Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Inzire skrev:hvad med fisk/kødPÅLÆG?
man kan jo få skiveskåret kalkunbryst som smager af ikke en skid og du kan hælde det ovenpå du gerne vil have

Asya skrev:Inzire skrev:hvad med fisk/kødPÅLÆG?
man kan jo få skiveskåret kalkunbryst som smager af ikke en skid og du kan hælde det ovenpå du gerne vil have
Det er ikke så meget smagen, det er noget oppe i hoved, jeg kan baer ikke få overbevist mig selv om at kød er ok.
Spiser meget tun :p

Lawbreakingtrucker skrev:Jeg ville umiddelbart heller ikke bekymre mig specielt om protein hvis ikke dit mål er at vokse.
Efter hvad jeg har läst mig til burde 0,6- 1gram pr kilo kropsvägt väre nok.

Wopper skrev:Lawbreakingtrucker skrev:Jeg ville umiddelbart heller ikke bekymre mig specielt om protein hvis ikke dit mål er at vokse.
Efter hvad jeg har läst mig til burde 0,6- 1gram pr kilo kropsvägt väre nok.
Protein er vigtigt lige meget hvad. 0,6 g. pr. kilo er ikke nok. Det er kun omkring 30 g..
How much protein do we need?
Our protein needs depend on our age, size, and activity level. The standard method used by nutritionists to estimate our minimum daily protein requirement is to multiply the body weight in kilograms by .8, or weight in pounds by .37. This is the number of grams of protein that should be the daily minimum. According to this method, a person weighing 150 lbs. should eat 55 grams of protein per day, a 200-pound person should get 74 grams, and a 250-pound person, 92 grams.

StefanM skrev:2 gram pr kg kropsvægt er hvad man anbefaler hårdt styrketrænende. Nu er jeg ikke ekspert, meeeeen... Det er nok rimeligt voldsomt overkill at stoppe en lille pige, der dyrker primært kredsløbstræning, med proteiner, uden nogen som helst faglig begrundelse...

Straws skrev:Hvem er det egentlig er anbefaler 2gram pr. kg?

Dingo skrev:Straws skrev:Hvem er det egentlig er anbefaler 2gram pr. kg?
Det står bl.a. beskrevet i nogle af mine lærebøger fra mit ernæringsstudie når snakken falder på folk der dyrker meget idræt

Straws skrev:Dingo skrev:Straws skrev:Hvem er det egentlig er anbefaler 2gram pr. kg?
Det står bl.a. beskrevet i nogle af mine lærebøger fra mit ernæringsstudie når snakken falder på folk der dyrker meget idræt
Er folk der dyrker meget idræt også det samme som BB´er?
Har bare personligt gode erfaringer med at komme op på 3-4 gram.
Dette er ikke råd til topicstarter.

Dingo skrev:Det nævnes blot som "elitesportsfolk". Hvad det dækker over, ved jeg så ikke.
Men jeg synes heller ikke man skal gå for meget op i lige det anbefalede hvis man er BB'er/hobby BB'er.. Fordi hvis man f.eks. skal bruge 4000 kcal om dagen, så sniger man sig nemt op på et vildt proteinindtag uden at det egentlig fylder særlig meget i det samlede indtag.
Jeg tager kun det givne "x gram pr kg kropsvægt" i betragtning hvis vi snakker low calorie diets, fordi det samlede proteinindtag bør øges hvis man sænker kcal indtaget til omkring 6-8 MJ pr. dag.

StefanM skrev:I glemmer bare helt at tage i betragtning, at hendes træningsform kræver et massivt indtag af kulhydrater for optimal præstation, og hvis hun skal holde samme vægt (Det formoder jeg) ville der slet ikke være plads til passende mængder carbs + fedtstoffer. Proteiner ER vigtige, men heller ikke mere end til en vis grænse. Det er helt ude af proportioner at sige 2 gram pr kg kropsvægt, når der er tale om ikke-elite kvinde, der primært dyrker kredsløbstræning. Med stor sandsynlighed vil hun slet ikke kunne optage så store mængder protein.
Forøvrigt, 2 gram/kg * 55 kr = 110 gram
110 gram * 9,4 kcal/gram = 1034 kcal
Det er altså en virkelig stor mængde kcal fra protein alene, til en pige på 55 kg, der kun hobby-træner.

Wopper skrev:StefanM skrev:I glemmer bare helt at tage i betragtning, at hendes træningsform kræver et massivt indtag af kulhydrater for optimal præstation, og hvis hun skal holde samme vægt (Det formoder jeg) ville der slet ikke være plads til passende mængder carbs + fedtstoffer. Proteiner ER vigtige, men heller ikke mere end til en vis grænse. Det er helt ude af proportioner at sige 2 gram pr kg kropsvægt, når der er tale om ikke-elite kvinde, der primært dyrker kredsløbstræning. Med stor sandsynlighed vil hun slet ikke kunne optage så store mængder protein.
Forøvrigt, 2 gram/kg * 55 kr = 110 gram
110 gram * 9,4 kcal/gram = 1034 kcal
Det er altså en virkelig stor mængde kcal fra protein alene, til en pige på 55 kg, der kun hobby-træner.
Jeg er da helt enig i, at der skal være plads til en stor mængde carbs - og det skal også være den primære kilde af makronutrienter. Men dit regnestykke er simpelthen ikke rigtigt - protein indeholder ca. kcal. pr. g. - og dermed indeholder 110 g. 440 kcal.
Sætter man hendes indtag til 2200 kcal., så svarer de 110 g. protein til 20 %, hvilket jeg bestemt ikke synes er overkill.

NillerBD skrev:hvad kan der ske hvis ma æder en dåse om dagen så?

NillerBD skrev:Jep i know![]()
men hvad sker der når man får for mange tungmetaller?

Asya skrev:Har ikke en desideret kostplan eller noget, så derfor det også er svært for mig at vide om jeg får nok protein

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster