, og mangler sidste del, ( blir når pengene er til det)
men tjek det ud, på instruktoerskolen.dk=)
pøj pøj med det=)...

FitnessDK Vejle

li-zette skrev:har sev uddannelsen, de første to step, og har taget den igennem fitnessdk.
synes selv det er vildt spændene, og er også min store drøm:=)...
synes ´den er meget opfattende en del anatomi, og fysologi, man skal lære på kort tid, men klart spændene.
har selv ind til vidre betalt 1200kr, og mangler sidste del, ( blir når pengene er til det)
men tjek det ud, på instruktoerskolen.dk=)
pøj pøj med det=)...

Mange tak for hjælpen :)
Kigger lige på linket.

u velcome:D..
du må lige skrivehvad du når frem til engang=)?
held og lykke med det..

FitnessDK Vejle

Har selv gået og kigget lidt i samme retning som dig (drømme skal vi alle jo ha'!)

har kigget lidt rundt, og fundet bla. disse to links. (det er dog en lidt mere, med næsen i bøgerne vinkel)

http://www.sportshojskolen.dk/page40.aspx

http://www.sdu.dk/Uddannelse/Uddannelse ... ening.aspx

måske kan det hjælpe lidt.

/Kirk

(post kopieret fra et tidligere indlæg om præcis det samme :) )
Sidst rettet af Kirk 2. apr 2008, 12:40, rettet i alt 1 gang.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog

li-zette skrev:u velcome:D..
held og lykke med det..

Jeg vil holde jer/dig opdateret så :wink:
Kan jo også være du har nogle gode råd hen ad vejen.

Kirk skrev:Har selv gået og kigget lidt i samme retning som dig (drømme skal vi alle jo ha'!)

har kigget lidt rundt, og fundet bla. disse to links. (det er dog en lidt mere, med næsen i bøgerne vinkel)

http://www.sportshojskolen.dk/page40.aspx

http://www.sdu.dk/Uddannelse/Uddannelse ... ening.aspx

måske kan det hjælpe lidt.

/Kirk

(post kopieret fra et tidligere indlæg om præcis det samme :) )

Tak for det!
Jo flere links jo bedre

Spo skrev:
li-zette skrev:u velcome:D..
held og lykke med det..

Jeg vil holde jer/dig opdateret så :wink:
Kan jo også være du har nogle gode råd hen ad vejen.

ja helt sikkert=) du spørg bare

FitnessDK Vejle

Hej Spo.

Jeg har tidligere arbejdet i Fitness.Dk

Jeg har uddannet mig til instruktør, udvidet instruktør kursus + Den personlige træner uddannelse, som er international (FISAF)
http://www.instruktoerskolen.dk/

På den udvidet instruktør uddannelse var jeg til en mundtlig eksamen, hvor der var 3 censorer. Mener det var den der stod for selveuddannelsen, en fysioterapeut og en tidligere Mr. Fitness deltagere.

- jeg synes at det var super spændende og synes også det var kompetente folk.

Da jeg var til eksamen til personlig træner var det en fys og en lægestuderende(han havde alle fitness uddannelse og var den ansvarlige for uddannelse på dette tidspunkt) som eksaminerede mig i den mundtlige prøve (case).
Igen synes jeg niveauet var højt.

Det skal dog siges at træningsdelen var den jeg fik mindst ud af. Har læst meget på Motion-online, (link slettet), t-nation.com og bodybuilding.dk. Her kan man lære mere om træning igennem artikler og forums. Men det gælder om at være kritisk og prøv ting af på din egen krop igennem træning.

Hvis jeg var dig vil jeg prøve at se om jeg kunne få et job, hvor selve centeret vil betale for din uddannelser(lige som mig :mrgreen: ) På denne måde kan du jo også finde ud af om det ER DIG eller om du vil være noget andet.
Jeg er i gang med den vej, som BAY har beskrevet. Jeg læser fys på 2.semester, hvilket jeg kun kan anbefale, hvis man vil vide hvordan kroppen fungere og kan lide at hjælpe andre mennesker og samtidig åbner det en del muligheder.

held og lykke
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

BODYBUILDER--> Mange tak for det gode svar! Altid skønt at få noget personlig erfaring :) Er virkelig hooked på at blive færdig med gym (er kun 1.g'er) og komme igang, gym er vel et krav for at komme ind?

Du kan hyre mig for 100kr om dagen :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Hej Spo.

Jeg fik min basis uddannelse i 2004, den udvidet fik jeg i 2005 og den sidste i 2006 mener jeg. Jeg var ca. 3½år i fitnessdk indtil jeg skulle flytte pga. uddannelsen, som fys.

Gym er ikke et krav for at tage personlig træner uddannelsen. Mener det er en uddannelse alle kan tage. Koster bare 10.000-12.000 mener jeg :?
Men du kan jo altid søge fitness jobs og få en fod indenfor så du kan se hvordan det fungere.

Skriv hvis du har flere spørgsmål.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

Lige en lille rettelse. Læser du ernæring og sundhed som tager 3,5 år bliver du professionsbachelor i ernæring og sundhed. Efter 1,5 år vælger man speciale, hvor man fx kan vælge "fysisk aktivtet".

Kandidaten Bay skriver om må være kandidaten i human ernæring som tager to år og foregår på IHE.
Det er vist også muligt at læse en master i fitnees på SDU.

Ifølge ug.dk er der også en erhvervsuddanelse hvor man kan blive fitnesstræner.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

BODYBUILDER skrev:Hej Spo.

Jeg fik min basis uddannelse i 2004, den udvidet fik jeg i 2005 og den sidste i 2006 mener jeg. Jeg var ca. 3½år i fitnessdk indtil jeg skulle flytte pga. uddannelsen, som fys.

Gym er ikke et krav for at tage personlig træner uddannelsen. Mener det er en uddannelse alle kan tage. Koster bare 10.000-12.000 mener jeg :?
Men du kan jo altid søge fitness jobs og få en fod indenfor så du kan se hvordan det fungere.

Skriv hvis du har flere spørgsmål.

Tak det vil jeg højst sandsynligt benytte mig af =D> tak for det!

Mikkel leicht skrev:Du kan hyre mig for 100kr om dagen :D

Så skal jeg også kunne lave dine max efter 4 uger! :D

cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kræver sådanne en uddannelse sindsyg gode karaktere? for har osse selv tænkt på at blive det, da jeg selv rigtig godt kan lide at bruge min tid i et center `(;

Geografisk sted: toftlund

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (3)

oleduue skrev:Kræver sådanne en uddannelse sindsyg gode karaktere? for har osse selv tænkt på at blive det, da jeg selv rigtig godt kan lide at bruge min tid i et center `(;

Ved kun at en normal fysio. uddannelse krøver omkring 7, dog 8 på de populære steder.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster