Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

PINLIGT INDSLAG I GOMORGEN DANMARK

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

http://go.tv2.dk/morgentv/id-42298313.html

"Der sker en omfordeling. Man taber fedt, og tager muskler på." Citat- Kronprinsesse Marys tidligere "træner" -ROFLMAO!!!!! :lol: :lol: :lol:

Hvordan kan en, der skal forestille at være "træner", med god samvittighed stå og fremføre, at 2 personer, der har trænet i 4 uger, i denne periode har taget henholdsvis 1,3 og 3,3 KG MUSKELMASSE på, samtidig med, at de har tabt henholdsvis 4,6 og 2,8 kg fedt. Har ikke ord for hvor absurd den påstand er. Se venligst indslaget og bliv rasende. :evil:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tallene er nok ikke videre præcise, men derudover synes jeg Jacob klart er en af de mere fornuftige trænere de har haft derinde.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

essensen skrev:Tallene er nok ikke videre præcise, men derudover synes jeg Jacob klart er en af de mere fornuftige trænere de har haft derinde.

Har ikke set andre indslag med ham. Men baseret ud fra dette indslag, fremstår han ikke ligefrem særlig fornuftig i mine øjne. Det er pinligt at komme med sådan en påstand, hvis man bare har lidt forstand på fedt-tab kombineret med muskeløgning. Jeg håber for ham, at det er et publicity stunt der skal få flere folk til at klikke sig ind på hans hjemmeside. Ellers skulle han nok finde sig et andet hverv, hvis han vitterligt selv tror på de tal, eller noget der bare nærmer sig dem.

Nu er det meste at det som de såkaldte eksperter fra GO morgen DK, jo lort, så det er jo ikke noget man rigtig kan tage alvorligt

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 160.00

Altså selvom hans træningsmetoder kan diskuteres, er det direkte PINLIGT at så mange mennesker herinde ikke mener man kan opbygge muskler og tabe sig i løbet af 4 uger.
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

GOMAD skrev:http://go.tv2.dk/morgentv/id-42298313.html

"Der sker en omfordeling. Man taber fedt, og tager muskler på." Citat- Kronprinsesse Marys tidligere "træner" -ROFLMAO!!!!! :lol: :lol: :lol:

Hvordan kan en, der skal forestille at være "træner", med god samvittighed stå og fremføre, at 2 personer, der har trænet i 4 uger, i denne periode har taget henholdsvis 1,3 og 3,3 KG MUSKELMASSE på, samtidig med, at de har tabt henholdsvis 4,6 og 2,8 kg fedt. Har ikke ord for hvor absurd den påstand er. Se venligst indslaget og bliv rasende. :evil:

Han siger jo bare at man opbygger muskler samme tid med at tabe fedt ikke at fedtet bliver omdannet til muskler. Det er bruge ordet omfordeling er så ikke så heldigt.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

WaterBoy skrev:Altså selvom hans træningsmetoder kan diskuteres, er det direkte PINLIGT at så mange mennesker herinde ikke mener man kan opbygge muskler og tabe sig i løbet af 4 uger.

Tage 3.3 kg solid muskelmasse på imens man taber sig 2.8 kg fedt - på 4 uger, forudsat, at de er clean? (ville nok stadig være vanskeligt/umuligt selvom man fyldte sig med alt muligt stads) Go' fornøjelse. Det er dig, der er pinlig.
Sidst rettet af GOMAD 4. aug 2011, 16:38, rettet i alt 1 gang.

Mr Statue skrev:

Han siger jo bare at man opbygger muskler samme tid med at tabe fedt ikke at fedtet bliver omdannet til muskler. Det er bruge ordet omfordeling er så ikke så heldigt.

Er godt klar over, hvad han mener. Men det gør ikke hans påstand mindre utroværdig.

Selvfølgelig er det ikke sikkert hans tal er 100% præcise, men pointen må være at det går den rette vej mht. fedt og muskelmasse.
Brugeravatar

GOMAD skrev:
WaterBoy skrev:Altså selvom hans træningsmetoder kan diskuteres, er det direkte PINLIGT at så mange mennesker herinde ikke mener man kan opbygge muskler og tabe sig i løbet af 4 uger.

Tage 3.3 kg solid muskelmasse på imens man taber sig 2.8 kg fedt - på 4 uger, forudsat, at de er clean? (ville nok stadig være vanskeligt/umuligt selvom man fyldte sig med alt muligt stads) Go' fornøjelse. Det er dig, der er pinlig.

Det eneste du vel kan stille dig kritisk over for er vel metoden, han har brugt til at fremkomme med de givne resultater.. Såfremt disse er valide er den eneste konklusion jo den han fremkommer med..
Din kritik minder mere om en religiøs afvisning end konstruktiv kritik af resultaternes validitet.. Den eneste måde nuværende viden er fremkommet på er gennem observationer af hvorledes naturen fungerer og i dette henseende er det vigtigt at tage alle data med, selvfølgelig med grundig analyse af hvorledes resultaterne er fremkommet..

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
GOMAD skrev:

Det eneste du vel kan stille dig kritisk over for er vel metoden, han har brugt til at fremkomme med de givne resultater.. Såfremt disse er valide er den eneste konklusion jo den han fremkommer med..
Din kritik minder mere om en religiøs afvisning end konstruktiv kritik af resultaternes validitet.. Den eneste måde nuværende viden er fremkommet på er gennem observationer af hvorledes naturen fungerer og i dette henseende er det vigtigt at tage alle data med, selvfølgelig med grundig analyse af hvorledes resultaterne er fremkommet..

Metoden er for mig at se irrelevant i denne sammenhæng. Det jeg stiller mig kritisk over for, er de resultater (påstande) han fremlægger. Jeg tror ganske enkelt ikke på de tal.

Nej... Det er irrelevant hvad du tror og ikke tror på...
Brugeravatar

Ved ikke lige hvorfor du synes det er pinligt.
Om tallene er korrekte eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Han kan jo kun forholde sig til sine målinger.
Og det er absolut ikke umuligt at gaine lean masse og tabe fedt, især for utrænede
Brugeravatar

Geografisk sted: Pårup, Engesvang

Galleri: Vis galleri (6)

GOMAD skrev:Metoden er for mig at se irrelevant i denne sammenhæng. Det jeg stiller mig kritisk over for, er de resultater (påstande) han fremlægger. Jeg tror ganske enkelt ikke på de tal.

Hvis ikke det er metoden, der er anvendt du kritiserer kan det kun være en påstand om at han lyver...
Det er da i høj grad et spørgsmål om metode.. Såfremt metoden findes valid, kan resultaterne ikke videre afvises med mindre du har en alternativ forklaring på disse resultater eller såfremt du har en indstilling som forrige århundredes religiøse personer..

Det der er mest pinligt er alle de mennesker på dette board som mener at de har fundet den gyldne vej, og ophøjer sig selv hver gang de hører noget vås rundt omkring. (tråden "sjove ting du har set i dit center" f.eks.)

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Stenalt skrev:
GOMAD skrev:Metoden er for mig at se irrelevant i denne sammenhæng. Det jeg stiller mig kritisk over for, er de resultater (påstande) han fremlægger. Jeg tror ganske enkelt ikke på de tal.

Hvis ikke det er metoden, der er anvendt du kritiserer kan det kun være en påstand om at han lyver...
Det er da i høj grad et spørgsmål om metode.. Såfremt metoden findes valid, kan resultaterne ikke videre afvises med mindre du har en alternativ forklaring på disse resultater eller såfremt du har en indstilling som forrige århundredes religiøse personer..

Du snakker jo sort.

Vi skal vist lige blive enige om, hvilken "metode" det er vi snakker om? Een ting er sikkert: Jeg tror ikke på de resultater han fremlægger. Om han lyver, eller ikke ved bedre, eller har regnet sig frem til noget forkert pga. en forkert udregningsmetode, er jeg sådan set ligeglad med. Faktum er og bliver at de tal er komplet urealistiske.

sbangers skrev:Det der er mest pinligt er alle de mennesker på dette board som mener at de har fundet den gyldne vej, og ophøjer sig selv hver gang de hører noget vås rundt omkring. (tråden "sjove ting du har set i dit center" f.eks.)

Hvordan kan du sammenligne dette med "sjove ting du har set i dit træningscenter" ? Manden, der skal fremstå som en, der har forstand på sit fag, står på landsdækkende tv og kommer med nogle helt absurde påstande.

http://www.jacobsondergaard.dk/2011/08/04/tv2-gomorgen-danmark-variation/

Du kan også skrive til ham på hans hjemmeside og hører forklaringen på disse tal? Er nu ret sikker på han har en fornuftig forklaring - da jeg kender til hans målemetoder og hans baggrund. Men skriv og få forklaringen.

Det er bestemt ikke umuligt at tabe den mængde fedt og samtidig gaine på de antal uger. Men han mener nok lean body mass og ikke muscle mass. For der forskel på disse. Det var nok bare en overtalelse fra hans side.

"When changes occur that rapidly, in the initial changes in program design and nutrition, we can safely say that probably 50% or so of the lean body mass gained is muscle tissue, the rest coming from things like connective tissue, and bone mass" Charles Poliquin.
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

GOMAD skrev:Du snakker jo sort.

Vi skal vist lige blive enige om, hvilken "metode" det er vi snakker om? Een ting er sikkert: Jeg tror ikke på de resultater han fremlægger. Om han lyver, eller ikke ved bedre, eller har regnet sig frem til noget forkert pga. en forkert udregningsmetode, er jeg sådan set ligeglad med. Faktum er og bliver at de tal er komplet urealistiske.

Det er i den grad dig der snakker sort..
Du har tilsyneladende ikke bare en smule indblik i basal forskningsmetodik i modsætning til undertegnede.. Da du heller ikke virker særlig åben over for at udvide din horisont tror jeg jeg vil stoppe med at spilde min tid på dig..

Stenalt skrev:
GOMAD skrev:Du snakker jo sort.

Det er i den grad dig der snakker sort..
Du har tilsyneladende ikke bare en smule indblik i basal forskningsmetodik i modsætning til undertegnede.. Da du heller ikke virker særlig åben over for at udvide din horisont tror jeg jeg vil stoppe med at spilde min tid på dig..

Lyder snarere til du har lidt for meget indblik i BRO-science.

GOMAD skrev:

Ja mudderkast er altid godt..
Har læst medicin i 4,5 år og har en generel interesse for træningsfysiologi, hvad med dig??

Stenalt skrev:
GOMAD skrev:

Ja mudderkast er altid godt..
Har læst medicin i 4,5 år og har en generel interesse for træningsfysiologi, hvad med dig??

Hvis du har det, og føler så stærkt for at modbevise min påstand (som du givet vis gør), om, at de tal er urealistiske, vil jeg da opfordre dig til at finde nogle kilder der understøtter træneren i indlæggets påstande, nu hvor du er så belæst. Jeg er ganske åben over for alt, såfremt jeg fremlægges nogle pålidelige kilder. Indtil da, og baseret på min nuværende viden og den generelle konsensus omkring vægttab kombineret med muskeløgning, stiller jeg mig dog yderst skeptisk over for de tal han fremlægger.

GOMAD skrev:Hvis du har det, og føler så stærkt for at modbevise min påstand (som du givet vis gør), om, at de tal er urealistiske, vil jeg da opfordre dig til at finde nogle kilder der understøtter træneren i indlæggets påstande, nu hvor du er så belæst. Jeg er ganske åben over for alt, såfremt jeg fremlægges nogle pålidelige kilder. Indtil da, og baseret på min nuværende viden og den generelle konsensus omkring vægttab kombineret med muskeløgning, stiller jeg mig dog yderst skeptisk over for de tal han fremlægger.

Hvad du tilsyneladende ikke har forstået er at jeg ikke har udtalt mig om hvorvidt disse resultater er sande eller falske.. Jeg synes også det lyder til at være meget muskelvækst.. Jeg har blot argumenteret for at man ikke uden videre skal affærdige resultater uden at kunne forklare hvorfor de er fremkommet som de er.. Er de f.eks. fremkommet ved en scanning er det utrolig svært at afvise resultaternes validitet mens impedansmåling efterlader en med større mistro til resultaternes rigtighed..

Sørgeligt at du har oprettet en profil bare for at svine en person til. Hvis du havde forventet klap på ryggen, bliver du nok skuffet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

Når du bliver læge håber jeg din karriere udvikler sig i en retning der ikke får med dine medmennesker at gøre. For noget stort indblik i psykologi har du ikke tilegnet dig, endnu.
A man that works with his hands is a laborer.
A man that works with his hands & mind is a craftsman.
A man that works with his hands, mind, & heart, is an artist.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

colossus skrev:Når du bliver læge håber jeg din karriere udvikler sig i en retning der ikke får med dine medmennesker at gøre. For noget stort indblik i psykologi har du ikke tilegnet dig, endnu.

?? Og det bygger du på hvad?? Svarede blot kontant tilbage på hans mudderkast..

Jezzer skrev:

Sørgeligt at du har oprettet en profil bare for at svine en person til. Hvis du havde forventet klap på ryggen, bliver du nok skuffet.

Svine til er nok så meget sagt. Kan godt være min tone har været lidt hånende, men ikke desto mindre synes jeg det er et relevant og spændende emne at tage op, nu især da det har været på landsdækkende tv , OG fordi, at de fremførte resultater heri ikke stemmer overens men nuværende konsensus på området, og/eller i det mindste er genstand for stor diskussion.

I denne her tråd bliver God Morgen Danmarks søgen efter en mandlig træningsekspert omtalt:

viewtopic.php?f=3&t=47473&hilit=anne+bech&start=30

Jeg går ud fra ham i indslaget er den mandlige pendant til Anne Bech de endte med så. I det mindste foreslår han ikke en milliard walking lunges ...
Brugeravatar

Reputation point: 5

GOMAD skrev:.......stå og fremføre, at 2 personer, der har trænet i 4 uger, i denne periode har taget henholdsvis 1,3 og 3,3 KG MUSKELMASSE på, samtidig med, at de har tabt henholdsvis 4,6 og 2,8 kg fedt.

Det er muligt at den omtalte #expert# ikke er dum, men dette ^^ må anses at være umuligt clean.

Man kan naturligvis godt tabe fedt og gaine muskler samtidig, men dette er ofte noget der forekommer for begyndere eller overvægtige personer.

At GOMAD fører den lidt langt ud er hvad det er, men de faktiske tal som £experten£ tilsyneladende fremfører er vist ubrugelige.
Brugeravatar

Bambay skrev:
GOMAD skrev:.......stå og fremføre, at 2 personer, der har trænet i 4 uger, i denne periode har taget henholdsvis 1,3 og 3,3 KG MUSKELMASSE på, samtidig med, at de har tabt henholdsvis 4,6 og 2,8 kg fedt.

Det er muligt at den omtalte #expert# ikke er dum, men dette ^^ må anses at være umuligt clean.

Man kan naturligvis godt tabe fedt og gaine muskler samtidig, men dette er ofte noget der forekommer for begyndere eller overvægtige personer.

At GOMAD fører den lidt langt ud er hvad det er, men de faktiske tal som £experten£ tilsyneladende fremfører er vist ubrugelige.

Tak.

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster