Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jeg kan nu bedst li at køre tung træning hele tiden, så har jeg det bedst med mig selv.
Har lige kørt en lille cyklus af progession nogle uger, og jeg allerede kørt komplet træt i det.
Efter min mening er hårdt og tungt træning nu bedst for mig. Men det afhænger vel os lidt af den enkelte person der træner?

Tak for det... Så vil jeg forsætte med progressions cyklus og holde en uges pause når jeg i næste uge har nået mit max, men kan være at fejlen jeg gjorde denne gang var at starte med alt for lave vægt, for startede med 57 kg i bænk 5x5 hvor mit max var 92 5x5..
Men er det så bedre at starte med tungere vægte fx 70 kg og så nå 95 så bare stige uge for uge i stedet for trænings dag til trænings dag?
hvad med sådan noget som chinups og dips, det er da lidt svært at regulere vægtmæssigt?

men kan være at fejlen jeg gjorde denne gang var at starte med alt for lave vægt, for startede med 57 kg i bænk 5x5 hvor mit max var 92 5x5...

blomdk skrev:Thomas Jagd skrev:Iøvrigt er der ingen som siger at man SKAL køre efter en planlagt cyklus. Dagsformstræning fungerer også ganske udemærket hvis man hopper en vis vægtmængde tilbage hver gang man når en ny top. Lad os sige din bedste 5x5 vægt er 100 kg. Og du kan ikke øge den mere lige nu. Så tager du en lille uges tid fri fra træningen, og starter op igen med 15 kg mindre. Du øger så stille og roligt efter hvad dagsformen siger, og bliver ved med at øge til du igen rammer en mur. Progression behøver ikke være planlagt i cyklusser.
Er det en hel trænings fri uge vi snakker om her, eller er det bare en uge uden bænkpres?

og engang for alle hvad er rent videnskabeligt så "smartest" at kører full body, 2-3-4.... split??

blomdk skrev:Det var sgu nemmere før i tiden hvor man trænede pr instinkt.... Hvorfor skulle jeg dog også gå hen og læse WHYYYYYY!!
Det kan du da os bare gøre, træn da på den måde som du har lyst til, og kør det du kan li at køre.!

Men det er FANDME os nemt at køre død hele tiden fordi du ikke selv kan bestemme hvad du vil træne.. HADER DET
Og bare fordi man ikke følger et "godt program, som alle andre kan lide" Kan man godt være seriøs i sin træning!

jamen så er jeg ikke seriøs i min træning..
underligt nok så har jeg stadig taget mange kilo på siden sommers og har sammentidig tabt mig.
jeg syndes lidt folk går alt for meget op i hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, istedet for at få pumpet det jern igennem

Det er nok lidt af hvert, et kompromis.Thomas Jagd skrev:Hvis træning udelukkende skulle baseres på lyst, så blev 90 % af dem som træner derhjemme. Langt de fleste træner for resultaternes skyld, så man kan ligeså godt forsøge at optimere dem.
Ja, men så træner du vel heller ikke bare som du har lyst til den dag.blomdk skrev:Men det er FANDME os nemt at køre død hele tiden fordi du ikke selv kan bestemme hvad du vil træne.. HADER DET
Og bare fordi man ikke følger et "godt program, som alle andre kan lide" Kan man godt være seriøs i sin træning!

Jeg synes også det ser rigtigt ud, også i din log.blomdk skrev:Ja selvfølgelig! Bare fordi man ikke lige køre efter Georg Turners 10x10 eller et andet program. Kan man stadig godt ha teknikken iorden
Jeg lytter fter hvad min krop vil ha, Vil den ha en tung dag. så får den stame en tung dag. Vil den derimod ha en let dag så får den da en let dag. Sådan er det bare. Og jeg kaster jo ikke bare rundt med vægtene, jeg har styr på det jeg gør. Men hvis jeg vil bænk en dag istedet for noget andet, eller hvis jeg har lyst"RETTELSE; hvis mig og min krop har lyst" til at køre forced reps og til failure. så gør jeg det.

blomdk skrev:Thomas Jagd skrev:blomdk> jeg tror ikke du har fanget pointen. Der er INGEN som opponerer imod det at variere sin træning i forhold til det som kroppen fortæller en. Er man syg, så bliver man hjemme i sin seng, og skal man maxe på en dag hvor alt føles tungt, så lader man selvfølgelig være. Det er ikke det som jeg forsøger at sige.
Det jeg siger er, at man ikke bare kan træne efter lyst, hvis man vil have optimale resultater. Hvad man har lyst til, har intet at gøre med hvad kroppen har brug for.
Du bliver nød til at forklare hvad du mener med lyst?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster