Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1388

Følg bodybuilding.dk på

Post-workout artikel

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Faldt lige over den artikel her, og synes sku egenlig den var så interessant at jeg vil dele den med jer :´)

http://www.bodybuilding.com/fun/md92.htm
Let's get fucking swole! :D

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu er jeg godt nok ikke den store guru på emnet men de skriver at kulhydraterne ikke hjælper på proteinsyntesen men det er vel heller ikke meningen at de skal hjælpe på proteinsyntesen? Formålet med hurtige kulhydrater er vel at spike insulinen og derved presser næringen (proteinerne) ud i musklerne så de kan komme igang med at arbejde?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Vil bestemt heller ikke kalde mig selv for ekspert på området - endnu :p
Men er hele humlen i hans teori ikke, at kulhydraterne lige efter træning kan være "counter-productive" idet de nedsætter proteinsyntesen? Eller sagt på en anden måde, ens proteinsyntese (plus noget med insulin jeg ikke er inde i) kan varer længere/have mere positiv effekt hvis man dropper carbs lige efter træning?

Endnu engang må jeg sige jeg bestemt ikke er ekspert så..

Jeg ved dog at jeg ikke ændrer kost pga. den artikel. "Alle" kører med carbs efter træning og får resultater og derfor gider jeg ikke være forsøgskanin for den teori og ende med at sænke hastigheden på min udviklng.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Netop derfor jeg synes den er interessant, den modsiger jo hvad der ellers er normen. Ku sku godt finde på at prøve det i en 3 ugers tid og se hvad der sker :p

Protein og kulhydratoptaget lige efter tærning er ikke insulinafhængigt.
At insulin ikke skulle være anabolt og antikatabolt er nyt for mig.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

Er der noger der gider at informere lidt om hvordan insulin virker i kroppen? Altså rent naturligt! Skal satme ikke til at lege med det på den anden måde, men ku godt tænke mig at vide hvordan det påvirker kroppen når blodsukkeret er højt/lavt og bare sådan lidt generel viden om det. Synes ikke at ku finde en artikel om det?

Trash skrev:Er der noger der gider at informere lidt om hvordan insulin virker i kroppen? Altså rent naturligt! Skal satme ikke til at lege med det på den anden måde, men ku godt tænke mig at vide hvordan det påvirker kroppen når blodsukkeret er højt/lavt og bare sådan lidt generel viden om det. Synes ikke at ku finde en artikel om det?

Do work!
http://tinyurl.com/ydexjnx
Brugeravatar

Trash skrev:Er der noger der gider at informere lidt om hvordan insulin virker i kroppen? Altså rent naturligt! Skal satme ikke til at lege med det på den anden måde, men ku godt tænke mig at vide hvordan det påvirker kroppen når blodsukkeret er højt/lavt og bare sådan lidt generel viden om det. Synes ikke at ku finde en artikel om det?

Du kan læse lidt om det her: http://slettet af admin.dk/insulin-og-dets- ... ning-1104/
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

jo tak for linket! :D

Nu tror jeg har fattet lidt af det han snakker om i artiklen fra bodybuilding.com
Ens insulin følsomhed bliver forhøjet af træning, hvilket er godt idet høj insulinfølsomhed har en anabolsk virkning. Og Dr. "Now-how" i artiklen mener, at hvis man smider nogen carbs ind i sin post-workout shake/måltid så nedsætter det din insulin følsomhed, hvilket er "counter-productive" da høj insulinfølsomhed som sagt er anabolsk. Og det er vist, at carbs sammen med protein ikke forhøjer protein syntesen mere end det gør at indtage protein alene (står i en anden artikel på siden). Så efter hans mening har det heller ik gavn på det punkt.

Her er linket til den anden artikel: http://www.bodybuilding.com/fun/ditch_p ... _carbs.htm

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster