Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1598
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1596

Følg bodybuilding.dk på

Popcorn

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Sad og diskutterede med en ven om popcorn var sunde, vi blev ikke rigtig enige, er der nogle af jer som ved hvor sunde popcorn er? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Popcorn er noget af det med flest transfedtsyre pr 100 g, hvis jeg husker rigtigt.. 100g popcorn fylder dog også en del. Decideret sundt ville jeg dog ikke klarificere dem som.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

At omtale popcorn som sunde vil omtrent være ligeså misvisende, som at kalde McDonalds for mad. Nej, popcorn er ikke sunde.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Ingen kostplan

Magnuskvib skrev:At omtale popcorn som sunde vil omtrent være ligeså misvisende, som at kalde McDonalds for mad. Nej, popcorn er ikke sunde.

En forklaring her ville være på sin plads :)
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Pind skrev:Popcorn er noget af det med flest transfedtsyre pr 100 g, hvis jeg husker rigtigt.. 100g popcorn fylder dog også en del. Decideret sundt ville jeg dog ikke klarificere dem som.

Er der ikke forskel om det er microovns popcorn og dem man kan lave i gryde?
"We're winners, man. f**king winners, YEAH"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Næstved

Nu er det lige at man igen skal finde ud af.. Hvor er grænsen for om en fødevarer er sund?

Er du i gang med et bulk og mangler at indtage en masse kalorier og fedt? Ja så er det meget fornuftigt selvom der er bedre kilder til fedt.

Er du i gang med Cut og allerede har spist alt det du skulle? Ja så er det ikke så smart

Men generelt det indeholder popcorn rigtig meget fedt efter en omgang popning i en masse smør samtidig indeholder de rigtig mange kalorier. Så det afhænger mere af den individuelles situation og mål

Ligesom de fleste vil sige mandler er super sunde. Men de indeholder altså også tæt på de 600 kalorier pr 100 gram. Så igen.. Mangler du at indtage fedt eller kalorier, så god ide med mandler! Men cutter du og har spist de kalorier du skulle, så dårlig ide :)

Håber det kunne bruges
Brugeravatar

Reputation point: 121

Chelsea2013 skrev:Nu er det lige at man igen skal finde ud af.. Hvor er grænsen for om en fødevarer er sund?

Er du i gang med et bulk og mangler at indtage en masse kalorier og fedt? Ja så er det meget fornuftigt selvom der er bedre kilder til fedt.

Er du i gang med Cut og allerede har spist alt det du skulle? Ja så er det ikke så smart

Men generelt det indeholder popcorn rigtig meget fedt efter en omgang popning i en masse smør samtidig indeholder de rigtig mange kalorier. Så det afhænger mere af den individuelles situation og mål

Ligesom de fleste vil sige mandler er super sunde. Men de indeholder altså også tæt på de 600 kalorier pr 100 gram. Så igen.. Mangler du at indtage fedt eller kalorier, så god ide med mandler! Men cutter du og har spist de kalorier du skulle, så dårlig ide :)

Håber det kunne bruges

Jeg er enig i hvad du skriver, men selvom to produkter indeholder samme mængde og fordeling af nærringsstoffer, så vil "sundhedsværdien" afhænge af hvilken form, disse nærringsstoffer optræder i.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Chelsea2013 skrev:Nu er det lige at man igen skal finde ud af.. Hvor er grænsen for om en fødevarer er sund?

Håber det kunne bruges

argh. Jeg vejede en pose med 3 liter popcorn til 100 gram. Popcorn har ret få kalorier pr. kubikcentimer eller hvad dælan du vil måle volumen i - tilgengæld kan du spise ret mange popcorn ret hurtigt.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Muskelpianisten skrev:
Magnuskvib skrev:At omtale popcorn som sunde vil omtrent være ligeså misvisende, som at kalde McDonalds for mad. Nej, popcorn er ikke sunde.

En forklaring her ville være på sin plads :)

Jeg går ud fra du savner en uddybning af mit postulat mere end en egentlig forklaring :) ? Som Pind rigtigt påpeger er det store mængder transfedtsyre pr 100 g, højt energiindhold og uden nævneværdige sundhedsfremmende egenskaber. Det er ganske rigtigt, at popcorn har en lav massefylde, men alene på den baggrund bør en fødevare ikke kunne klassificeres som sund. Den bør være SUNDhedsfremmende i bred forstand.
Min sammenligning med McDonalds må stå for egen regning. Men det bunder i indholdet af vitaminer, mineraler og næringsstoffer - eller mangel på samme. Din opfattelse af begrebet mad kan for så vidt være ligeså rigtig som min. I virkeligheden vil det garanteret være entydigt hvilken opfattelse, der vil møde størst anerkendelse blandt befolkning - ganske tragisk.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Bruce Kibbutz skrev:
Pind skrev:Popcorn er noget af det med flest transfedtsyre pr 100 g, hvis jeg husker rigtigt.. 100g popcorn fylder dog også en del. Decideret sundt ville jeg dog ikke klarificere dem som.

Er der ikke forskel om det er microovns popcorn og dem man kan lave i gryde?

Jo.. Dem i microen er værst hvad indholdet af transfedtsyrer angår.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Det eneste "sunde" ved popcorn er at de fylder en del, og man derfor meget sjældent spiser mere end 100g af gangen.

Hvis man sammenligner popcorn med andre fødevarer gram for gram svarer de nogenlunde til chips.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Hvis du laver dem selv og med begrænsede mængder olie og salt, så har de nogle gode egenskaber.

De har blandt andet en god mængde antioxidanter og kostfibre.

http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE1746245/popcorn-er-det-nye-superfood/

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster