Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Pigestyrkeløft

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Min tøsede log

Jeg træner i OBBC og har gjort det lidt uafbrudt i tilsammen 2 års tid. Jeg har fået blod på tanden hvad angår SL og især efter at have stillet op til DM Raw i Horsens i år. Det var umiddelbart mit livs største oplevese. Derfor har jeg nu i tankerne at stille op til Thy Cup i maj, for at afprøve endnu flere grænser og få mere erfaring, mens jeg har tiden til det.
Derfor har jeg lavet denne log for selv at få bedre overblik og for at I kan følge med.

Følg min log og hjælp mig på vej med både ris og ros!

Navn: Heidie Petersen
Alder: 19 år
Bopæl: Odense
Højde: 163 cm
Vægt: Cirka 60 kg
Styrkecenter: OBBC
Sidst rettet af Prinsessen 23. mar 2013, 21:38, rettet i alt 5 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 35.00
- Squat: 67.50
- Dødløft: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bookmarked.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kostplan: Vis kostplan

Startside.
Brugeravatar

Hej prinsesse.
"There are few things graven in stone, except you have to squat or you're a pussy."

http://pernillesolund.wordpress.com
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000

Styrkeliste
- Bænkpres: 73.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 145.00

Mandag d. 21/1-13

Første træning med et nyt program som Kromann har lavet, som jeg træner frem til DM. Det er et 2-split som jeg så vidt muligt vil prøve at overholde, men jeg er spændt på hvad jeg får af tid, da jeg starter på 12-ugers HGS på næste mandag.
Jeg havde lige godt og vel lidt over en time til at træne i efter arbejde i mandags, inden jeg fik besøg af et par venner.

Squat - 5x5 opvarming med stangen
1x5x30 kg
5x5x40 kg
- Jeg havde været til Ortopæd med mit knæ om morgenen, hvor han lavede nogle voldsomme vrid på det, som åbenbart endte med at påvirke min træning. Det gjorde at de sidste to sæt føltes meget uoverskuelige, da smerten i knæet ikke var til at holde ud. Stilen var derfor ikke voldsomt pænt, men kg'ene føltes nemme. På de første tre sæt var der rigtig god fart på!

Goodmornings
4x10x25 kg
- Føltes meget hårdt for lænd og røv, men der var godt opspænd og god fart. Det er efterhånden blevet en del nemmere at holde styr på teknikken i øvelsen, end det før var.

Rows - på maskine
5x10x5" (5 pind på maskinen)
- Opspændet i ryggen var super godt som sædvanligt. Det kan tydeligt mærkes at min ryg er blevet stærkere i Rows og Pulldowns.

Leg Curls
5x10x40 kg
- Her var der ingen problemer med knæet, andet end at mine ben syrede godt og grundigt. Kan dog godt mærke at jeg ikke er vant til at køre øvelsen og generelt bare køre ben på maskiner.

Biceps
Mave

Forventningerne var ret høje til det nye program, men efter en lang dag på arbejdet var jeg ør i hovedet og kroppen meget rastløs. Øvelserne føltes derfor hårdere end normalt, til trods for at det var nemme kg.
Jeg skulle have trænet i dag, men i stedet endte jeg i Bilka og Jysk for at bruge en masse penge. Øv! ](*,)

Styrkeliste

Mandag d. 24/1-13

Dagens træning startede ud uden motivation, ondt i nakken og hovedet og uden det store selskab. Træningen skulle bare overstås, men der kom dog godt fokus på teknik til sidst i de forskellige øvelser.
Derudover fik jeg prøvet en trikot fra Titan, som jeg skal have købt mig til stævnet. :mrgreen:

Box Squat - 5x5 - Opvarmning med stangen
1x5x30 kg
5x5x35 kg
- Ingen problemer her. Opspænd og teknik fungerede godt, syntes jeg selv. Knæene gik hverken indad og vægten blev lagt fint på hælene.

Dødløft - 8x3
1x3x45 - alt for nemt
1x3x50 kg - stadig rimelig nemt, blev bedt om tage flere kg på, og grebet var stadig nemt at holde
8x3x55 kg
- Det føltes rigtig nemt til at starte med, men der var meget fokus på teknikken og omvendt greb. Røven kom for langt ned og stangen blev ikke trukket nok "hen over" lårene. Grebet føltes nemmere, men dog havde jeg stadig følelsen af at jeg tabte grebet næsten i toppen af sættet, og koncentrationen røg derfor fra, at jeg skulle fokusere på at holde røven højt og stangen ind mod benene. Det skal der øves på ..

Lunges - 4x10x10 kg med håndvægte
- Det gjorde mærkeligt ondt nederst i lænden når jeg lavede de sidste tre-fire rep med højre ben. Ved ikke lige hvad det skyldtes. Måske har jeg bare ikke lavet øvelsen nok.

Facepulls
3x15x2" pind på maskinen.
- Det endt med at fungere helt fint faktisk! Det var dog svært at få skulderbladende spændt godt op samtidig med albuerne skulle nok bagud.

Biceps
Mave - Ab Wheel

Til trods for træningen startede dårligt ud, endte den faktisk ret godt. Nu skal der slappes af, og i morgen står den på en masse bænkpres efter arbejde.

Styrkeliste

Dødløften skal nok blive godt, bare hold fokus på det vi snakkede om.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fredag d. 24/1-13

Optakten til dagens træning startede ud med hovedpine og mangel på søvn efter en tidlig arbejdsdag. Dog kom energien lige så stille og roligt og der var masser af godt selskab.

Speed Bænkpres - 6x3
Opvarmning med stangen
6x3x27,5 kg
- Det var let og nemt. Jeg prøvede at holde fokus på pause på brystet og god fart. Jeg ramte for en gangs skyld godt på brystet og ikke for højt oppe. Mine voldsomme DOMS i min mave påvirkede dog mit opspænd en del ...

Smal bænkpres
5x5x25 kg
- Det syrede lidt men alligevel var der rigtig god fart og igen med pause på brystet.

DB Incline Bænkpres
4x8x18 kg
- Det føltes tungt allerede fra start, men der blev kæmpet igennem de 8 rep, selvom det måske slet ikke var så tungt igen. Jeg var bare udmattet fra de andre øvelser.

Skulderpres
3x8x12 kg
1x8x14 kg
- Skulderpres skulle ikke køres i dag, men fra det træningspas jeg sprang over i denne uge. Da jeg havde god tid og ekstra overskud, kunne jeg lige så godt køre den dér. Sted i kg på sidste sæt, da Kromann sagde det var alt for let. Han havde ret ..

Rows
Laterals
Tricep pushdown - 3x10x5" pind på maskine

Jeg må hellere se at få undersøgt hvad det er for en mærkelig hovedpine jeg går rundt med hele tiden. Jeg ser frem til næste uges træning, da denne er gået bedre end forventet. Og det har endda medført ekstreme DOMS, som jeg ikke har oplevet i flere måneder. :confused:

Styrkeliste

Heyyy Heidie...godt at se dig herinde!!! :D
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Horsens Styrkeløfter Klub

Prinsessen skrev:Sted i kg på sidste sæt, da Kromann sagde det var alt for let. Han havde ret ..

Selvfølgelig havde jeg ret. Du skal lytte til mig.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Amazonen skrev:Heyyy Heidie...godt at se dig herinde!!! :D

Hej Jane!! Ja så kom jeg endelig herind :mrgreen:

Styrkeliste

Morgenvægten sagde 59,7 .. Det føles næsten umuligt at komme ned i -57 kg, men det skal lykkes!
Det er heller ikke nemt når ens arbejdsgiver fodrer en op med chokolade og kage, når man arbejder i weekenden :^o

Styrkeliste

Så kom min trikot og dødløft strømper endelig med posten! Jeg glæder mig til at prøve den, og vil eksperimentere med at pille elastikken ud i lårene, da den er rimelig ubehagelig.

Dagens træning bliver skrevet ind engang i morgen, da jeg har en rimelig presset dag med skole, træning og arbejde i dag.

Styrkeliste

Prinsessen skrev:Så kom min trikot og dødløft strømper endelig med posten! Jeg glæder mig til at prøve den, og vil eksperimentere med at pille elastikken ud i lårene, da den er rimelig ubehagelig.

Dagens træning bliver skrevet ind engang i morgen, da jeg har en rimelig presset dag med skole, træning og arbejde i dag.

Hehe det lyder som om vi alle sammen skal forsøge at hive elastikken ud, utroligt at de skal være så stramme! De er i hvert fald ikke lavet til store (Læs: STÆRKE) lår!
Har DU store arme?
Brugeravatar

Reputation point: 120

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 117.50

Galleri: Vis galleri (2)

Mandag 28/1-13

I dag startede jeg på HGS på tietgenskolen. Det var en meget forvirrende dag med meget at lære, og derfor var jeg stadig forvirret da jeg kom ind til træning, da jeg også havde rimelig travlt.
Min dag bød nemlig på skole, træning og derefter arbejde. Jeg forstår stadig ikke hvordan jeg kunne holde til det, da jeg gik i gymnasiet ....

Squat - 5x5
1x5x20 kg
1x5x30 kg
5x5x42,5 kg
- Det føltes egentligt nemt nok, og fik dog også at vide at jeg burde gå op på 45 kg, men jeg turde næsten ikke pga. mit dårlige knæ, som stadig driller sommetider. Der blev kigget lidt på teknikken og det eneste der skal være fokus på er at holde brystet højere og få stangen længere ned på ryggen.

Goodmornings
4x10x27,5 kg
- Nemt. Kom godt bagud med røven.

Leg Curls
5x10x25 kg på maskine
Det føltes meget mystisk for mine læg, og maskinen var godt nok indstillet ordentligt, så ved ikke lige hvad det var.

Rows
5x10x5" - pind på maskine

Biceps

Derefter stod den på arbejde. Men jeg valgte at tage hjem efter 3 timer, da jeg igen fik migræne, som jeg har gået og døjet med i en uges tid nu. Måske jeg skulle gå til lægen ..

Styrkeliste

Weinke skrev:
Prinsessen skrev:Så kom min trikot og dødløft strømper endelig med posten! Jeg glæder mig til at prøve den, og vil eksperimentere med at pille elastikken ud i lårene, da den er rimelig ubehagelig.

Hehe det lyder som om vi alle sammen skal forsøge at hive elastikken ud, utroligt at de skal være så stramme! De er i hvert fald ikke lavet til store (Læs: STÆRKE) lår!

Haha ja! Det er godt nok noget de ikke lige har taget forbehold for - store og stærke lår ..

Styrkeliste

Prinsessen skrev:
Weinke skrev:

Haha ja! Det er godt nok noget de ikke lige har taget forbehold for - store og stærke lår ..

Det er lidt til grin...men det er måske fordi det er en mandemodel til - hm...ikke-polstrede lår... :roll:
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Horsens Styrkeløfter Klub

Onsdag d. 30/1-13

I dag stod den på træning efter skole. Det er stadig meget mærkeligt at gå i skole, og faktisk også meget kedeligt. I det hele taget ved jeg ikke hvad jeg skal bruge de 12 ugers HGS til, så det er jo godt :lol:

Jeg startede ud med at løbe lidt, da jeg faktisk er blevet ret glad for det, efter jeg fik mine nike free air løbesko i julegave. Dog kan det diskuteres hvor smart det er at løbe inden styrketræning ..

Bænkpres - 5x5
1x5x20 kg
1x5x25 kg
5x5x30 kg
- Det føltes tungere end normalt, selvom jeg mange gange før har kørt 5x5 på 30 kg. Hm .. Dog føles det også som om jeg er ved at fange mig noget halsbetændelse og feber, så det kan godt have påvirket. Det blev kørt med pause, og de blev også holdt helt fint.

Skulderpres
4x8x14 kg
Helt fint, ingen problemer. God fart.

Pulldowns
5x10x5" pind på maskine

Rear laterals
3x12x6 kg
- Er det forkert at synes, at man får vildt flotte og muskuløse arme af denne øvelse? O:) Men der var fin fart på og det kunne godt mærkes det er længe siden jeg har kørt den øvelse.

Tricep pushdown
- Av, det syrer!

Hyperextensions
Mave

Alt i alt var det en helt fin træning. Den var kort og nem. Humøret og energien kunne dog have været bedre, men jeg skyder skylden på min migræne som plager mig konstant.
Derudover hørte jeg rygter om, at jeg nok burde rykke op i -63 vægtklassen, da jeg ingen chance har i -57 vægtklassen :blackeye: (Som om jeg har nogen chance uanset hvilken vægtklasse jeg stiller op i ...)

Styrkeliste

Prinsessen skrev:Onsdag d. 30/1-13
Derudover hørte jeg rygter om, at jeg nok burde rykke op i -63 vægtklassen, da jeg ingen chance har i -57 vægtklassen :blackeye: (Som om jeg har nogen chance uanset hvilken vægtklasse jeg stiller op i ...)

Det var bare et forslag :oops:
Derudover så er jeg lige blevet færdig med at pille elastikken ud af min dragt og har fået syet den sammen igen. Og det er mærkbart mere behageligt, så jeg synes du skulle unde dig selv at bruge et par timer på det :)
Har DU store arme?
Brugeravatar

Reputation point: 120

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 117.50

Galleri: Vis galleri (2)

Weinke skrev:
Prinsessen skrev:Onsdag d. 30/1-13

Det var bare et forslag :oops:
Derudover så er jeg lige blevet færdig med at pille elastikken ud af min dragt og har fået syet den sammen igen. Og det er mærkbart mere behageligt, så jeg synes du skulle unde dig selv at bruge et par timer på det :)

Haha ja det ved jeg, men det gav da lidt tanker. Jeg har jo ikke rigtigt tænkt over hvem der stiller op i hvilke vægtklasser :oops:
Så nu kan vi også flotte lår? For så er det måske værd at bruge et par timer på det. :-k Ellers kunne man jo smide trikot'en hen til moder og bede hende om at gøre det :lol:

Styrkeliste

Torsdag 31/1-13

Jeg kom direkte fra skole og skulle arbejde direkte efter træning, så forventningen til en god træning var der faktisk slet ikke .. Men overrasket blev jeg! :dance:

Box squat - 5x5
1x5x20 kg
1x5x30 kg
5x5x37,5
- Det blev faktisk rigtig godt! Der var et fint overskud, men jeg valgte ikke at stige i kg, da jeg følte det ville gå ud over min dødløft. Der var god fart og godt opspænd. Det kørte som det skulle!

Dødløft
1x3x50 kg
1x3x55 kg
8x3x57,5 kg
- Det kørte bare som det skulle! Røven var hvor den skulle være og der var ok fart, selvom jeg fik af vide, at jeg skal køre det mere agressivt. Jeg prøver! Dog har jeg stadig problemer med at få stangen ordentligt ind til lårene, lige så snart stangen kommer over knæene .. Jeg troede ikke jeg kunne de tunge kg i dag, men jeg tror faktisk sagtens jeg ville kunne have kørt øvelsen på 60 kg, så jeg glæder mig til næste uge!

Lunges
4x10x20 kg
Præcis ligesom sidste uge. Jeg syntes dog igen det føltes mystisk for lænden..

Facepulls
3x15x2" pind på maskine
- Igen kørte det også rigtig godt! God fart og godt opspænd. Det kan virkelig mærkes i ryggen.

Mave - ab wheel
- Puha hvor er det hårdt hver gang. Får nok vilde DOMS i maven igen i mogen.

Og så var det afsted igen på arbejde. Jeg havde slet ikke særlig store forventinger til vagten, da jeg var ekstremt udkørt. Men det var nu en hel fin vagt! O:)
I morgen står den på en masse bænkpres. Iihhh jeg glæder mig ...

Styrkeliste

Fredag 1/2-13

Jeg var lidt sløv i betrækket, helt uduelig og slet ikke opsat på at skulle træne. Min krop var ærlig talt allerede gået på weekend, så det var bare med at komme igennem træningen.

Speed bænkpres
1x3x20 kg
1x3x30 kg
6x3x30 kg
- Det var lidt svært med pause på brystet i dag, da jeg havde svært ved opspændet og kg'ene føltes tungere end normalt.

Smal bænkpres
5x5x25 kg
- Kørte samme kg som sidst bare lige for at få noget mere balance og bedre føling omkring pause på brystet. Der var super god fart og godt pres!

DB Incline bænkpres
4x8x19 kg
- Samme kg som sidst, da det føltes meget usikkert og tungt sidst, så ville lige have lidt bedre føling omkring det. Det kørte som det skulle, god fart og føltes let nok. Dog var det som om pressetøjet bare stoppede ved de sidste to rep i hvert sæt ... Irriterende.

Rows
5x10x5" pind på maskine

Laterals
Biceps

Og så var jeg også bare helt færdig. Snakketøjet var også, da champen var meget villig efter at snakke omkring DM.
Nu skal der slappes af, og i aften står den på en tur i biografen, hvor jeg skal se "Alle for to"! :mrgreen:

Styrkeliste

Mandag 4/2-13

Jeg havde regnet med at jeg skulle ind og træne i dag, men åbenbart gik alt muligt bare galt og jeg endte med at have en rigtig lorte dag og blev derfor hjemme og fik ordnet en del praktiske ting.
Jeg besluttede mig derfor for at løbe en tur i det ellers meget kolde og blæsende vejr.

Det blev til en tur på 4 km på 20 minutter. Ved en smule regning har jeg forbrændt omkring 230 kcal.

I morgen skal jeg sparke mig selv ind i OBBC efter skole og køre 8x3x60 kg dødløft, det glæder jeg mig til!
Sidst rettet af Prinsessen 7. feb 2013, 11:13, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Tirsdag 5/2-13

I dag var jeg tæt på at droppe træningen da jeg var feberramt og følte mig temmelig sløj. Men jeg har haft det sådan i en lidt længere periode, og tror derfor ikke det bare sådan lige går over. Så jeg tog mig sammen.

Box squat
1x5x20 kg
1x5x30 kg
5x5x37,5 kg
Det var det samme som i sidste uge, da jeg ikke havde den store form for energi, og ville gerne spare kræfterne til dødløft. Dog var det rigtig fint teknisk og med fin fart.

På mystisk vis fik jeg så en stang i hovedet da jeg ville hente en vægtskive, hvilket resulterede i et meget ømt hoved samt en kæmpe bule i panden ... Jeg burde nok have taget hjem, men var virkelig opsat på dødløften.

Dødløft
1x5x50 kg
1x5x55 kg
8x3x60 kg - PR! Har ikke været oppe på 60kg i dødløft før, og det føltes tungt, men godt.
- Det var tunge kg, og jeg kunne sagtens mærke, at energien ikke helt var der til det, men jeg prøvede så vidt muligt at være eksplosiv og holde stangen ind til benene. Det blev lidt blandet ..

Lunges
4x10x20 kg

Facepulls
3x12x2 pind på maskine

Mave: Ab Wheel

Så tog jeg hjem. Jeg håber på en bedre træning i morgen, hvis altså mit hoved vil tillade det.

Styrkeliste

Onsdag d. 6/2-13

I dag stod den på en hurtig træning efter skole. Der var ingen kendte ansigter i OBBC, så jeg lollede rundt for mig selv.
Som opvarmning tog jeg lige hurtigt 5-10 minutters powerwalk på løbebånd med stigning, bare lige for at få pulsen op.

Bænkpres
1x5x20 kg
1x5x25 kg
1x5x30 kg
3x5x32,5 kg
1x5x30 kg
- Det er længe siden jeg har været højere oppe en 30 kg i bænkpres, og hvis nu jeg havde haft en spotter til at råbe lidt af mig, så havde jeg nok fået alle 5 sæt på 32,5 kg. Det var svært at holde pausen på brystet på de 32,5 kg, så det vil jeg prøve at forbedre til næste gang. Det var 3 tunge sæt!

Skulderpres
4x8x16 kg
Ikke så meget at sige der. God fart og godt fokus. Lidt tungt.

Pulldowns
5x10x5" pind på maskine

Rear laterals
3x12x6 kg

Tricep pushdown
3x12x15 kg

Hyperextensions
Mave

Styrkeliste

Torsdag d. 7/2-13

I dag stod den på lidt tung squat efter skole, hvilket jeg prøvede på at mande mig op til i løbet af hele dagen. Da jeg så kom igang var det slet ikke så tungt .. Nem træning, hvor der blev snakket lidt omkring peaking, startvægt til DM m.m.

Squat
1x5x20 kg
1x5x30 kg
1x5x40 kg
5x5x45 kg
Efter opvarmningen havde jeg problemer med mine knæ i toppen af de første 3 sæt, hvor de gjorde ondt og nærmest satte sig fast. Det er længe siden jeg har prøvet det, så jeg ved ikke helt om det var en reaktion på de tungere kg end normalt. Men der var god fart, rigtig god fornemmelse, opspænd og denne gang kom jeg ikke lige så dybt ned som jeg plejer, da det slet ikke er nødvendigt. Dette gjorde mine sæt meget nemmere. Det var 5 gode sæt, og hvis det ikke havde været for mine knæ, havde de nok været super pæne!

Goodmornings
4x10x30 kg
Fint fart og godt spænd. Ingen problemer her, til trods for at vægten øges for hver gang.

Rows
5x10x5" pind på maskine

Leg curls
5x10x20-25 kg
Her blev der vekslet lidt mellem 20-25 kg, da mine knæ igen havde en mærkelig reaktion på det, og derfor tog jeg sættene alt efter hvordan det føltes for mine knæ.

Biceps
- Av, av!
Læg

Styrkeliste

Fredag d. 8/2-13

I dag så jeg lidt frem til træningen styrkemæssigt, da jeg var rimelig træt og allerede gået på weekend efter at have været i skole fra 8.15. Men en energidrik reddede mig, til trods for at den fik mig til at miste min koncentration og fokus fuldstændig.

Speed bænkpres 6x3
1x3x20 kg
1x3x25 kg
3x3x30 kg
2x3x32,5 kg
1x3x30 kg
- Sættene på de 30 kg spillede bare i dag! Der var super godt tryk, godt opspænd, god fart og for en gangs skyld god pause på brystet. Dog blev det så rigtig tungt på de 32,5 kg og der føltes det umuligt at have pause på brystet. Det kan dog mærkes at der sker fremskridt.

Smal bænkpres
5x5x27,5 kg
- Det føltes tungt, men det var ok med pause på brystet, dog ikke lige så pænt som normalt. Jeg havde lidt problemer med at holde stilen .. Men op kom kg'ene!

DB Incline bænkpres 4x8
2x8x18 kg
2x8x20 kg
Alle sæt føltes gode og nemme, dog mistede jeg lidt farten på de sidste par reps på de 20 kg, men det føltes simpelthen bare som om der ikke var mere at presse med efter alt det brysttræning.

Pulldowns
5x10x5" pind på maskinen
Her blev det pulldowns i stedet for rows, da jeg kørte rows igår. Fint.

Laterals
3x10x7 kg

Mave

Derudover gik jeg op for at løbe i 10 minutters tid for at brænde energidrikken ud af kroppen, men det lykkedes ikke rigtigt. Derefter stod den på arbejde, hvor jeg endte med simpelthen ikke at kunne sidde stille.
Nu er jeg drænet for energi ..

Styrkeliste

Mandag 11/2-13

Endnu engang var optakten til træningen ikke den bedste efter en lang og stillesiddende dag i skolen, men en banan og en energidrik hjalp mig igennem.

Box Squat
1x5x20 kg
1x5x30 kg
1x5x35 kg
5x5x40 kg
- Der var ikke de helt store problemer med knæene denne gang, dog stadig en lille ømhed. Der var god fart, brystet pænt oppe og ok pause på boksen.

Dødløft 8x3
1x3x50 kg
1x3x55 kg
1x3x60 kg
4x3x62,5 kg - PR! Tungt! Men første rep meget nem, samt god fart og pres.
3x3x60 kg
[-i]Tungt generelt! Muligvis pga. den lille mængde alkoholindtag jeg fik i weekenden. Men op kom kg'ene, og det blev helt pænt på de 62,5 kg, dog ikke 3 rep hele vejen igennem. Røven havde denne gang en perfekt placering - hverken for højt oppe eller for langt nede. Nu bliver det spændende at se de næste 3 uger hvad jeg kan presse mig op på![/i]

Lunges
4x10x20 kg

Facepulls
3x12x2" pind i stativet
-Rigtig fin fart, godt opspænd og det føltes endda nemmere end sidst! Dog kom der en skaldet mand over til mig, for at overbevise mig om, at jeg ikke træner bagskulder med den øvelse, men arme. Han mente derfor jeg skulle bruge en maskine ovenpå. Yeah right...

Alt i alt blev det en rigtig god træning med overskud og god power. Flere af dem! I morgen står den nok på en sen aftentræning, mest fordi jeg så kan blive spottet i bænk.

Styrkeliste

Tirsdag d. 12/2-13

I dag stod den på en sen træning, hvilket påvirkede min styrke en del, da jeg ikke have spist ordentligt i et par timer. Men jeg kom igennem det.

Jeg startede ud med at løbe i 10 minutter på løbebåndet. Det var en dejlig opvarming af kroppen, men jeg tror ikke bænkpressen kunne lide det.

Bænkpres 5x5
1x5x20 kg
1x5x25 kg
1x5x30 kg
4x5x32,5 kg
2x5x30 kg
-Jeg tog to sæt mere på 30 kg, da jeg kun fik 3 reps i fjerde sæt .. Desværre følte jeg mig ikke stærkere end sidste uge, og det irriterede mig meget. Der var ikke så god fart, der var ingen pause på brystet og det var svært at presse de 32,5 kg op.

Skulderpres
4x8x16 kg
- De føltes tungere end sidste gang, men der var fin fart og godt pres.

Pulldowns
5x10x5" pind på maskine
- Det fungerede til gengæld perfekt denne gang! Rigtig god fart og opspænd

Rear laterals
3x12x6 kg

Tricep pushdown
3x10x15kg m. tov

Mave

Styrkeliste

Onsdag d. 13/2-13

I dag blev jeg hjemme fra skole, da vi havde timer omkring skolepraktik, jobsøgning osv. og det er ikke relevant for mig alligevel, da jeg nok stopper på uddannelsen for at tage et fuldtidsjob jeg længe har ville haft.
Det betød at jeg fik lavet en del praktiske ting derhjemme. Dog sov jeg rigtig dårligt og meget lidt i nat, så energiniveauet var ikke særlig højt da jeg ramte OBBC.

Squat 5x5
1x5x20 kg
1x5x30 kg
1x5x42,5 kg
5x5x47,5 kg
- Det fungerede bare slet ikke i dag. Det føltes meget tungt samtidig med at mine knæ valgte at gå "indad" på de sidste 3 rep, og generelt følte jeg at jeg faldt "frem" på hælen, så bevægelsen blev lidt mærkelig. Men brystet holdte jeg fint oppe og der var meget fokus på at røven ikke skulle for langt ned. Jeg har dog aldrig kørt 5x5 på 47,5 kg, så det skulle jeg selvfølgelig prøve.

Goodmornings
4x10x32,5
- God fart og alt er som det skal være.

T-bar rows
5x10x5" pind på maskine

Leg curls
1x5x40 kg
5x10x45 kg
-Føles hårdt men godt! Endelig var den rigtige maskine nedenunder ledig, så jeg ikke skulle bruge den dårlige maskine ovenpå. God fart!

Biceps

I morgen venter en dag med masser af brysttræning og fitnessboksning!

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online